Afmetingen speakers R55/R56 (voor)

Rocketruud
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Doetinchem
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2010, 11:25

Afmetingen speakers R55/R56 (voor)

03 feb 2011, 19:49

Er zijn nogal wat DIY's met hoe je de deurbeplating vervangt, enz. maar nergens is te vinden welke maat speakers er nu in zit of welke maar er maximaal in de standaard ruimtes past.

Ik wil graag zelf kunnen bepalen welke speaker ik kies en wil daarnaast de originele look behouden. Als het even kan wil ik niet boren en zagen of zo. Ik ben vandaag aan het meten geweest heb een JPG gemaakt met daarin de verschillende maten, inbouwdiepte, enz. Ik heb het in het engels gedaan omdat ik vermoed dat het voor meer bezitters van een R55/R56 interessant kan zijn.

Ik ga onder de bijrijdersstoel een versterker plaatsen, zodra ik daarmee aan de slag ga zal ik foto's en afmetingen plaatsen.

Link naar afbeelding
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

03 mar 2011, 14:55

16.5cm past er net in

Sommige speakers vragen wat klein dremel werk aan de voorziene speaker gaten
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Kerkrade
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2011, 22:59

03 mar 2011, 16:15

je krijgt ook kunstof pasringen bij de hifi speciaal zaken, die speciaal voor de Mini zijn gemaakt. die schroef je op de orginele plek op de orginele schroefgaten. daarop weer je nieuwe speakers. hoef je niet te dremelen enz. gewoon plug en play. die zijn speciaal als je sterkere speakers gaat monteren.
Rocketruud
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Doetinchem
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2010, 11:25

05 mar 2011, 06:13

Dank voor jullie aanvullingen. Het ging mij er met deze post juist om, om weer te geven wat er standaard in past. Je hoeft dus niet te dremelen en ook geen pasringen te gebruiken, wat mi altijd weer juist kleinere speakers zou betekenen, en dat willen we niet :wink:

@neovo, 16,5 kan idd passen maar het hangt er wel vanaf welk merk je neemt, een "echt" speaker merk als JBL bijv hanteert een andere maatvoering en ben je aangewezen op "kleinere" speakers, in werkelijkheid zijn ze even groot. Vandaar de reden voor deze post.
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Papendrecht
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:23

26 sep 2011, 17:10

Is de speaker afmeting van een R50 hetzelfde ? Zo ja, als je deze dan koopt http://mbcaraudio.nl/1877-mb-speakerrin ... i-002.html Kan je dan de originele speakerdekplaats in je deurpaneel laten zitten of moet deze er dan uit omdat de speaker te ver naar voren komt ?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”