Ik was van de week bij een mini dealer voor een gezellig praatje en hoorde opmerkelijk nieuws.. deze dealer krijgt dit jaar 200 mini's toegewezen waarvan 35 van HET NIEUWE MODEL van de Cooper en Cooper-S jaja, het nieuwe model komt dus al dit jaar dansen
Wat ik ook hoorde (via iemand anders) dat de cooper-s waarschijnlijk uitgesteld wordt.. want bij alle prototype's is de motor opgeblazen (lekker bouwkwaliteitje) nogmaals dit zijn geruchten..
Geruchten..
- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Die motor das een naar bericht zeg! maar goed.. ze hebben nog even de tijd om het lek boven te krijgen
Dat gerucht dat er dit jaar al nieuwe MINI's op de Nederlandse markt komen wordt steeds sterker. Zo ie zo zijn ze nu al begonnen in Oxford met gedeeltelijk ombouw voor productie van het nieuwe model (misschien pikken we wat beelden mee tijdens het bezoekje aan Oxford)en ook op het bedrijf waar ik werk ziet het er naar uit dat men binnenkort beginnen met de productie van enkele MINI-delen voor de nieuwe MINI.Hans schreef:Ik was van de week bij een mini dealer voor een gezellig praatje en hoorde opmerkelijk nieuws.. deze dealer krijgt dit jaar 200 mini's toegewezen waarvan 35 van HET NIEUWE MODEL van de Cooper en Cooper-S jaja, het nieuwe model komt dus al dit jaar
Die motor das een naar bericht zeg! maar goed.. ze hebben nog even de tijd om het lek boven te krijgen
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik had het meteen al niet zo op een Franse motor in de MINI, maar ja...
Ik ga er vanuit dat de heren van BMW hem pas op de markt zetten als alles aan hun kwaliteitseisen voldoet, dus ook de motor.
Ik ga er vanuit dat de heren van BMW hem pas op de markt zetten als alles aan hun kwaliteitseisen voldoet, dus ook de motor.
"We've got a thing that's called...MINI love"
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
BMW vindt nu het gat te groot tussen Cooper en Cooper S. Vandaar de Cooper met turbo straks. Die vult het grote gat op wat er nu is.
Als ik jou was zou ik nu al het MTH spruitstuk en software nemen bovenop jouw JCW, dan heb je zeker 230 pk. Kijk maar eens in ons nieuws naar deze JCW met MTH spruitstuk. Ik verwacht dat de turbomotor een hele andere motorkarakteristiek krijgt dan de huidige compressormotor, meer toeren draaien voordat het vermogen loskomt. Anders rij maar eens in mijn gewone MCS op de testbankdag en voel hoe die al trekt bij 2000 toeren door compressor en MTH spruitstuk. Tenzij je natuurlijk alles 100% JCW wilt houden met garantie. Dan kun je altijd nog overwegen om de Works GP te halen .MINIJCW schreef:De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen . Dat wordt sparen en kopen en (driving). Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet
BMW vindt nu het gat te groot tussen Cooper en Cooper S. Vandaar de Cooper met turbo straks. Die vult het grote gat op wat er nu is.
Laatst gewijzigd door Berthil op 02 feb 2006, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Is een dit mogelijk op een motor?
Compressor èn turbo?
Ik krijg het idee nu dat een Cooper dadelijk een gedowngrade Cooper S wordt.
Compressor èn turbo?
Ik krijg het idee nu dat een Cooper dadelijk een gedowngrade Cooper S wordt.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Wat ik ook jammer vind is het stoere fluitende geluidje van de compressor als je hem flink de toeren in jaagt
Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Cooper S sneller wordt of hetzelfde blijft of wellicht iets trager? Een Turbo heeft van nature toch last van een turbo-gat en een compressormotor een heel stuk minder?MINIJCW schreef:Op mini2.nl las ik een bericht over de nieuwe MK2. De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen . Dat wordt sparen en kopen en (driving)
Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet
Wat ik ook jammer vind is het stoere fluitende geluidje van de compressor als je hem flink de toeren in jaagt
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik geloof dat Lancia de eerste was met deze twincharger techniek in de Delta tijdens de 80'er jaren.
Jazeker, en het is een supercombinatie. Compressor werkt op lage toeren, turbo neemt het over bij hogere toeren. Volkswagen komt binnenkort met het TSI blok in de Golf GT. Een 1.4 met 170 pk! En een enorm breed toerengebied.Mini Poeper schreef:Is een dit mogelijk op een motor?
Compressor èn turbo?
Ik geloof dat Lancia de eerste was met deze twincharger techniek in de Delta tijdens de 80'er jaren.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Zeg, maar om even op het eerste bericht in dit verhaal terug te komen, zo heel verrassend is dat toch niet? Vorig jaar kon je ook al in september een 2006-model bestellen en voor het einde van het jaar rijden (had mij ook bijna gelukt als de auto niet twee weken te laat was om van de lease nog een kenteken te krijgen, Nexus kan er ook over meepraten alleen die had wel geluk).
Ik weet niet beter dan dat er steevast vanuit werd en wordt gegaan dat de huidige jaargang 2006 de laatste is van het huidige model en dat de nieuwe R56 het 2007-model wordt. En dan zijn er dus twee opties: of ze gaan voor het eerst in 6 jaar langer door met het produceren van het huidige modeljaar, of ze schakelen om en nabij hetzelfde moment over zodat je dus dit jaar nog een R56 kan gaan bestellen. Ik weet trouwens ook niet beter dan dat de nieuwe Cooper S later zou komen, eigenlijk net als bij de introductie in 2001.
Fastbunny: er zijn heel wat "cliche's"van toepassing op drukvulling (turbo of compressor). De meeste zijn geworteld in het verleden, waar ze absoluut waar waren (auto's die in een bocht spinnen omdat de turbo er ineens met veel geweld in komt). Maar, de ontwikkelingen gaan door en moderne turbo-motoren hebben nog nauwelijks een turbogat. Ik ben zeker geen expert, ik onthoud hooguit wat flarden door het lezen van bladen als AutoVisie, maar zaken als een turbogat zijn al lang niet meer van deze tijd. Op het net moet ook wel een boel te vinden zijn over de turbo vs. compressor discussie.
MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten ). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart )
Ik weet niet beter dan dat er steevast vanuit werd en wordt gegaan dat de huidige jaargang 2006 de laatste is van het huidige model en dat de nieuwe R56 het 2007-model wordt. En dan zijn er dus twee opties: of ze gaan voor het eerst in 6 jaar langer door met het produceren van het huidige modeljaar, of ze schakelen om en nabij hetzelfde moment over zodat je dus dit jaar nog een R56 kan gaan bestellen. Ik weet trouwens ook niet beter dan dat de nieuwe Cooper S later zou komen, eigenlijk net als bij de introductie in 2001.
Fastbunny: er zijn heel wat "cliche's"van toepassing op drukvulling (turbo of compressor). De meeste zijn geworteld in het verleden, waar ze absoluut waar waren (auto's die in een bocht spinnen omdat de turbo er ineens met veel geweld in komt). Maar, de ontwikkelingen gaan door en moderne turbo-motoren hebben nog nauwelijks een turbogat. Ik ben zeker geen expert, ik onthoud hooguit wat flarden door het lezen van bladen als AutoVisie, maar zaken als een turbogat zijn al lang niet meer van deze tijd. Op het net moet ook wel een boel te vinden zijn over de turbo vs. compressor discussie.
MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten ). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart )
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
One 90PK
Cooper D 110PK
Cooper 115PK
Cooper T ? 140PK
Cooper S 170PL
Cooper S Works 230PK
Als ik alles goed gelezen en gevolgdt heb krijg je straks:Eelke schreef: MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten ). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart )
One 90PK
Cooper D 110PK
Cooper 115PK
Cooper T ? 140PK
Cooper S 170PL
Cooper S Works 230PK
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Bronnen? Is ook niet de eerste keer dat ik dit hoor, hoor. Maar ik zou het jammer vinden als ze een "extra" Cooper tussen de Cooper en de S zouden gaan introduceren. Een upgrade van de Cooper en dan het ontstane gat tussen de Cooper en de One opvullen met iets dat niet Cooper heet zou ik wel prima vinden. Anyway, time will tell.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Onze sponsors