Newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Joep S.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:25

Newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 18:52

Beste mini experts, ik ben nieuw in de mini-wereld en heb er op dit moment nog geen in mijn bezit. We willen graag een mini aanschaffen als tweede auto. Mijn vrouw wil een rode of een blauwe... Ik wil graag een R53, ik houd van kleine snelle auto's. Als we een mini hebben aangeschaft zal ik me wat uitgebreider voorstellen.

Onze interesse gaat uit naar deze (ik hoop dat de link werkt!): http://www.autotrader.nl/auto/mini/nuen ... ant#foto-2" onclick="window.open(this.href);return false;

facelift model r53, rood, lage kilometerstand. Mijn enige zorg is dat ik een 'oud' model stuur in deze auto zie zitten. Ik dacht dat het driespaaks stuur standaard was.

Kan iemand dat bevestigen? En als er nog andere zaken opvallen hoor ik dat ook graag.

Joep
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 20:10

stuur klopt idd niet, voor de rest lkkr wat opties en lage km stand, prijs ook niet ongewoon, kon niet opmaken of er xenon verlichting in zit, zo ja, heeft de vorige eigenaar ook de facelift koplampen gewisseld.

suc 6.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 20:47

of hij heeft misschien ooit schade gehad en zijn er pre-facelift airbag en stuur en koplampen ingezet omdat
dat een stukkie goedkoper en gemakkelijker gebruikt te
vinden is.
Joep S.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:25

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 21:34

dank voor jullie antwoord. Ik vrees dat Spenki gelijk heeft en ga verder zoeken naar andere opties.

Joep
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 21:50

Volgensmij was een 3 spaaks stuur een optie
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:18

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 22:18

Je kan via een site (de link staat hier ergens op het forum) de optie lijst opvragen. Daar kan je nagaan of er een 3spaaks stuur op zat/hoort te zitten. Ik dacht ook dat het een optie was.
Mini cooper R50 2005
Joep S.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:25

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 22:26

Hmm, ik hoop dat Bjorn en Koos gelijk hebben, denk dat ik er gewoon eens moet gaan kijken. Auto staat niet al te ver weg. Ik ga proberen dit weekend even een bezoekje te brengen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 22:50

2005 is net overgang naar facelift, dit is nog net een pre-facelift model waarbij twee-spaaks stuur en deze koplampen normaal is. Driespaaks stuurwiel is er pas gekomen met de face-lift en vanaf toen standaard. Auto kan een jaar later op kenteken zijn gezet wanneer showroom model geweest. Interieur is ook pre-facelift (geen verklikker lampje voor ruitenwisservloeistof).
Joep S.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2013, 14:25

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 23:35

Maar wel facelift achterlichten en mistachterlicht?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

01 nov 2013, 23:48

Het is inderdaad een overwegend facelift model, met aftermarket radio dus daar is het ook niet aan te zien. Rest interieur is facelift buiten ontbreken ruitenwissevloeistofverklikkerlampje op de linker hendel.
Kan inderdaad schade aan de voorkant zijn (met geplofde airbag) vervangen door goedkopere pre-facelift spullen zoals spenki al schreef.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

02 nov 2013, 02:32

Volgens mij is er helemaal niks aan de hand en was dat 3-spaaks sportstuur ook voor de facelift Cooper S gewoon een optie. Verreweg de meeste facelift S'jes in Nederland hebben dat 3-spaaks stuur wel omdat de meeste het Chili-pakket hebben en daar zat dit bij (samen met bijv. 17 inch lichtmetaal, xenon, climate controle en half leren bekleding). De MINI die jij hebt gezien is een vrij 'kale' uitvoering, in ieder geval zonder Chili-pakket. Hij heeft geen xenon, maar dit zijn gewoon de facelift halogeenlampen. Verder heeft ie zowel qua interieur (o.a. 3-delig dashboard) als exterieur (o.a. grille, koplampen, achterlichten) ook alle kenmerken van de facelift. Dat lampje voor de ruitensproeiervloeistof zit er ook gewoon in, aan de rechter hendel. Deze auto is in juli 2005 op kenteken gezet en is dus in principe van ruim na de facelift (en vrijwel zeker geen 'overgangsmodel'). Ik kom op de occasionsites wel vaker facelift R53's zonder Chili-pakket en zonder het 3-spaaks stuur tegen.

Dat 3-spaaks sportstuur is er trouwens niet bij de facelift gekomen, maar werd al eerder geleverd. De meeste pre-facelift S'jes van de laatste maanden hadden dit stuur al.

En inderdaad, als je zeker wil weten wat voor stuur erin hoort te zitten moet je even het chassisnummer opvragen. Dan kan je zo checken met welk stuur deze MINI uit de fabriek is gekomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

02 nov 2013, 02:47

Volgens mij heeft Ivo wel een punt hoor...

Je ziet wel veel vaker mengelmoesjes... helemaal als ze van einde 2004/begin 2005 zijn...
Verder heeft hij wel een facelift interieur gezien de deurpanelen en dashboard. Ook is het lampje op de rechter hendel achter het stuur geel, bij onze pre facelift is deze rood ;)

Eigenlijk klopt alles wel behalve dat stuur volgens mij, wat destijds een optie was...
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

02 nov 2013, 09:35

Eensch met Ivo en Sven! Niets vreemds aan deze MINI.
Wat er eerder gezegd werd over pre-facelift onderdelen op de neus klopt niet, er zitten gewoon facelift halogeenlampen in en een facelift grill.

Over dat 2 spaaks stuur: je ziet zelfs nog parklanes en checkmates met een 2 spaaks stuur. En dat zijn de final editions geweest van de eerste generatie MINI's
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: newbie vraag: 'oud stuur' in facelift model?

02 nov 2013, 09:42

Joep S. schreef: Mijn vrouw wil een rode of een blauwe... Ik wil graag een R53
Ik moest trouwens hard lachen om deze opmerking. Misschien is ie niet zo bedoeld, maar dit geeft aan hoe ver de autokennis reikt van de meeste vrouwen :lol:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~

Terug naar “MINI-talk”