Na oktober is het feest voorbij. Nieuwe auto is binnen +pics

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

Na oktober is het feest voorbij. Nieuwe auto is binnen +pics

16 jun 2008, 13:12

Na lang twijfelen en dubben heb ik toch de knop doorgehakt.



Mijn Mini Cooper (leasebak), gaat de deur uit. Vanwege de onderstaande punten:

1. Mijn werkgever bood mij de kans om een complete vrije keuze leaseauto te nemen zonder reclamestikkers ipv een bepaalde wagen (kon eerst kiezen uit een; Mini, Leon, Ibiza of Aygo)

2. Helaas bleek mijn Mini ook niet de meest betrouwbare. Niet willen starten (tot 3x toe, waarvan 2x weggesleept), een achterklep die zichzelf ontgrendeld tijdens de rit en een hinderlijke motorrammel (die tot op de dag van vandaag niet is opgelost. Hier hebben zowel de importeur als 2 verschillende Mini-dealers al naar gekeken)

3. Ik steeds vaker mensen achterin mee neem die lopen te klagen over de ruimte achterin

4. Het koppelingspedaal eigenlijk te zwaar is voor mijn heup (heb een aantal jaren geleden en zware heup operatie gehad)

5. Mijn Mini maar tot 750kg mag trekken. Aangezien ik aan zweefvliegen doe en ik de nabije toekomst wellicht een eigen zweefvliegtuig wil kopen is dit te weinig.



Dus met gemengde gevoelens ben ik op jacht gegaan naar een nieuwe auto, want ik vind de Mini nog steeds te leuk om weg te doen, maar door de bovenste punten heb ik toch besloten dat hij weg gaat!

Kanshebbers waren voor mij de nieuwe Mazda6, Fiat Bravo, BMW 1, Renault Laguna, Audi A3 en A4. Na wat proefritjes en een vriendin die een duidelijke merk voorkeur had ben ik voor de "nieuwe" (facelift) Audi A3 1.4 TFSI (125pk) gegaan.

Inmiddels heb ik van de leasemaatschappij te horen gekregen dat ze ondertekende papieren hebben ontvangen van mijn werkgever, dus er is geen weg meer terug. Van de week neemt mijn Audi-dealer (Kamsteeg Autoplaza) nog contact met mij op om alles te controleren zodat hij besteld wordt (verwachte levertijd is momenteel oktober).

Ik heb hem besteld met de volgende opties:

-A3 1.4 TFSI Attraction
-Mauritius blue
-interieur beige
-Proline businesspakket (climate control gescheiden aansturing, navigatiesysteem, Radio Concert, Actief luidspekker systeem, middenarmsteun)
-16 inch EP 7800 Fondmetal velgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo komt er na ruim een jaar veel plezier beleeft te hebben aan mijn Mini toch een eind aan ons samen zijn :cry:
Laatst gewijzigd door boeing767 op 16 nov 2008, 19:47, 3 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

16 jun 2008, 13:17

Jammer, maar helaas. Wel een goede keus zo'n A3. Wat mag zo'n ding eigenlijk trekken, zal ook niet echt heel veel zijn?

Succes verder met alles en keep us updated! :wink:
Afbeelding
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 13:22

CooperS-lightningblue schreef:Jammer, maar helaas. Wel een goede keus zo'n A3. Wat mag zo'n ding eigenlijk trekken, zal ook niet echt heel veel zijn?

Succes verder met alles en keep us updated! :wink:
Blijf het zelf ook jammer vinden. Nog steeds als ik naar mijn Mini toe loop verschijnt er een glimlach op mijn gezicht die alleen maar groter wordt als ik er mee rij, maar jah de nadelen zijn helaas te groot aan het worden :(

De A3 mag tot 1200kg geremt trekken.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 jun 2008, 13:24

leuk dat je je A3 "bij ons" besteld!

Maarruh 2 opmerkingen:

1. Mauritius blauw is Arubablauw geworden na de facelift. Er staat een A4 Avant in die kleur in Voorschoten in de showroom.
2. Het beige interieur is komen te vervallen. Volgens mij kan je alleen nog uit grijs of zwart kiezen.

En kaj, hij mag 1200kg trekken. Niet gek hè voor een 1.4tje!
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 13:28

peter schreef:leuk dat je je A3 "bij ons" besteld!

Maarruh 2 opmerkingen:

1. Mauritius blauw is Arubablauw geworden na de facelift. Er staat een A4 Avant in die kleur in Voorschoten in de showroom.
2. Het beige interieur is komen te vervallen. Volgens mij kan je alleen nog uit grijs of zwart kiezen.

En kaj, hij mag 1200kg trekken. Niet gek hè voor een 1.4tje!
1. Is dat nog dezelfde kleur?
2. Hmm das jammer :( Ik neem aan dat ik dat nog wel van Rene te horen krijg ;)

By the way, mijn collega Faried Soebratie volgens mij wel een Audi A3 bij jou besteld in voorschoten is het niet ?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 jun 2008, 13:28

Klopt helemaal :mrgreen:.
Doe hem maar de groeten van me!

Kleur is nagenoeg hetzelfde. Misschien ietsje harder blauw.
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 13:30

peter schreef:Klopt helemaal :mrgreen:.
Doe hem maar de groeten van me!

Kleur is nagenoeg hetzelfde. Misschien ietsje harder blauw.
Bij deze gedaan, hij zit 1 meter naast mij ;), moet ik ook nog de groeten doen aan Matthijs Vlak ?
Laatst gewijzigd door boeing767 op 16 jun 2008, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

16 jun 2008, 13:31

is goed hahaha, blijft een klein wereldje.
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 13:34

peter schreef:is goed hahaha, blijft een klein wereldje.
Idd, naast hyves kan je dus ook via het NewMiniClub iedereen de groeten doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

16 jun 2008, 13:36

Zag je gister rond 20:30 nog de Julianabrug op gaan. Zo'n A3 tje is een fijne kar. Lekker motortje volgens mij ook...
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 13:39

frankie schreef:Zag je gister rond 20:30 nog de Julianabrug op gaan. Zo'n A3 tje is een fijne kar. Lekker motortje volgens mij ook...
Damm klopt weer helemaal, ingebouwde mini-rader? :mrgreen:

Is inderdaad een fijn autotje, motor is ook snel genoeg. Snelheidsbeleving is wel minder als bij de Cooper, maar hij komt prima vooruit met die 200nm aan koppel :D
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

16 jun 2008, 14:00

Is daar zoveel meer plaats in achterin?
ziet er natuurlijk ook wel top uit!
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

16 jun 2008, 14:14

Jammer dat de MINI weg gaat, maar zo'n A3 is ook een topper en ziet er ook super uit. Gezien de punten die je noemt een begrijpelijke keuze. Was een Sportback trouwens niet handiger als je regelmatig mensen achterin meeneemt?

Succes met wachten en geniet nog even van je laatste MINI-maanden :rijden.
Afbeelding
boeing767
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 sep 2007, 08:13

16 jun 2008, 14:32

Ivo schreef:Jammer dat de MINI weg gaat, maar zo'n A3 is ook een topper en ziet er ook super uit. Gezien de punten die je noemt een begrijpelijke keuze. Was een Sportback trouwens niet handiger als je regelmatig mensen achterin meeneemt?

Succes met wachten en geniet nog even van je laatste MINI-maanden :rijden.
Ja op zich was zo'n sportback wel handiger, maar in vind de sportback persoonlijk minder mooi en scheelt in bijtelling ook gelijk weer 18 euro. Ten opzichte van de Mini gaan de mensen achterin er al een stuk op voorruit, dus ik vind dat ze nu niet meer moeten zeuren :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

16 jun 2008, 15:31

:mrgreen:

wat een zeurpieten toch he....ze mogen blij zijn in zo'n schitterende bolide mee te mogen rijden.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”