Pagina 1 van 3

Wat zou jij vragen aan MINI designer Gert Hildebrand?

Geplaatst: 18 jun 2007, 11:35
door liegebeest
Hallo,
Volgende week zaterdag tijdens MINI UNited mag ik de Duitse designer van de nieuwe MINI, Gert Hildebrand, interviewen. De man staat aan het hoofd van de BMW MINI designafdeling sinds 2001, en zit ook achter de veranderingen aan de R56. Hij werkte voor verschillende merken, studeerde car design, maar heeft zelf vroeger nooit een classic mini gehad. Zijn favoriete mini kleur is alvast pepper white met zwart dak.

Wat willen jullie van hem weten? Jullie hebben net als ik een mini en weten maar al te goed wat er leuk/minder leuk is aan de auto. En misschien wil je bepaalde dingen over de toekomst of het verleden weten?

Stel hier een vraag, en ik stel de origineelste vragen zaterdag aan Hildebrand zelf. Het interview zal wellicht verschijnen in een Nederlands outdoormagazine (ik ben freelance journalist en fotograaf), en uiteraard breng ik ook verslag uit op dit forum.

Geplaatst: 18 jun 2007, 11:36
door ulyss
waarom ze van de clubman in godsnaam zo'n lelijk ding gemaakt hebben :mrgreen:

en waar ik me mag aanmelden om het prototype van de SUV van MINI volgend jaar te gaan testrijden :P

Geplaatst: 18 jun 2007, 12:05
door florisvandam
waarom de nieuwe R56 zo hoog op z'n poten staat en de achterbrug zilver is i.p.v. gewoon zwart!.

gr.
floris

Geplaatst: 18 jun 2007, 12:13
door Demelza
Waarom alles groter moest dan dat het was. En dan heb ik niet over de centimers, maar over die dingen op de zijkant, de middenklok en alles eronder, etc.

Geplaatst: 18 jun 2007, 12:28
door Peerkie
Waarom de sidevents van de R56 Cooper zo enorm lomp zijn!

Geplaatst: 18 jun 2007, 12:34
door liegebeest
Leuk leuk. Willen jullie nog iets weten over die man zelf? De sfeer op het designbureau, 't hoeft niet alleen over de auto te gaan.

Geplaatst: 18 jun 2007, 12:36
door florisvandam
vraag anders of die naaktfoto''s van z'n vrouw heeft, en als die ze niet heeft kan die ze bij mij kopen :mrgreen:

gr.
floris

Geplaatst: 18 jun 2007, 13:03
door CooperS-lightningblue
Demelza schreef:Waarom alles groter moest dan dat het was. En dan heb ik niet over de centimers, maar over die dingen op de zijkant, de middenklok en alles eronder, etc.
Dat is simpel. Dat komt namelijk omdat alles nu mooi in verhouding staat tot de maten van het exterieur en rest van het interieur. Schijnt heel modern te zijn. :roll:

Ik zou van hem willen weten wat hij het meest unieke onderdeel van de MINI vind en waarom.

Geplaatst: 18 jun 2007, 13:08
door Hans
Vraag ook waarom ze die R56 zo lelijk hebben gemaakt :lol:
En wat is er mis rijbeleving? Waarom moet de Mini voor een groter publiek toegankelijker worden.. ofterwel ouwelullen bak.. :? Het onderscheid is met andere merken is ook kleiner geworden.. de R56 rijd als een Golf :roll: Dat kan nooit de bedoeling geweest zijn.

Geplaatst: 18 jun 2007, 13:29
door CooperS-lightningblue
*zucht* :roll:

Geplaatst: 18 jun 2007, 16:36
door kaya
Wat voor auto hij zelf rijdt.

Geplaatst: 18 jun 2007, 17:39
door Helenk
Hoelang denken ze dit concept te kunnen gebruiken, of komt er toch echt een "nieuwe" Mini die weinig weg heeft van de oer Mini. Analoog de geflopte Innocentie 90L uit de vorige eeuw? (kwam ook door de roest >) )

@Hans die stationsklok lijkt steeds kleiner.....

Geplaatst: 18 jun 2007, 18:57
door Marcel Always Open
* Wie zijn er allemaal betrokken bij het ontwerpen van een nieuw model?

* Hoe is het proces waar "foutjes" en onvolkomenheden uit een vorig model worden geïdentificeerd en waar de designafdeling vervolgens een oplossing voor mag bedenken? Komt er een lijstje met "eisen"?

* Is het proces van de nieuwe Clubman een voortzetting van het R56 ontwerp (vooral qua interieur) of zien zij dit als een afzonderlijk ontwerpproces?

* Hoe groot is een afdeling design en wat voor achtergrond (ervaring & opleiding) hebben deze mensen?

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:01
door MR
Ik zou wel eens weten waarop hij de lijnen van de nieuwe Mini heeft bepaald. De lagere daklijn en de hoogte van de stijlen....

Hoe ziet hij de toekomst met de Cabrio, SUV en eventueel andere variant? Ik ben erg benieuwd welke variant hij nog rijdt en ziet wegen opliggen voor nieuwe varianten van de Checkmate, ParkLane en Club 7. En een R56 GP is dat iets wat in de pijplijn zit.

Hoe ervaart hij zelf het Mini rijden? Open dakje en cruisen of meer racen en bochtjes nemen....

Zo in ieder geval wat leuke vragen voor hem

MR

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:20
door turbootje
Ik zou wel ´ns weten wat hij zelf z´n grootste designmisser vindt!