Onze nieuwe retro

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

28 jan 2008, 13:38

pje en daan schreef:
coendek schreef:
FastBunny schreef:Waarom ben je eigenlijk toch voor de Twingo gegaan en niet voor een 2e handse MINI die je toch wel erg mist?
2x
is eigenlijk een makkelijk iets..

als je een mini koop en dan wel iets wat goed is en naar je zin ben je al snel 13duizend euro of meer kwijt voor een cooper met evt versnellingsbak problemen.

de twingo is nieuw,goedkoper,en past mooi in het rijtje mini-500

we zijn erg blij met onze aankoop...en ja jullie hebben wel gelijk..onze droom auto is en blijft de mini.
wie weet als we eens in onze rijke dagen komen dat we een mini kopen..maar nu ff niet
2x

:wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

28 jan 2008, 14:11

Noem mij gek maar volgens mij heb je nu al drie keer een andere auto gekocht en toch zeker twee keer bij moeten leggen. Tel daar ook nog even de afschrijving bij van de Twingo in het eerste jaar. Had even een wat oudere bak gekocht om de afgelopen twee auto's te overbruggen dan had je binnen nu en afzienbare tijd je droom kunnen uitzoeken (in Duitsland).
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

28 jan 2008, 14:26

Berthil schreef:volgens mij heb je nu al drie keer een andere auto gekocht
3 Stuks?
Ik dacht dat deze Renault BIJ de Volvo is gekocht.

Niet dan?

:?
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:15

28 jan 2008, 14:26

De nieuwe Twingo is een hele leuke compaqte en robuste auto geworden, heb hem laatst zien rijden en vindt het een leuke auto. Het is welliswaar geen mini maar daar is de prijs ook naar. Met de Twingo krijg je wel waar voor je geld, daar ben ik wel van overtuigd.... en ja een cooper S is wel even wat anders maar wat niet is kan nog komen. In ieder geval veel rijplezier!!
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

28 jan 2008, 17:53

Berthil schreef:Noem mij gek maar volgens mij heb je nu al drie keer een andere auto gekocht en toch zeker twee keer bij moeten leggen. Tel daar ook nog even de afschrijving bij van de Twingo in het eerste jaar. Had even een wat oudere bak gekocht om de afgelopen twee auto's te overbruggen dan had je binnen nu en afzienbare tijd je droom kunnen uitzoeken (in Duitsland).
Toen we de mini's weg deden hadden we er een Cooper S voor terug moeten kopen. We hebben toen 2 auto's ingeruild en 1 auto, een VW Golf 5, voor terug gekocht. We hoefden niks bij te leggen.

De Golf was/is een maandagmorgen-auto, niks anders dan problemen mee gehad. Na 4 maanden ben ik ermee terug gegaan en heb hem terug gegeven. Ik heb erbij gezegt dat als m'n mini er nog gestaan had ik die zo terug had gewild...

Er stond destijds wel een hele mooie Volvo. Dat is hij nog steeds...

En jawel, nu moeten we voor het eerst sinds de Mini's geld bij leggen om een auto te kopen, schrik niet 350 euro.

Als we toen de mini's hadden verkocht en daar 350 euro bij hadden gelegd hadden we niet de Cooper S kunnen kopen die we eigenlijk graag wilde hebben...

Dus nee... Als we al het geld bij de Mini's hadden gelegd, wat we vanaf de mini's hebben uitgegeven aan de auto's, hadden we niet lekker kunnen gaan shoppen in Duitsland.

Ik kan nu naar de Mini dealer gaan en een mooie Clubman kopen... geen probleem...

Maar ik wil geen geld lenen voor een auto, dus dan wordt het een leuke twingo... Nieuw en niet duur. Kunnen hem zonder problemen betalen.
I.p.v. elke maand een berg geld naar de bank brengen, een mooie mini voor de deur hebben, maar er niet in kunnen rijden, omdat al het geld voor leuke dingen naar de bank moet... Op zich niks mis mee als je dat wil... Dan moet je dat zeker doen. Ons is dat het niet waard
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

28 jan 2008, 17:55

Jenkins schreef:
Berthil schreef:volgens mij heb je nu al drie keer een andere auto gekocht
3 Stuks?
Ik dacht dat deze Renault BIJ de Volvo is gekocht.

Niet dan?

:?
Als ik zoveel geld zou hebben Jenkins, dan had ik een Cooper S gekocht! :lol:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

28 jan 2008, 18:39

Helemaal duidelijk, Pjé!

:D
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

30 jan 2008, 21:38

Even alle gekheid op een stokkie...

Ik ben erg blij met m'n Twingo. Ik was ook erg blij met m'n New MINI. Als je zo hoord en leest wat een problemen mensen hebben met een New MINI en hoeveel mensen die problemen hebben... Eigenlijk triest dat je zoveel geld betaald voor een auto met zo veel problemen!

Ik blijf er bij het is een super auto de New MINI en als ik het geld zou hebben om een goede, jonge Cooper S te kunnen kopen, zou ik het zeker niet laten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 jan 2008, 00:16

Raar verhaal...


Bovendien wat je nu schrijft klopt niet helemaal. De problemen zijn vooral bij MINI's die vallen in de pré-facelift reeks, zoals jij ook gehad hebt. Wij hebben twee (post-) facelift MINI's die, op enkele kleine dingetjes na, nooit problemen hebben.

Grootste verschil is dat de R53 modellen en de overige vanaf (post-) facelift modellen een Getrag versnellingsbak hebben en het gebruik van bepaalde materialen bij de facelift modellen beter is geworden.

Geld lenen voor een auto is IMHO het stomste wat je kunt doen. Maar m'n MINI zie ik rationeel gezien als een stuk blik om van A naar B te komen (zo wordt bij ons de MB gebruikt), maar daarnaast zijn de MINI's bij ons ook een stuk speelgoed. Soms ga ik uit tijdverdrijf ipv achter de Playstation te zitten met de auto toeren en dan mag het ook iets geld kosten. Mijn rijgedrag is zo dat ik sneller banden en remmen slijt dan een gemiddeld iemand, maar de fun die er tegenover staat ben ik er toe bereid om daarvoor maar vaker nieuwe banden, blokken en schijven te kopen.

M'n vriendin wilt binnenkort ook haar eerste autoootje kopen. We gaan tegen die tijd zeker ff naar een Fiat 500 kijken. Ze wilt persé een nieuwe en een MINI valt net boven het budget. Die vindt ik qua uiterlijk véél meer emotie hebben dan een Twingo. We gaan dan voor de 100 PK versie, als die net zo'n brommetje heeft als de Panda 100 HP. Dan zijn we verkocht!
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

31 jan 2008, 10:23

het klopt dat er heel veel probleem loze mini rond rijden...

wij hadden een 2002 mini met best wel wat probleempjes.
maar als ik hier op het foru kijk,zijn er best wel veel mesen die regelmatig met de mini naar de garage moeten...

verder moet iedereen met zn geld doen wat ze zelf willen,wil je heel graag een auto rijden en het je het je waard om een lening er voor af te sluiten is dat je eigen keuze....ik doe dat niet..

voor ons is een auto ook een stuk blik op wielen..om van a naar b te kunnen..
maar zeker ook iets wat we leuk vinden.
ik kan er van genieten om op een zaterdag middag als we nks te doen hebben,lekker naar de vw/audi dealer te rijden hier in tilburg en daar auto's te gaan kijken..
die heeft een giga showroom met alle hande merken er in van ford tot mercedes van audi tot mg renault..ga zo maar door.
lekker met zn tweeen auto's afkraken en bewonderen...
maar net als gisteren naar mn oma toe..heerlijk met de volvo 100 of eigenlijk 95 over de snelweg..tuffen...
of plank gas naar huis toe scheuren.
wij vinden auto rijden fijn..

en ja de fiat 500 is ook een super auto..maar wel duur..in vergelijking met wat je er voor terug krijg.
denk als je een dikke 500 koop,je ook een leuke nieuwe cooper kan kopen.

maar goed..ik vind al dit soort auto's leuk..mini-500-beatle-twingo..hoop dat citroen met een soort eend weer op de markt kom..leuk
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

31 jan 2008, 11:08

@pje en daan
Begrijp ik nu goed dat je de Volvo inruilt op de nieuwe Twingo?
Afbeelding
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

31 jan 2008, 11:44

FastBunny schreef:@pje en daan
Begrijp ik nu goed dat je de Volvo inruilt op de nieuwe Twingo?
ja dat heb je goed gezien.

de volvo is echt een super bak..gaat als een raket.rijd als een bolide..zuipt als een alcholist..z'n gave bak..

Maar zoals mini poeper al zei....het is een stuk blik om van a naar b te kunnen..

zaterdag zijn we eigenlijk gewoon ff naar de renauly dealer gegaan omdaar nog eens te buurten.

normaal zijn we van die mensen die al moet ik veel te veel bij leggen..als ik het kan betalen en vind ht leuk doen we het gewoon..

nu gingen we met een auto waar we blij mee zijn naar de dealer met het idee kijken kijken niet kopen.

dus keihard de onderhandelingen in gegaan..met als enige idee om met de volvo weer terug te rijden..

maar ja na mn houte poot stijf te hebben gehouden..gingen we naar buiten met een twingo II dynamique zoals we hebben wilde hebben voor 350euro en volvo...

inpulse aankoop :oops: ..maar wel erg blij mee.

volvo is van 2002 n heeft ruim 121...bijna 122 dkm gelopen..opzich niks gek voor z'n auto.
alle luxe zitten dadelijk ook op de twingo alleen cruise controle niet..gebruikt daan toch niet en die rijd er het meeste in

we rijden 90 a 95% in en rond tilburg..denk wel dat we wat ninder geld kwijt zijn per maand aan benzine :mrgreen:
1x tanken met de volvo is bijna 100eurotjes....en 700km later is hij leeg :mrgreen:
geef niks is wel leuk rijden..

gisteren op de snelweg bij 120km/u een verbruik van 7,8/100km op de cruise controle toch bijna 1:13 haha

wilde eigenlijk een witte twingo..maar dat ging niet op een dynamique..
komt een twingo nokia aan en die zijn alleen in zwart en wit..stinkers

hebben nu gekozen voor een uni blauwe...dus een keer geen matellic..
als we hem hebben gaat er een behandel laag over waardoor de lak net zo sterk wordt als een matellic.en kras bestendig.
tegen woordig kiest iedereen voor matellic..denk wil een kleur hebben die je niet elke dag zie rijden...nu maar hopen dat niet meer mensen deze kleur uit kiezen hier in brabant hahaha
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

31 jan 2008, 12:26

de volvo is echt een super bak..
Dat kan ik beamen, wij hebben dezelfde wagen gehad alleen dan een diesel met 140 pk. Erg fijne wagen voor de lange afstanden. Me vader was er zo blij mee dat ie nu weer een volvo rijd. Alleen dit keer een cabrio.

Tevens zul je het niet alleen in de benzine merken maar ook aan de wegenbelasting. Deze zal ook wel minder worden.
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

31 jan 2008, 12:36

kwiebje schreef:Tevens zul je het niet alleen in de benzine merken maar ook aan de wegenbelasting. Deze zal ook wel minder worden.
de wegen belasting gaat van 51euro per maand naar de 61euro per 3 maanden.

we willen een dagje disney gaan doen..ergens rond eind april begin mei.
zitten te denken of we dat iets naar voren moeten halen en plannen als we de volvo nog hebben of ff wachten tot de twingo er is...

ff er vanuit gaande wat er in het boekje staat van de twingo

snelweg km 4,6ltr/100 km...naar boven afronden naar 5ltr/100km tegen gemiddeld 8ltr/100km van de volvo
scheeld z'n 40euro benzine..

maar ja met de volvo zitten we wel wat ruimer...maar ja de stoelen van de twingo zijn goed en wij zijn niet zo lang...
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

31 jan 2008, 17:48

Zou toch lekker met de volvo gaan. Ben er toen ook met de S60 heen gegaan en dat is reuze goed bevallen. Dit alleen al omdat je een langere wielbasis hebt en nog comfortabeler rijd.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”