Welk boordgereedschap R53

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Welk boordgereedschap R53

13 nov 2013, 09:33

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag over het boordgereedschap van mijn MCS R53 uit 2002.

mijn auto is alleen uitgerust met een heel klein etuitje met daarin een steeksleutel en schroevendraaier en een haakje. ik kan nergens de krik, het sleepoog of de wielsleutel vinden. Ik kan ook niet vinden waar dat dan opgeborgen moet worden.

Er zit wel links en rechts een vakje in de kofferbak maar links zit daar de verbandtas en het betreffende etuitje, daar past niets meer bij . Rechts zit de module van de pvc maar verder is er niets.

het lijkt me vreemd dat er geen krik of zelfs maar een wielsleutel bij de auto hoort? ook het sleepoog mist. deze heb ik op de sloop gekocht maar hij past bijvoorbeeld niet in het etuitje, zo klein is dat.

wie heeft een R53 die wel compleet is?

gr Gijs
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: welk boordgereedschap r53

13 nov 2013, 09:47

Het sleepoog zit bij mij wel in het etui.

De krik en wielsleutel zitten weer in een ander tasje. Dat zwerft ergens rond in de auto enzo :mrgreen:
Ligt meestal achter de voorstoelen ergens op de grond.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: welk boordgereedschap r53

13 nov 2013, 11:56

Het is een héééééél klein etuitje, zelfs het sleepoog past maar net.

Afbeelding

Afbeelding

Het zit links in het vak waar de verbandtas ook zit.
Afbeelding

Boven op de accu past het ook niet, misschien ernaast? Wat is dat voor piepschuim dingetje dan?
Afbeelding

Ik heb wat foto's toegevoegd
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: welk boordgereedschap r53

13 nov 2013, 12:58

Ik vind op op Mini2.com dat de krik in een tas in de kofferbak moet. en daar is dan dat kleine tasje bei voor de kleine dingetjes.

http://www.mini2.com/forum/first-genera ... ck-go.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou moet ik die dus ergens zien te vinden.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: welk boordgereedschap r53

13 nov 2013, 13:08

Ze staan nog weleens op Marktplaats, nu ff niet.
Je kan Spenki vragen wat die heeft liggen!

Er staat wel een krik+sleutel voor €20.
Tasje nog bij de dealer te bestellen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Welk boordgereedschap R53

14 nov 2013, 09:37

MINI wordt standaard geleverd op runflat banden en heeft dus niet standaard een krik etc aan boord. Daar kon je voor kiezen maar is vaak niet gedaan. Als je dat nu wel wilt kan je het of bij de dealer bestellen of tweedehands zoeken. Hoeveel boordgereedschap wil je nog meer hebben dan? Je sleept alleen maar noodeloos gewicht met je mee, of was je van plan de auto op de vluchtstrook te repareren?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Welk boordgereedschap R53

14 nov 2013, 10:04

Dat gaat met de spuitbus met reparaitespul eventueel ook al. ik heb een bus die , als de band leeg is die weer op spanning kan brengen dus heb ik ook een pompje nodig.

Maar ik heb begrepen dat je verplicht bent om dat bij je te hebben, net als een setje reserve mapjes etc. En het sleepoog is ook handig, als je naast de weg staat. die heb ik intussen wel gekocht.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Welk boordgereedschap R53

14 nov 2013, 10:11

Je moet idd of een pompje/spuitbus aan boord hebben of een reserve wiel. Boordgereedschap is niet verplicht, sleepoog/haak wel natuurlijk
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Heiloo
Berichten: 378
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:27

Re: Welk boordgereedschap R53

14 nov 2013, 15:47

Nee hoor is in Nederland niet verplicht. Sommige EU-landen wel.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Welk boordgereedschap R53

16 nov 2013, 23:26

Ja en natuurlijk de lampjes(niet mapjes) natuurlijk

Ook al zijn die vaak niet meer zomaar te vervangen langs de weg.

Terug naar “MINI-talk”