Dit is de Mini Countryman!

Alles over de MINI Countryman (voorheen Crossover) en de nieuwe MINI Paceman (Countryman Coupé).
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

Dit is de Mini Countryman!

19 jan 2010, 17:34

Mini beschrijft de Countryman als een cross-over tussen de klassieke Mini en een Sports Activity Vehicle. De lengte van de Countryman bedraagt 4,10 meter. Daarmee is-ie de eerste productie-Mini die de vier meter overschrijdt. De wielbasis van de cross-over is 2,60 meter. De kofferruimte heeft een inhoud van 350 liter. Wie de achterbank naar voren schuift, heeft de beschikking over 440 liter. Met neergeklapte achterbank stijgt deze waarde naar 1.170 liter.
De Countryman is onmiskenbaar een Mini. Dat komt door de typerende daklijn, de hexagon radiator grille, de in de motorkap geïntegreerde koplampen, de knipperlichten aan de zijkant, het opvallende interieur en de wielkasten. Mini belooft bovendien dat het ‘kartachtige’ ook bij deze cross-over bewaard blijft. Toch zijn er ook duidelijke verschillen: als eerste productie-Mini heeft de nieuweling vier conventionele portieren, een grotere bodemspeling en –misschien een beetje vloeken in de kerk voor de Mini-puristen- een hoge zitpositie. Het innovatieve Mini Center Rail neemt de plek in van de traditionele middentunnel.

Drie benzinemodellen
De Mini Countryman komt met drie benzine- en twee dieselmotoren. De basisversie is de Mini One Countryman met 98 pk sterke 1,6-liter viercilinder en het maximumkoppel is 153 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 12,7 seconden en de topsnelheid is 175 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik is 5,9 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 137 gram per kilometer. Daarmee komt deze versie in aanmerking voor 20 procent bijtelling.
Wie meer kracht wil, kan terecht bij de Mini Cooper Countryman. Ook die heeft een 1,6-liter benzinemotor, maar in dit geval bedraagt het vermogen 122 pk. Het maximumkoppel is 160 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 10,5 seconden en de topsnelheid is 190 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,1 liter per 100 kilometer en de uitstoot is 142 gram CO2/km.
Topversie is de Cooper S Countryman. Die heeft een 1,6-liter turbomotor onder de kap, goed voor 184 pk. Het maximumkoppel is 240 Nm. Met overboost stijgt dit zelfs tijdelijk naar 260 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 7,6 seconden en de pret is op bij 215 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik is 6,3 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot komt uit op 146 g/km.

Lage bijtelling
De basisdiesel is de Mini One D Countryman. Deze heeft een vermogen van 90 pk en een maximumkoppel van 215 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 13,2 seconden en de topsnelheid is 170 kilometer per uur. Het verbruik is 4,3 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 113 gram per kilometer. Daardoor valt de One D in het 20-procentstarief voor de bijtelling.
De Cooper D Countryman heeft een vermogen van 112 pk. Het maximumkoppel is 270 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur is geklaard in 10,9 seconden en de topsnelheid is 180 kilometer per uur. Per 100 kilometer lust de topdiesel 4,4 liter diesel, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 116 gram per kilometer. Ook deze versie profiteert daarom van 20 procent bijtelling.

All4
Alle versie hebben standaard een handgeschakelde zesbak tot hun beschikking. Op de benzinemodellen behoort ook een zestrapsautomaat tot de mogelijkheden. In principe is de Mini Countryman voorwielaangedreven. Optioneel is op de Cooper S Countryman en de Cooper D echter het All4 vierwielaandrijvingsysteem te krijgen. Bij normale omstandigheden gaat bij dit systeem maximaal 50 procent van de aandrijfkrachten naar de achterwielen. Maar als de Countryman het moeilijk krijgt, kan de cross-over tijdelijk veranderen in een 100 procent achterwielaangedreven auto.
Mini onthult de Countryman op de Autosalon van Genève. We verwachten de auto rond september bij de dealers.





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

19 jan 2010, 18:02

Hij is gaaf :shock:. Moet wat wennen aan de achterlichten, ben benieuwd om em in real te zien!
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

Dit is de Mini Countryman!

19 jan 2010, 18:13

Het kan snel gaan in autoland: we hebben nog maar net de kunstzinnige LSD-teaser van de Mini Countryman op de site of we kunnen u de definitieve foto’s al laten zien!

De Mini Countryman wordt de eerste auto van het merk die langer is dan vier meter. Bovendien komt er vierwielaandrijving beschikbaar, het zogenaamde All4-systeem. Ook de Countryman Cooper S van de foto’s profiteert van dit systeem. Zo op het eerste gezicht lijkt Mini toch voor gewone achterdeuren en een conventioneel kofferdeksel gekozen te hebben. Dit in tegenstelling tot de Clubman, die een zelfmoorddeur en een in twee delen openend kofferdeksel heeft.

Omdat de officiële onthulling van de auto nog tot Genève op zich laat wachten, kunnen we u nog geen definitieve zekerheid geven over de technische details. In ieder geval komt er dus een Cooper S met 184 pk sterke 1,6-liter turbomotor. Ook verwachten we in ieder geval een 112 pk sterke 1,6-liter turbodiesel, die voldoet aan de Euro 5-emissieeisen.

In maart kan het grote publiek de Mini Countryman voor het eerst in het echt zien. De marktintroductie vindt in de tweede helft van 2010 plaats.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kunstzinnige LSD-teaser van de Mini Countryman
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

19 jan 2010, 18:21

Zonde dat de karakteristieke scoop verdwenen is..
dit is toch echt de S..

Verder vind ik hem aardig verbeterd t.o.v. de concept.

Ben benieuwd hoe deze er in het echt uit ziet, en vooral hoe hij rijd!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

19 jan 2010, 18:25

Fred schreef:Hij is gaaf :shock:. Moet wat wennen aan de achterlichten, ben benieuwd om em in real te zien!
x2
Afbeelding
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

19 jan 2010, 18:26

Die scoop zat er op het nieuwe model toch al voor de show op?
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13431
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 jan 2010, 18:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

19 jan 2010, 18:29

sjezus wat een wheelgap!!

vind het toch gaaf!
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

19 jan 2010, 18:31

kunnen we al -6cm veren bestellen bij je coen? :D :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13431
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

19 jan 2010, 18:33

Ik denk dat we hier ook de binnenkant zien van de face-lift straks.
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 849
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:16

19 jan 2010, 18:40

vind het jammer dat het hele MINI concept zo uitgemolken word :|
van het leuke '' gooi en smijt'' autootje wat onze harten veroverde is niets meer over :roll:
Deze Crossover "MINI'' doet mij meer denken aan een volwassen hatchbak of suv.
jammer....................
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

19 jan 2010, 18:54

To do:
- Schroefset
- MINI logo achteraan vervangen door een klein
- Dikke uitlaat onder schroeven

Zo, klaar :)

Ik vind hem wel heel gaaf, enkel de achterkant is een beetje :|
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:29

19 jan 2010, 19:17

Ik ben er niet kapot van. Het is meer een Maxi dan een Mini, zo op de foto's komt ie wat lomp over imho. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een auto uit de BMW-groep IRL veel beter tot zijn recht komt dan op de foto's. Wellicht stel ik dan mijn mening bij :)
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maldegem
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:00

19 jan 2010, 19:43

Vond de concept-car veel mooier, heeft geen speciale deuren meer.
Voor mij is dit een 5 deurs MINI. Zeer gewoon.
Ik ben aan het twijfelen of een X1 of deze Countryman.
Ik denk dat het X1 zal worden lijkt mij ruimer.

Pascal
Laatst gewijzigd door Pascal R op 19 jan 2010, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

19 jan 2010, 19:47

Ik wil hem eerst in het echt zien, voor nu zeg ik Jammer.

Terug naar “MINI-talk”