Het winterbanden topic R50, R52, R53

Van alles over de 1ste generatie MINI.
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Voorhout
Berichten: 449
Lid geworden op: 29 jan 2008, 10:18

16 dec 2008, 20:33

michvb schreef:By the way: winterbanden zijn in Duitsland voor buitenlandse voertuigen NIET VERPLICHT.
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Klopt in ieder geval van geen kant. Bij winterse omstandigheden is dit wel degelijk verplicht. Voor iedereen, niet alleen Duitsers.

Kijk maar eens op Veelgestelde vragen over winterbanden op de ANWB-site.

Groetjes, Ron
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 dec 2008, 01:18

Wij hebben ze er ook alweer een week of twee onder.

Staat niet zo mooi al de Works velgen, maargoed.

Wij wonen aan de grens en onze auto's komen wel eens in Duitsland.
ook een reden om ze eronder te zetten.... :wink:
Daarnaast is het gewoon veiliger bij glad (nat) weer. :wink:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

07 jan 2009, 11:24

Ben benieuwd hoe de liefhebbers van zomerbanden in de winter zich nu redden met dit weer :shock: .
Lijkt me toch echt gene onzin met dit weer die winrterbanden. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel profijt
van juist nu met al die kou en gladheid. Nog meer mensen die profijt hebben van de winterbanden met deze dagen??

Gister zat de auto voor me namelijk naast de weg ergens, terwijl ik gewoon door kon knallen 8)
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

07 jan 2009, 11:30

PPCS schreef:Ben benieuwd hoe de liefhebbers van zomerbanden in de winter zich nu redden met dit weer :shock: .
Lijkt me toch echt gene onzin met dit weer die winrterbanden. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel profijt
van juist nu met al die kou en gladheid. Nog meer mensen die profijt hebben van de winterbanden met deze dagen??

Gister zat de auto voor me namelijk naast de weg ergens, terwijl ik gewoon door kon knallen 8)
Nou ik heb vanmorgen gewoon naar mn werk kunnen knallen hoor! 8)
Als er sneeuw ligt dan is het natuurlijk glibberen maar op een sneeuwvrij wegdek vind ik het nogal zinloos. :)
Afbeelding
annick
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jan 2008, 15:56

07 jan 2009, 13:02

PPCS schreef:Ben benieuwd hoe de liefhebbers van zomerbanden in de winter zich nu redden met dit weer :shock: .
Lijkt me toch echt gene onzin met dit weer die winrterbanden. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel profijt
van juist nu met al die kou en gladheid. Nog meer mensen die profijt hebben van de winterbanden met deze dagen??

Gister zat de auto voor me namelijk naast de weg ergens, terwijl ik gewoon door kon knallen 8)
ik ben nu errrrug blij met mijn winterbanden... gisteren hier toch ook weer -8 met sneeuw dus...:mrgreen: :mrgreen:
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

07 jan 2009, 16:19

PPCS schreef:Ben benieuwd hoe de liefhebbers van zomerbanden in de winter zich nu redden met dit weer :shock: .
Lijkt me toch echt gene onzin met dit weer die winrterbanden. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel profijt
van juist nu met al die kou en gladheid. Nog meer mensen die profijt hebben van de winterbanden met deze dagen??

Gister zat de auto voor me namelijk naast de weg ergens, terwijl ik gewoon door kon knallen 8)
Ik heb ook gewoon kunnen rijden hoor, zonder winterbanden :D
Winterbanden maakt echt niet zo groot verschil hoor. Onze BMW 6 slaagt 10.0000 keer harder met zijn kont dan de mijne, ok, is achterwielaandrijving, maar die heeft wel winterbanden... Zou je van winterbanden toch mogen verwachten dat je kont niet gaat uitslagen he...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

07 jan 2009, 17:56

Mijn zomerbanden redden het prima hoor in dit weer, af en toe is het wel eens glad op de binnenwegen waar weinig zon komt en weinig wordt gereden, maar ook daar heb je niks aan winterbanden.. glij je net zo hard door. En als een dag als vandaag, nergens meer glad..

Geef het nog een kleine 2 weken en het is al weer voorbij! :D
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jan 2009, 18:52

Gistseren mijn zomerbanden over laten zetten van de R95 naar de Rota's terwijl de hele zaak vol stond om om te wisselen naar winterbanden :)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

07 jan 2009, 19:04

Berthil schreef:Gistseren mijn zomerbanden over laten zetten van de R95 naar de Rota's terwijl de hele zaak vol stond om om te wisselen naar winterbanden :)
Bertil heeft de zomer al in z'n kop :s :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

07 jan 2009, 19:18

Heb me vandaag ook een setje aangeschaft. Het verschil is echt goed te merken. Vooral als er veel sneeuw ligt. :D:D

Het is iedereen aan te raden...voorheen was ik er ook geen liefhebber van maar nu wel 8) 8)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

07 jan 2009, 19:27

kwiebje schreef:Heb me vandaag ook een setje aangeschaft. Het verschil is echt goed te merken. Vooral als er veel sneeuw ligt. :D:D

Het is iedereen aan te raden...voorheen was ik er ook geen liefhebber van maar nu wel 8) 8)
Wie was het ook al weer die winterbanden altijd onzin vond en meer zoiets had van "je moet gewoon niet te hard rijden"? :()
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

07 jan 2009, 19:50

:mrgreen: Ik!

Maar nu kan je nog harder door de bochten heen :D:D
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

07 jan 2009, 21:45

kwiebje schreef::mrgreen: Ik!

Maar nu kan je nog harder door de bochten heen :D:D

ach ja sommige mensen hebben nu eenmaal een schop onder hun achterste nodig he !! :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

07 jan 2009, 23:41

voel nog niks >) :p :p
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

08 jan 2009, 12:23

Ik ben ook nooit zo'n voorstander geweest van winterbanden
Nu nog niet hoor.
Maar als er sneeuw ligt scheelt het wel heeeeel erg veel! :shock:
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”