Even een kickje, hier een filmpje dat ik vond op Youtube, welke dus ook bij mijn auto (R56S 2008) voorkomt als hij koud is en een klein stukje gereden heeft (1-3 km). Daarna gaat het ook vanzelf weer weg
Iemand enig idee? Lijkt me niet veel kwaad te kunnen, maar sta vaak in de file en dan hoor je de weerkaatsing goed vanaf de vangrail en erger me er dan toch wel aan.
Tommes schreef:Even een kickje, hier een filmpje dat ik vond op Youtube, welke dus ook bij mijn auto (R56S 2008) voorkomt als hij koud is en een klein stukje gereden heeft (1-3 km). Daarna gaat het ook vanzelf weer weg
Iemand enig idee? Lijkt me niet veel kwaad te kunnen, maar sta vaak in de file en dan hoor je de weerkaatsing goed vanaf de vangrail en erger me er dan toch wel aan.
Alvast bedankt!
Ik zou zeker de distributieriem en/of timing laten nakijken. Ik heb dus ratels, clicks gehad en ook vermogensverlies op hogere toeren. Bleek dat de riem/ketting uitgerekt was. Vervangen en daarna geen problemen meer gehad. Dit had ik twee keer (eerste keer was het geluid, tweede keer vermogensverlies) en beide netjes opgelost via Beek.
Tommes schreef:Even een kickje, hier een filmpje dat ik vond op Youtube, welke dus ook bij mijn auto (R56S 2008) voorkomt als hij koud is en een klein stukje gereden heeft (1-3 km). Daarna gaat het ook vanzelf weer weg
Iemand enig idee? Lijkt me niet veel kwaad te kunnen, maar sta vaak in de file en dan hoor je de weerkaatsing goed vanaf de vangrail en erger me er dan toch wel aan.
Alvast bedankt!
Dat klikkende geluid (niet het harde tokkende...) heb ik ook af en toe als hij koud is. Op diverse fora over gelezen en blijkt dat het vaak voorkomt en geen kwaad kan.
Top, aangezien mijn distributie ook al vervangen is bij Beek. Hierna deed hij het nog steeds. Lijkt me ook geen kwaad te kunnen maar vind het best storend klinken, helemaal bij zo'n auto.
Aandachtig dit topic gelezen. Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een clubman S uit 2008. Ik was toen niet bekend met het n14 gedoe. Echter lees ik over terugroepacties e.d. maar nu is mijn vraag (misschien een stomme hoor).
Hoe weet ik of kan ik achterhalen of mijn S al aangepast is.
Ik heb nu 175k op de teller maar (ik klop het af) geen enkel bijgeluid of probleem gehad m.u.v. een turbo olieleiding moeten vervangen. Maar wil toch wel weten of de noodzakelijke dingen vervangen zijn.
Als je een willekeurige BMW/Mini dealer belt en zegt dat je wilt weten welk onderhoud/terugroep acties zijn uitgevoerd dan vertellen ze je dat graag.
Terugroep acties van het N14 blok zijn niet zo heel spannend hoor
hitte schild olie leiding (kun je zien zitten)
En nog iets voor je turbo.
speedy schreef:Als je een willekeurige BMW/Mini dealer belt en zegt dat je wilt weten welk onderhoud/terugroep acties zijn uitgevoerd dan vertellen ze je dat graag.
Terugroep acties van het N14 blok zijn niet zo heel spannend hoor
hitte schild olie leiding (kun je zien zitten)
En nog iets voor je turbo.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oke dankjewel!
Zij hebben dat dus in hun database staan op kenteken?