TOMTOM One Navi Inbouw V2

Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

24 sep 2013, 16:17

Hey Ron,

Dat klopt, maar zo als ik zei een iPhone 4s past er wel binnen het omhulsel in. Heeft u een idee waar ik het omhulsel voor een enkele of dubbele toerenteller klok zou kunnen vinden?

Cheers CooperR50
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

24 sep 2013, 17:24

Heb net mijn Iphone er eens voor gehouden, maar het wordt wel krap dacht ik.
Het lijkt of je home button wegvalt, maar misschien valt het mee.

Je zou bij VDG-autoparts kunnen informeren, of misschien dat spenki hier op het forum nog wat heeft liggen.
Je kunt ook een oproepje in het Te koop gevraagt/gezocht plaatsen.

Suc6, en vergeet vooral geen foto's te maken van het project! :D

Ron.
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

24 sep 2013, 17:40

Bedankt Ron,

Was al bezig met VDG, maar ze hebben op dit moment niks liggen op een dubbele behuizing na maar zonder ringen. Ik ga de link nu even checken. Geen probleem, ik post wel foto's als het zo ver is.

Cheers, CooperR50
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

24 sep 2013, 18:09

Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

24 sep 2013, 18:14

Cheers mate, CoopeR50
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

21 okt 2013, 13:13

Hallo Johnp

Sorry voor de storing, mag ik u vragen of u alleen eerst een enkele klok op uw stuurkolom had? Ik wil zoiets maken als die van u, maar met mijn iPhone 4s als alles in een oplossing. Ik vraag me af als ik een dubbele klokhuis zou kunnen vinden, hoe ik mijn bestaande toerenteller er in kunt bouwen en het snelheid gedeelte kunt verwijderen of moet het blijven zitten? Ik ben niet zo ervaren met elektronica, maar ik kan wel vrij wel alles fabriceren.

Mijn doel is om een bluetooth unit aan te schaffen zodat alle geluid draadloos door het OEM Radio/Cd speler gaat en tegelijkertijd het toestel voorzien van stroom zodat het opgeladen wordt tijdens het rijden.

Mocht u tips of advies hebben voor mij zou ik het enorm op prijs stellen. Bedankt alvast voor uw tijd, cheers, CoopeR50
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

27 okt 2013, 19:28

Hi CoopeR50,

Ik heb destijds ook een tomtom ingebouwd. De uitvinder van deze mod is Rein, zie zijn DIY:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7268" onclick="window.open(this.href);return false;


De dubbele teller heeft een enkele printplaat die zowel de toerenteller en snelheidsmeter vormt. Die kun je niet zomaar weghalen of doormidden halen. Bij de tomtom mod blijft deze dan ook zitten. De naald en led displaytje worden wel weggehaald. Een stukje rubber of schuim isoleert de printplaat van de Tomtom. Of een IPhone erin kan weet ik niet, wellicht wel, ligt aan de diepte die er beschikbaar is voor de printplaat (dus de afstand van je teller achtergrond tot het glaasje zeg maar).

Mocht je je enkele toerenteller in een dubbele behuizing willen zetten, dat gaat geloof ik helaas niet, omdat de dubbele tellers twee kleinere zijn dan een enkele.

Ik heb trouwens de Mini te koop staan met de TomTom mod erin (ivm werk buitenland rij ik nu een MINI met stuur aan verkeerde kant ;-), dus deze is nu te koop):

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

31 okt 2013, 13:37

Hey Evomini,

Bedankt voor uw antwoord, het is meer ingewikkeld dan ik dachten. Is er een manier om twee losse tellers te monteren op het stuurkolom? Het lijkt mij makkelijker als ik twee losse tellers, het originele teller en dan een tweede teller voor de iPhone naast elkaar te monteren. Ik vindt het alternatief van een metalen beugel die ook € 70 of meer kost, veel minder fraai, het lijkt mij een zo voor de hand liggende oplossing, jammer dat het niet vaker gedaan wordt.

Cheers, CoopeR50
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: TOMTOM One Navi Inbouw V2

15 jun 2014, 16:49

Update: 14-06-2014

Verplaatst naar R50 interieur audio excuses. CoopeR50

viewtopic.php?f=18&t=34286

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”