Mini Cooper zoektocht, meningen gevraagd?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
StefanCJ
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2015, 21:39

Mini Cooper zoektocht, meningen gevraagd?

07 sep 2015, 21:54

Beste allemaal,

In mijn zoektocht naar een Mini Cooper (budget €4500-5500) ben ik deze Cooper tegen gekomen:
Mini

De voor- en achterbumper lijken niet origineel, ik vind het wel stoer staan, zeker i.c.m. de velgen en kleur van de auto. Aangezien de bumper me niet origineel lijkt kan ik niet goed inschatten of dit een faceliftmodel is (met goede versnellingsbak). Is er een kenner die uitsluitsel kan geven? De auto is in december 2004 op kenteken gezet in het buitenland (geïmporteerd in september 2005).

Bedankt,
Stefan.
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Elburg
Berichten: 326
Lid geworden op: 04 aug 2015, 16:26

Re: Mini Cooper zoektocht, meningen gevraagd?

07 sep 2015, 22:26

De voor- en achterbumper zijn van het aeropakket zo te zien. Koplampen zijn van het faceliftmodel. Verder is hij van dec 2004 en vanaf 7-2004 is de facelift geintroduceerd. Grote kans dat het een facelift model is, maar ik kan me vergissen :)
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Mini Cooper zoektocht, meningen gevraagd?

07 sep 2015, 23:38

Faceliftmodel heeft idd ander versnellingsbak, maar volgens mij is van prefacelift versnellingsbak nog te reviseren en faceliftmodel niet.
Voor een 2004 Cooper vind ik de Mini wel prijzig, zit alleen aan extra's een Aero pakket en leuke velgen op, verder niets.
Laatst gewijzigd door nepnerd op 07 sep 2015, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Mini Cooper zoektocht, meningen gevraagd?

07 sep 2015, 23:42

Het is belangrijk om te weten of dit facelift model is ivm de versnellingsbak. Bij de pre-facelift modellen gaan deze allemaal kapot dus alleen een pre-facelift Cooper/One kopen als je zeker weet dat er een facelift versnellingsbak in is gekomen. Uiterlijke kenmerken wijzen op een facelift maar deze zijn achteraf aan te passen. Ik zie b.v. binnenin een prefaclift tweespaaks stuur en geen verklikkerlampje voor de ruitenwisservloeistof maar het kan zijn dat dit een overgangsmodel van pre-facelift naar facelift is. Versnellingsbak moet van Getrag zijn, niet van Midlands.

Aero pakket is zeer gewild (zijskirts zitten er ook op) maar prijs is toch stevig voor een Cooper van 2004 met bijna 150.000, als je goed rond kijkt heb je daar ook een Cooper S voor.

De Uni zwarte lak is heel mooi maar je moet van detailen/polijsten houden want deze lak is zacht en krasgevoelig.

Terug naar “MINI-talk”