Geruchten..

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

Geruchten..

14 jan 2006, 13:17

Ik was van de week bij een mini dealer voor een gezellig praatje en hoorde opmerkelijk nieuws.. deze dealer krijgt dit jaar 200 mini's toegewezen waarvan 35 van HET NIEUWE MODEL :shock: van de Cooper en Cooper-S jaja, het nieuwe model komt dus al dit jaar dansen
Wat ik ook hoorde (via iemand anders) dat de cooper-s waarschijnlijk uitgesteld wordt.. :( want bij alle prototype's is de motor opgeblazen :s (lekker bouwkwaliteitje) nogmaals dit zijn geruchten..
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

14 jan 2006, 13:47

Hans schreef:Ik was van de week bij een mini dealer voor een gezellig praatje en hoorde opmerkelijk nieuws.. deze dealer krijgt dit jaar 200 mini's toegewezen waarvan 35 van HET NIEUWE MODEL van de Cooper en Cooper-S jaja, het nieuwe model komt dus al dit jaar
Dat gerucht dat er dit jaar al nieuwe MINI's op de Nederlandse markt komen wordt steeds sterker. Zo ie zo zijn ze nu al begonnen in Oxford met gedeeltelijk ombouw voor productie van het nieuwe model (misschien pikken we wat beelden mee tijdens het bezoekje aan Oxford)en ook op het bedrijf waar ik werk ziet het er naar uit dat men binnenkort beginnen met de productie van enkele MINI-delen voor de nieuwe MINI.

Die motor das een naar bericht zeg! maar goed.. ze hebben nog even de tijd om het lek boven te krijgen :)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

15 jan 2006, 10:28

Ik had het meteen al niet zo op een Franse motor in de MINI, maar ja...
Ik ga er vanuit dat de heren van BMW hem pas op de markt zetten als alles aan hun kwaliteitseisen voldoet, dus ook de motor.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

02 feb 2006, 15:17

Op mini2.nl las ik een bericht over de nieuwe MK2. De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen :)) . Dat wordt sparen en kopen en (driving)
Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet :?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 feb 2006, 15:57

MINIJCW schreef:De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen :)) . Dat wordt sparen en kopen en (driving). Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet :?
Als ik jou was zou ik nu al het MTH spruitstuk en software nemen bovenop jouw JCW, dan heb je zeker 230 pk. Kijk maar eens in ons nieuws naar deze JCW met MTH spruitstuk. Ik verwacht dat de turbomotor een hele andere motorkarakteristiek krijgt dan de huidige compressormotor, meer toeren draaien voordat het vermogen loskomt. Anders rij maar eens in mijn gewone MCS op de testbankdag en voel hoe die al trekt bij 2000 toeren door compressor en MTH spruitstuk. Tenzij je natuurlijk alles 100% JCW wilt houden met garantie. Dan kun je altijd nog overwegen om de Works GP te halen :) .

BMW vindt nu het gat te groot tussen Cooper en Cooper S. Vandaar de Cooper met turbo straks. Die vult het grote gat op wat er nu is.
Laatst gewijzigd door Berthil op 02 feb 2006, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 feb 2006, 16:01

Is een dit mogelijk op een motor?
Compressor èn turbo?

Ik krijg het idee nu dat een Cooper dadelijk een gedowngrade Cooper S wordt. :?
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

02 feb 2006, 16:05

MINIJCW schreef:Op mini2.nl las ik een bericht over de nieuwe MK2. De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen :)) . Dat wordt sparen en kopen en (driving)
Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet :?
Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Cooper S sneller wordt of hetzelfde blijft of wellicht iets trager? Een Turbo heeft van nature toch last van een turbo-gat en een compressormotor een heel stuk minder?
Wat ik ook jammer vind is het stoere fluitende geluidje van de compressor als je hem flink de toeren in jaagt :D
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

02 feb 2006, 16:24

Blowoff valve op een turbo: PSSST!!!!

Kicke hoor hey
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 feb 2006, 17:02

Vind het jammer dat de nieuwe S geen compressor meer heeft. Dat geluid was juist zo 8)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

02 feb 2006, 23:07

Mini Poeper schreef:Is een dit mogelijk op een motor?
Compressor èn turbo?
Jazeker, en het is een supercombinatie. Compressor werkt op lage toeren, turbo neemt het over bij hogere toeren. Volkswagen komt binnenkort met het TSI blok in de Golf GT. Een 1.4 met 170 pk! En een enorm breed toerengebied.

Ik geloof dat Lancia de eerste was met deze twincharger techniek in de Delta tijdens de 80'er jaren.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

03 feb 2006, 09:50

Zeg, maar om even op het eerste bericht in dit verhaal terug te komen, zo heel verrassend is dat toch niet? Vorig jaar kon je ook al in september een 2006-model bestellen en voor het einde van het jaar rijden (had mij ook bijna gelukt als de auto niet twee weken te laat was om van de lease nog een kenteken te krijgen, Nexus kan er ook over meepraten alleen die had wel geluk).

Ik weet niet beter dan dat er steevast vanuit werd en wordt gegaan dat de huidige jaargang 2006 de laatste is van het huidige model en dat de nieuwe R56 het 2007-model wordt. En dan zijn er dus twee opties: of ze gaan voor het eerst in 6 jaar langer door met het produceren van het huidige modeljaar, of ze schakelen om en nabij hetzelfde moment over zodat je dus dit jaar nog een R56 kan gaan bestellen. Ik weet trouwens ook niet beter dan dat de nieuwe Cooper S later zou komen, eigenlijk net als bij de introductie in 2001.

Fastbunny: er zijn heel wat "cliche's"van toepassing op drukvulling (turbo of compressor). De meeste zijn geworteld in het verleden, waar ze absoluut waar waren (auto's die in een bocht spinnen omdat de turbo er ineens met veel geweld in komt). Maar, de ontwikkelingen gaan door en moderne turbo-motoren hebben nog nauwelijks een turbogat. Ik ben zeker geen expert, ik onthoud hooguit wat flarden door het lezen van bladen als AutoVisie, maar zaken als een turbogat zijn al lang niet meer van deze tijd. Op het net moet ook wel een boel te vinden zijn over de turbo vs. compressor discussie.

MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten :) ). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart :) )
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

03 feb 2006, 10:55

Eelke schreef: MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten :) ). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart :) )
Als ik alles goed gelezen en gevolgdt heb krijg je straks:
One 90PK
Cooper D 110PK
Cooper 115PK
Cooper T ? 140PK
Cooper S 170PL
Cooper S Works 230PK
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

04 feb 2006, 23:49

Bronnen? :) Is ook niet de eerste keer dat ik dit hoor, hoor. Maar ik zou het jammer vinden als ze een "extra" Cooper tussen de Cooper en de S zouden gaan introduceren. Een upgrade van de Cooper en dan het ontstane gat tussen de Cooper en de One opvullen met iets dat niet Cooper heet zou ik wel prima vinden. Anyway, time will tell.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “MINI-talk”