Works GP1 voor iedere dag

Van alles over de 1ste generatie MINI.
sh00tingbrake
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2013, 14:40

Works GP1 voor iedere dag

14 nov 2013, 21:54

Beste forumleden,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik heb geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

Ik overweeg om een MINI Works GP1 2006 aan te schaffen maar ik twijfel of deze auto geschikt is om iedere dag te gebruiken. Zaken zoals benzine verbruik (ik weet het, daar moet je eigenlijk niet over praten bij deze auto) en onderhoud ben ik benieuwd naar.

Hopelijk kunnen jullie me een klein beetje verder helpen. Wat zijn jullie gedachten/ ervaringen?

In ieder geval alvast bedankt!

Gr
Sh00tingbrake
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: Works GP1 voor iedere dag

14 nov 2013, 22:01

Als je max met 2 personen bent zie ik geen probleem om hem dagelijks te gebruiken.
Onderhoud maakt nagenoeg geen verschil met normale S.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 09:34

GP1 is in de basis "gewoon" een R53 dus ik zie geen enkele reden om die niet als daily te gebruiken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 09:37

Ook ik rijd een GP als dagelijkse auto, met name woon-werk verkeer. Kan me aansluiten bij de berichten van de vorige posters. Ik rijd gemiddeld ook 1 op 10 en qua geluid vind ik het wel meevallen. Grootste nadeel vind ik persoonlijk de lage voorbumper. Hierdoor moet je verkeersdrempels echt voorzichtig benaderen. Als je daar rekening mee houdt is het prima te doen.

Al met al dus gewoon doen als je de kans krijgt! :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 11:39

lage voorbumper hebben ze allemaal. Standaard raken die de drempels, dus ook dat is geen reden om niet een GP te nemen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 15:16

Mijn R53 raakt ook altijd die terror drempels hier in Utrecht. Binnenkort bumper eraf en opnieuw laten spuiten.

Het is maar net hoe of wat.

Ik vind dat niet echt een reden om geen GP als daily te gaan gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 dec 2012, 12:45

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 15:28

Ik zeg ook niet dat het een reden is om een GP1 niet als dagelijkse auto te rijden (dat doe ik immers zelf ook), maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden. En ik heb het idee dat een GP toch net nog wat lager is dan een andere R53's, maar dat weet ik niet zeker.

Richard030 schreef:Mijn R53 raakt ook altijd die terror drempels hier in Utrecht. Binnenkort bumper eraf en opnieuw laten spuiten.

Het is maar net hoe of wat.

Ik vind dat niet echt een reden om geen GP als daily te gaan gebruiken.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 16:03

Nee is niet lager. Het maakt ook niet uit met welke MINI je een drempel tegenkomt want ze komen allemaal met de neus tegen de grond, zelfs in de SUV positie die ze origineel hebben.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

Re: Works GP1 voor iedere dag

15 nov 2013, 19:02

Mooi MINI's horen op de weg, zeker een GP1. :D

Het verbruik heb je zelf in de hand hoewel je snel te verleiden bent. :mrgreen:
De laagte van de voorkant valt wel mee. Ik heb wel die kleine flappies verwijderd. :shock:
Waar je wel op moet letten zijn de sideskirts, die liggen lager.
Mijn GP1 is ongeveer 3 a 4 cm verlaagd en het is goed te doen. Ik kom overal. :))

Woon-Werk doe ik (helaas) zonder auto maar ik zou de GP1 er zo voor gebruiken. :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
goofy079
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2007, 17:23

Re: Works GP1 voor iedere dag

16 nov 2013, 13:45

Wij hebben al jaren een GP1 voor dagelijks gebruik. Hij wordt door ons echter veel te weinig gebruikt. Mijn vrouw rijdt er in. Maar het is een heerlijke auto met een extreem goede wegligging en met een geweldige motor. Die van ons staat te koop.

Terug naar “MINI-talk”