Hallo,
Ben ook nieuw op het forum en kijken voor een mini cooper r50, nu toevallig kwam ik ook een hele nette r53 uit 2004 tegen bij een particulier, garage onderhouden en 120000 km.
Prijs verschil tussen de r50 uit 2005 en de r53 is nihil.
Los van de rij eigenschappen en benzine verbruik zit ik met de vraag wat kan de compressor voor problemen geven.
De mini gaat gebruikt worden voor woon werk verkeer, niet , voor ongeveer 2 km.
Volgens een verkoper zou dit niet goed zijn voor de compressor, de logica ontgaat mij hiervan want als je langere afstand rijdt moet je die 2 km ook rijden.
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat je de motor en dus ook de compressor als hij nog niet op temp is rustig moet rijden, max aantal toeren ?
Nu is deze r53 uit 2004 is er nog wat te zeggen om voor de cooper S modeljaar 2007 te gaan ? of juist niet ?
Graag jullie ervaring met de R53.
gr DAn
Mini R50 of R53
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Mini r50 of r53
2km en dan met de auto?
Ik zou een scooter of een fiets kopen... want 2km rijden is voor geen enkele auto goed!
Als een motor koud is, altijd rustig rijden. Maximaal 3000rpm oid, maar dan dus niet met een zware voet tot 3000... rustig! (onafhankelijk welke auto)
Het verbruik van een R53 zal overigens zeer toenemen!
1:5 tot 1:6 zijn geen gekke waardes dan...
Van een R50 kan je dan nog wel een 1:8 tot 1:9 verwachten.
Door korte stukjes te rijden krijg je veel vocht in de olie, wat weer zorgt voor 'sludge'. Een vieze gele brij dat overal aan vast koekt. Als dat in de leidingen komt, kan de boel vastlopen. Een Cooper S uit 2007 heeft een turbo, die wil ook graag olie, zonder olie is het klaar. Dus zou die sowieso niet nemen.
Kortom, doe maar een fiets en een regenpak
Ik zou een scooter of een fiets kopen... want 2km rijden is voor geen enkele auto goed!
Als een motor koud is, altijd rustig rijden. Maximaal 3000rpm oid, maar dan dus niet met een zware voet tot 3000... rustig! (onafhankelijk welke auto)
Het verbruik van een R53 zal overigens zeer toenemen!
1:5 tot 1:6 zijn geen gekke waardes dan...
Van een R50 kan je dan nog wel een 1:8 tot 1:9 verwachten.
Door korte stukjes te rijden krijg je veel vocht in de olie, wat weer zorgt voor 'sludge'. Een vieze gele brij dat overal aan vast koekt. Als dat in de leidingen komt, kan de boel vastlopen. Een Cooper S uit 2007 heeft een turbo, die wil ook graag olie, zonder olie is het klaar. Dus zou die sowieso niet nemen.
Kortom, doe maar een fiets en een regenpak
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- cudan
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini r50 of r53
Ja leuk antwoord dat fietsen, maar dat doe ik al bij slecht een mooi weer.
Mijn vrouw gebruikt hem in geval van slecht weer en door haar werk omstandigheden is fietsen in de regen geen optie.
Gaat mij dus om een antwoord of het voor de S slechter is om korte stukken te rijden, want als je volgens mij rustig rijdt moet het geen probleem zijn. Lijkt mij voor iedere auto het zelfde.
gr Dan
Mijn vrouw gebruikt hem in geval van slecht weer en door haar werk omstandigheden is fietsen in de regen geen optie.
Gaat mij dus om een antwoord of het voor de S slechter is om korte stukken te rijden, want als je volgens mij rustig rijdt moet het geen probleem zijn. Lijkt mij voor iedere auto het zelfde.
gr Dan
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Mini r50 of r53
2km ritten rijden is vragen om problemen over een bepaald tijdsverstek. Bespaar problemen en kosten. Koop voor deze ritten een brommer
Mini cooper R50 2005
- cudan
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini r50 of r53
Bedankt voor de ideen voor een brommer of fiets maar ff goed lezen dat gaat het niet worden.
Stel ook niet de vraag wat beter is: met de fiets of met de auto naar het werk.
die vraag zou ik op een ander forum stellen
Verder gaan we er ook natuurlijkook langere stukken mee rijden dus het vocht rijden we er wel uit, gaat om af en korte stukjes is dat voor een S slechter dan voor een cooper ?
gr Dan
Stel ook niet de vraag wat beter is: met de fiets of met de auto naar het werk.
die vraag zou ik op een ander forum stellen
Verder gaan we er ook natuurlijkook langere stukken mee rijden dus het vocht rijden we er wel uit, gaat om af en korte stukjes is dat voor een S slechter dan voor een cooper ?
gr Dan
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Mini R50 of R53
Ik zou een elektrische auto of een hybride nemen die volledig elektrisch kan rijden. Dan kan je makkelijk 2km rijden puur op de accu.
Of ander toch de cooper, want de S rij je kapot binnen het jaar!
Vocht rij je er alleen maar uit als je lange stukken rijdt. De sludge rij je er niet meer uit, dan moet je de boel laten spoelen.
En daar gaat je oliepomp... die kan niets mee aanzuigen naar mate van tijd.
Klinkt heel lullig, ik zie graag een hoop mensen in een MINI rijden, maar ik raad het jou af.
De R50 en R53 hebben niet de meest moderne technieken in zich. Ze staan al bekend om het lusten van olie. Zijn hier genoeg verhalen over kapot gelopen blokken te vinden. Olie is altijd een issue met deze motoren, vooral bij een S!
Dus ALS je toch besluit een MINI te kopen, neem dan een Cooper en geen S.
Maar we hebben je iig gewaarschuwd
Of ander toch de cooper, want de S rij je kapot binnen het jaar!
Klopt, maar 2km rijden in een auto is gewoon niet goed.cudan schreef: Stel ook niet de vraag wat beter is: met de fiets of met de auto naar het werk.
Vocht rij je er alleen maar uit als je lange stukken rijdt. De sludge rij je er niet meer uit, dan moet je de boel laten spoelen.
En daar gaat je oliepomp... die kan niets mee aanzuigen naar mate van tijd.
Klinkt heel lullig, ik zie graag een hoop mensen in een MINI rijden, maar ik raad het jou af.
De R50 en R53 hebben niet de meest moderne technieken in zich. Ze staan al bekend om het lusten van olie. Zijn hier genoeg verhalen over kapot gelopen blokken te vinden. Olie is altijd een issue met deze motoren, vooral bij een S!
Dus ALS je toch besluit een MINI te kopen, neem dan een Cooper en geen S.
Maar we hebben je iig gewaarschuwd
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Mini R50 of R53
Hoi:
Jongens jongens we slaan nu wel een beetje door hier.
Lijkt wel of we allemaal monteur zijn.
Tuurlijk is kleine stukjes niet zo goed voor een auto, welke dan ook, maar juist omdat de r50-52-53 niet
die zgn " fijne" techniek zou hebben zijn maakt ze dat alleen maar geschikter voor kleinere stukjes rijden.
Ze hebben alleen maar inlaat,uitlaat, en 2 kleine cater ontluchtingen en gelukkig GEEN EGR klep en andere sooi die problemen kan geven en kan versmeren.
Dus verstoppingen hoef je niet zo bang voor te zijn.
Anders gewoon 1x per jaar ff nw olie en filter er op gooien ipv 25000.km of 2 jaar.
Wi j(lees mijn vrouw) hebben meerdere mini's gereden met bijna alleen maar kleine stukjes van ca 3a4 km per keer en nooit geen problemen gehad.
En dan af en toe ff keertje goed warm rijden op langer stuk of autobaan en niks aan de hand.
Voor meer info of raad of een leuke Mini mag je altijd een prive bericht sturen.
Gr Roy
Jongens jongens we slaan nu wel een beetje door hier.
Lijkt wel of we allemaal monteur zijn.
Tuurlijk is kleine stukjes niet zo goed voor een auto, welke dan ook, maar juist omdat de r50-52-53 niet
die zgn " fijne" techniek zou hebben zijn maakt ze dat alleen maar geschikter voor kleinere stukjes rijden.
Ze hebben alleen maar inlaat,uitlaat, en 2 kleine cater ontluchtingen en gelukkig GEEN EGR klep en andere sooi die problemen kan geven en kan versmeren.
Dus verstoppingen hoef je niet zo bang voor te zijn.
Anders gewoon 1x per jaar ff nw olie en filter er op gooien ipv 25000.km of 2 jaar.
Wi j(lees mijn vrouw) hebben meerdere mini's gereden met bijna alleen maar kleine stukjes van ca 3a4 km per keer en nooit geen problemen gehad.
En dan af en toe ff keertje goed warm rijden op langer stuk of autobaan en niks aan de hand.
Voor meer info of raad of een leuke Mini mag je altijd een prive bericht sturen.
Gr Roy
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Mini R50 of R53
Ik sluit me volledig bij Roy aan, niet zo dramatisch allemaal. Ik rij nog geen 8km naar m'n werk met m'n R53 en naast dat de olie op temp. komt (ja, ik heb een meter) is m'n verbruik ook nog eens mooi laag omdat ik op kleine stukje lekker rustig aan doe. Olie ververs ik sowieso elke 5000/7500km dus dat is geen probleem. Mijn gemiddelde verbruik op woon/werk zit nu op 1:11,7.
Dus gewoon voor de S gaan. Maar dan wel r53, R56 is drama
Dus gewoon voor de S gaan. Maar dan wel r53, R56 is drama
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Mini R50 of R53
De fiets is alleen bedoeld om naar de kroeg te rijden. Voor de rest heb je een Mini!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Broekies
- Mod virus alert!
- Locatie: Twente
Bericht
Re: Mini R50 of R53
Ik ben het eens met Roy en Rob en zou gaan voor een R53.
Wij hebben sinds kort ook een een R53 en mis nog wel 1 argument om een R53 vs een "gewone" te kopen. Tijdens en na elke rit (ook korte) heb je een grote grijns op je gezicht staan die ze er vanaf moeten beitelen
Succes met zoektocht !
Wij hebben sinds kort ook een een R53 en mis nog wel 1 argument om een R53 vs een "gewone" te kopen. Tijdens en na elke rit (ook korte) heb je een grote grijns op je gezicht staan die ze er vanaf moeten beitelen
Succes met zoektocht !
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Mini R50 of R53
Mijn fiets heb ik puur decoratief, hij staat gewoon cool op het dak van mn MINI. Voor de rest staat 'ie alleen maar stof te vergaren...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
Onze sponsors