Kent iemand deze R53?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Niels.
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlakbij Groningen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2013, 11:44

Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 11:50

Aangezien het liefhebbers wereldje elkaar wel kent vraag ik me af of de volgende Mini's hier ook bekend zijn:

57LDKP http://link.marktplaats.nl/751839096" onclick="window.open(this.href);return false; een licht blauwe JCW met Recaro interieur.
97LDGH http://link.marktplaats.nl/743532538" onclick="window.open(this.href);return false; een donker blauwe S
43PDLD http://link.marktplaats.nl/753115980" onclick="window.open(this.href);return false; een donker grijze S

Als iemand enig info heeft dan graag :D
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 11:57

Hoi Niels, het zegt me 123 niets deze kentekens/mini's, maar je zou de via de zoekbalk linksboven het kenteken kunnen invoeren en als deze hier ooit gereden/gemeld zijn krijg je vast wel wat info tevoorschijn.
Succes!
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 12:13

3e ziet er goed uit!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 12:20

Ik vind die eerste ook wel lekker!
Persoonlijk zou ik andere velgen nemen, maar interieur is verdomd lekker!
Om het nog maar niet te hebben over de remmen!

Ben je wel snel klaar met modden :P :(
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Niels.
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlakbij Groningen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2013, 11:44

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 13:09

Op kenteken zoeken levert niets op helaas. Vaak lopen mensen er ook niet mee te koop internet. In deze prijs klasse kun je niet al teveel wensen en donkergrijs vind ik ook eigenlijk het mooist maar ik ben al blij als ik een fris en gezond exemplaar tref. De blauwe is van een liefhebber geweest denk ik en de grijze lijkt me het minst fris op de een of andere manier.

De enige wens qua modden zou een setje GP wielen zijn :D o jee daar gaat het al >) :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 13:12

Ik zou gewoon eens gaan kijken. Op de foto's glimmen de laatste 2 een beetje te veel naar mijn idee...
Ga eens rijden, luisteren, kijken, voelen... Je moet zoiets toch op gevoel doen ben ik bang. Helemaal 100% zeker kan je toch nooit zijn.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 16:13

Die blauwe met dat recaro interieur staat al ruim een jaar te koop. Meer weet ik er niet van. Wel goed gemod!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 21:28

Waarom kijk je hier niet even....

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 81&t=32174" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien wil die nog wel een stukje zakken als het boven budget is!
Maar dat vind ik wel even een stuk dikker dan die je noemt.

:D
Afbeelding
Niels.
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlakbij Groningen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2013, 11:44

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 22:13

Facelift en kilometers zijn wel goed maar die is toch ook zo'n 20% duurder. En iemand die net 1300 zakt met de prijs gaat daar echt niet nog eens een hap vanaf doen lijkt me.
mushrop schreef:Die blauwe met dat recaro interieur staat al ruim een jaar te koop. Meer weet ik er niet van. Wel goed gemod!

Volgens de rdw is ie in oktober over geschreven. Wellicht bij een ander bedrijf daarvoor lang te koop gestaan? Ben er vandaag langs geweest maar ondanks dat ik er voor 18:00 was waren ze dicht. Auto leek strak en ook het interieur zag er netjes uit. Verder niet echt goed kunnen bekijken en dus ook niet kunnen rijden.

Momenteel neig ik wel naar een nette standaard S aangezien ik er ook de snelweg mee op ga voor ritten van een kleine 2 uur. Er zijn nog twee die me behoorlijk aanspreken en beide facelift (schijnen toch wel net ff beter te zijn) voor net minder dan 8k.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Kent iemand deze R53?

09 dec 2013, 22:30

Als je het niet probeert weet je het nooit!

:bier
Afbeelding
Niels.
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlakbij Groningen
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 dec 2013, 11:44

Re: Kent iemand deze R53?

10 dec 2013, 20:55

Das waar maar ik zoek toch een iets minder "hardcore" auto. Een aantal mods zou ik dan weer ongedaan moeten maken zoals de KW set b.v.

Vandaag deze bekeken: http://link.marktplaats.nl/749620314" onclick="window.open(this.href);return false; en deze bekeken en gereden: http://link.marktplaats.nl/747563758" onclick="window.open(this.href);return false;

Om eerlijk te zijn viel het solide gevoel wat tegen. Toch wel veel piepjes en kraakjes in het interieur waar ik redelijk allergisch voor ben en dat had ik van de facelift toch niet verwacht. De grijze was me niet netjes genoeg. Het interieur rook niet fris wat men had geprobeerd te verdoezelen en de auto had schade op de bestuurders portier en linksachter een klein deukje. Gewoon geen lekker fris ding. De groene was wel fris qua gevoel, reed ook strak maar had geen cruise control (vereiste voor me) zoals de advertentie wel vermeld, cuppende banden, veel steenslag op de motorkap en lichte olie lekkage. Geen onoverkomelijke zaken en e.e.a. zou bij verkoop ook opgelost worden maar toch maar ff verder kijken.

Op zich viel me de snelheid me wel iets tegen maar ik kreeg deja-vu gevoelens naar mijn Corrado G60 van een honderdtal jaaaaren geleden. Qua motor karakteristiek, gewicht en specs vergelijkbaar en de SC onder de kap klinkt ook gaaf.
marinusrules
Be Mini
Be Mini
Locatie: dodewaard
Berichten: 636
Lid geworden op: 09 sep 2012, 13:15

Re: Kent iemand deze R53?

10 dec 2013, 21:14

Die kw set ben je zo kwijt hier op het forum :mrgreen:
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Kent iemand deze R53?

10 dec 2013, 22:17

Niels. schreef:Das waar maar ik zoek toch een iets minder "hardcore" auto. Een aantal mods zou ik dan weer ongedaan moeten maken zoals de KW set b.v.

Vandaag deze bekeken: http://link.marktplaats.nl/749620314" onclick="window.open(this.href);return false; en deze bekeken en gereden: http://link.marktplaats.nl/747563758" onclick="window.open(this.href);return false;

Om eerlijk te zijn viel het solide gevoel wat tegen. Toch wel veel piepjes en kraakjes in het interieur waar ik redelijk allergisch voor ben en dat had ik van de facelift toch niet verwacht. De grijze was me niet netjes genoeg. Het interieur rook niet fris wat men had geprobeerd te verdoezelen en de auto had schade op de bestuurders portier en linksachter een klein deukje. Gewoon geen lekker fris ding. De groene was wel fris qua gevoel, reed ook strak maar had geen cruise control (vereiste voor me) zoals de advertentie wel vermeld, cuppende banden, veel steenslag op de motorkap en lichte olie lekkage. Geen onoverkomelijke zaken en e.e.a. zou bij verkoop ook opgelost worden maar toch maar ff verder kijken.

Op zich viel me de snelheid me wel iets tegen maar ik kreeg deja-vu gevoelens naar mijn Corrado G60 van een honderdtal jaaaaren geleden. Qua motor karakteristiek, gewicht en specs vergelijkbaar en de SC onder de kap klinkt ook gaaf.
Ik zou dan een exemplaar zoeken met wat minder kilometers op de teller als je je stoort aan piepjes en kraakjes. Geen garantie natuurlijk, maar wel mogelijk vanwege minder slijtage enzo....

Wil je echt minder gekraak, dan generatie 2 kopen, met alle voors en na's die daar mogelijk aan kleven. Maar daar staat in andere topics genoeg over.... :mrgreen:

En wat ook al is aangegeven, een kw set ben je zo kwijt, ook al zou ik niet snappen waarom je die niet wilt. Veel beter dan het originele spul!

Succes.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Kent iemand deze R53?

11 dec 2013, 11:33

Niet? Moet je een keertje met die van mij meerijden. Die kraakt niet namelijk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”