DIY Monteren van Schroefset!
Geplaatst: 20 jan 2010, 18:02
Zo....
Vanmorgen gemonteerd, heb ik gelijk maar een DIY gemaakt
Eerst begonnen met de achterkant incl pas bussen
Eerst los je de bouten van de wielen achter met 1 omwenteling
Plaats de wagenkrik onder de voorziene steun vooraan!
Maak dat de wagen op hoogte is achteraan zodanig dat je een pekel onder de voorziene steunen kan plaatsen.
Ik leg er toch een stuk rubber onder tegen beschadiging.
Maak dat de volledog achterkant van de grond is.
Daarna kan je het wiel volledig demonteren.
Neem een sterke ring sleutel van maat 18, en verwijder onderstaande bout.
Verwijder vervolgt de 2 onderstaande bouten, met ring sleutel 13.
Verwijder nadien de Remleiding en sensor, zie onderstaande foto
Daarna kan je de schokdemper verwijderen
Vervolgens verwijder je deze moer met dop 16, dit kan met een slagmoersleutel te gebruiken.
Wel alleen om los te draaien! De veer zit bijna niet gespannen in de schokdemper, dus je hebt geen klemmen nodig.
Let wel op, de veer schiet ligt weg als je deze niet tegen houd door een 2de persoon te hulp te vragen.
Nu de schokdemper los is, kan je je hoogte al presetten.
Monteer in deze volgorde
Vervolgens span je deze aan met de hand, met ring sleutel 17 en een engelse sleutel om de schokdemper tegen te houden.
Monteren terug in volgord, spreekt vanzelf.
Nu de Vooras
Bouten lossen, wagen fixeren op de pootjes en wielen demonteren.
Daarna kan je de eerste bout en moer van de veerpoot houder demonteren met ringsleutel 18 en dop 18.
Verwijder daarna de moer van de torsistang met ringsleutel 16 en een Inbus sleutel
Demonteer de kabel van de remleiding en sensor.
Nu alles los is, kan de veerpoot zo naar beneden zakken indien niet, moet je deze met een blok hout en een zware hamer naar beneden slaan.
Daarna komt de veerpoot uit de houder.
Los deze 3 bouten met ring sleutel 13.
Daarna gaat de schokdemper eruit en kan je deze terug lossen met een slagmoer sleutel,
Let op deze zit wel onder spanning en schiet 30cm ver, dus best veerklemmen monteren of een 2de man er bij roepen om deze tegen te houden.
En monteren spreekt vanzelf, je moet de bovenste koppen van je oem schokdemper over zetten op jou schroefset.
helaas heb ik daar geen foto's van (vergeten)
En dit als resultaat!
Als je een schroefset van een R53 op een R56 wil plaasten heb je MEER nodig dan de bussen alleen.
De veren vooraan zijn grooter, nu staat de Mini op het hoogste punt zelfs!
Ik heb de veren bij Kw los besteld. dan kan hij nog wat hoger indien nodig.
Maar ik heb nu 12cm bodem vrijheid en schraapt nergens!
Maar ik kan voorlopig perfect rijden, maar als je hoger dan dit wilt moet je de veren veranderen.
Mij kosten ze 65€ stuk.
Gr
Sharpsafer
Vanmorgen gemonteerd, heb ik gelijk maar een DIY gemaakt
Eerst begonnen met de achterkant incl pas bussen
Eerst los je de bouten van de wielen achter met 1 omwenteling
Plaats de wagenkrik onder de voorziene steun vooraan!
Maak dat de wagen op hoogte is achteraan zodanig dat je een pekel onder de voorziene steunen kan plaatsen.
Ik leg er toch een stuk rubber onder tegen beschadiging.
Maak dat de volledog achterkant van de grond is.
Daarna kan je het wiel volledig demonteren.
Neem een sterke ring sleutel van maat 18, en verwijder onderstaande bout.
Verwijder vervolgt de 2 onderstaande bouten, met ring sleutel 13.
Verwijder nadien de Remleiding en sensor, zie onderstaande foto
Daarna kan je de schokdemper verwijderen
Vervolgens verwijder je deze moer met dop 16, dit kan met een slagmoersleutel te gebruiken.
Wel alleen om los te draaien! De veer zit bijna niet gespannen in de schokdemper, dus je hebt geen klemmen nodig.
Let wel op, de veer schiet ligt weg als je deze niet tegen houd door een 2de persoon te hulp te vragen.
Nu de schokdemper los is, kan je je hoogte al presetten.
Monteer in deze volgorde
Vervolgens span je deze aan met de hand, met ring sleutel 17 en een engelse sleutel om de schokdemper tegen te houden.
Monteren terug in volgord, spreekt vanzelf.
Nu de Vooras
Bouten lossen, wagen fixeren op de pootjes en wielen demonteren.
Daarna kan je de eerste bout en moer van de veerpoot houder demonteren met ringsleutel 18 en dop 18.
Verwijder daarna de moer van de torsistang met ringsleutel 16 en een Inbus sleutel
Demonteer de kabel van de remleiding en sensor.
Nu alles los is, kan de veerpoot zo naar beneden zakken indien niet, moet je deze met een blok hout en een zware hamer naar beneden slaan.
Daarna komt de veerpoot uit de houder.
Los deze 3 bouten met ring sleutel 13.
Daarna gaat de schokdemper eruit en kan je deze terug lossen met een slagmoer sleutel,
Let op deze zit wel onder spanning en schiet 30cm ver, dus best veerklemmen monteren of een 2de man er bij roepen om deze tegen te houden.
En monteren spreekt vanzelf, je moet de bovenste koppen van je oem schokdemper over zetten op jou schroefset.
helaas heb ik daar geen foto's van (vergeten)
En dit als resultaat!
Als je een schroefset van een R53 op een R56 wil plaasten heb je MEER nodig dan de bussen alleen.
De veren vooraan zijn grooter, nu staat de Mini op het hoogste punt zelfs!
Ik heb de veren bij Kw los besteld. dan kan hij nog wat hoger indien nodig.
Maar ik heb nu 12cm bodem vrijheid en schraapt nergens!
Maar ik kan voorlopig perfect rijden, maar als je hoger dan dit wilt moet je de veren veranderen.
Mij kosten ze 65€ stuk.
Gr
Sharpsafer