Uitlaat ophang rubbers (achterzijde) vervangen

Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

Uitlaat ophang rubbers (achterzijde) vervangen

04 aug 2014, 11:37

Hallo,

Ik moet mijn beide ophangbeugels (de rode rubberen beugels) vervangen die de demper onder de auto bevestigen. Dit heb ik op mn vorige MINI al eens gedaan, maar toen verving ik ook mn uitlaat tegelijk.

Nu wil ik deze keer niet heel de uitlaat demonteren, dus mijn vraag is of ik de ophangrubbers kan vervangen terwijl de uitlaat nog onder de auto zit?
Wellicht de 'demper ophang beugel' losmaken en de demper een beetje laten zakken en ondersteunen?

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de rubbers aan de achterzijde, zonder de hele uitlaat te demonteren? Ik heb een '02 Cooper R50

Hartelijk dank!

Evomini
lawewing
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:27

Re: Uitlaat ophang rubbers (achterzijde) vervangen

14 aug 2014, 14:17

Het is mij kort geleden gelukt om bij mijn R53 de rubbers van de rechterachterdemper te vervangen zonder de gehele uitlaat te demonteren. Ik heb de beugel waarmee de demper vastgehouden wordt losgemaakt (deze moest ook vervangen worden) en vervolgens de demper ondersteund. Toen lukte het - met wat priegelwerk - om de rubbers te vervangen. Succes!
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”