JCW tuning Kit prijs?

Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 sep 2006, 18:58

JCW tuning Kit prijs?

01 jan 2008, 16:57

Dag medecoureurs.

Ten eerste wilde ik iedereen even een gelukkig nieuwjaar en veel veilig kilometers in 2008 wensen !

Ten tweede wilde ik jullie wat vragen. Ik krijg begin februari mn nieuwe cooper S binnen en vind de uitlaat nogal afgrijselijk die er nu onderhangt en heb daarom besloten daar meteen wat aan te doen. Nu heb ik me goed verdiept en ben eruit dat ik de JCW kit met uitlaat, filter, software etc. wil. Wat uiteindelijk moet leiden tot een winst van 17 PK als ik het goed heb.

Nu heb ik het forum al goed doorzocht en wat prijzen gezien hier en daar, 1650 euro excl. montage. Weet iemand hoeveel deze set bijvoorbeeld kost bij Timmermans? Of waar deze toevallig in de aanbieding is?

Alvast erg bedankt!

Ciao! René :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

01 jan 2008, 20:02

De Works kit is een hele goede upgrade.. heeft op de bank bij Beek namelijk 205 echte pk's!! (nog beter is natuurlijk effe een chippie en een uitlaat van Beek en doe er dan gelijk ook een intercooler bij en je heb 235pk :wink: en dat voor dezelfde prijs als een Works kit!)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

01 jan 2008, 22:13

Er was een aanbieding bij Timmermanns, maar dat was tot 31 okt 2007.

Wat de prijzen nu zijn weet ik niet. Gewoon even een mailtje sturen :)
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

02 jan 2008, 08:04

Hans schreef:De Works kit is een hele goede upgrade.. heeft op de bank bij Beek namelijk 205 echte pk's!! (nog beter is natuurlijk effe een chippie en een uitlaat van Beek en doe er dan gelijk ook een intercooler bij en je heb 235pk :wink: en dat voor dezelfde prijs als een Works kit!)
maar de Cooper S'jes vanaf oktober 2007 zijn toch niet meer te chippen!?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jan 2008, 08:32

Tuurlijk wel! Anders had ik straks ook een probleem met mijn Clubman :wink:
Alleen gebeurt het nu met een apart kastje bij je computer die je evt zelf gemakkelijk weg kan halen als je naar de dealer gaat, soort plug and play..
dit is noodzakelijk omdat de computer zelf niet meer te kraken is maar het kastje wordt gewoon voor je op maat geschreven, wacht anders even want binnenkort gaan ze mijn Clubman doen!
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

02 jan 2008, 11:35

Hans schreef:Tuurlijk wel! Anders had ik straks ook een probleem met mijn Clubman :wink:
Alleen gebeurt het nu met een apart kastje bij je computer die je evt zelf gemakkelijk weg kan halen als je naar de dealer gaat, soort plug and play..
dit is noodzakelijk omdat de computer zelf niet meer te kraken is maar het kastje wordt gewoon voor je op maat geschreven, wacht anders even want binnenkort gaan ze mijn Clubman doen!
He Hans, juist ne mail terug gekregen van "Beek"
en idd, er moet een kastje tussen gezet worden.. maar Klaas weet er nog geen prijs van.
spijtig dat het ni op de oude manier kan gechipt worden. (de prijs zou hoger liggen nu)
maar hij ging mij op de hoogte houden..

ps: had ook graag de 230pk overschreden :P

Groeten Mario
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

02 jan 2008, 11:41

@Hans

ja ik wil binnenkort ook wat laten "tunen". De Intercooler gaat er zeker een keer op... die van Beek of anders die van Alta. (wacht even op de resultaten van de IC van van Beek). Had al zoiets gelezen van zo'n kastje (Alta powerbox???)

Moet zowieso een keer bij een meeting langs. Wil eens een PW met JCW Aero kit zien. Twijfel of ik dat nu wel wil.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jan 2008, 12:14

Zondag een meeting, alleen dan zit er nog geen aero voorbumper bij mij op.. dat gaat maandag gebeuren samen met de intercooler.
en idd die alta powerbox, heeft helaas een levertijd :? dat zit ik ook op te wachten, is al besteld namelijk.. kijk maar op de site van alta kost iets 700,- dollar ofzo.. dus dat gaat er helaas bij komen..
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 356
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:22

02 jan 2008, 12:15

kstja0 schreef:@Hans


Moet zowieso een keer bij een meeting langs. Wil eens een PW met JCW Aero kit zien. Twijfel of ik dat nu wel wil.
In de nieuwe folder staat er 1 in het wit
http://www.esnips.com/doc/e34ebee1-7c6a ... ini-112007

Beetje matige kwaliteit foto maar vooruit:
Afbeelding

Toen ik deze zag begon ik ook tw twijfelen voor mijn clubman.
De twijfel is dat ik hem nu eigenlijk wel zou willen ooit eens een keertje.
Dikke voorbumper zo in het PW met zwarte grill etc.
Nog een Clubman S achterbumper en dubbele uitlaat en dan is ie toch wel dik 8)
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

02 jan 2008, 12:29

Super staat dat met die bumper 8) ben benieuwd..
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

02 jan 2008, 13:08

Hans schreef:Zondag een meeting, alleen dan zit er nog geen aero voorbumper bij mij op.. dat gaat maandag gebeuren samen met de intercooler.
en idd die alta powerbox, heeft helaas een levertijd :? dat zit ik ook op te wachten, is al besteld namelijk.. kijk maar op de site van alta kost iets 700,- dollar ofzo.. dus dat gaat er helaas bij komen..
Zondag gaat jammer genoeg niet lukken. Ik zie tzt jouw ervaring met de Powerbox en IC graag terug op het forum :D
(jij laat de IC van Beek plaatsen?)

@stanleyh
ik heb al wat foto's gevonden van een PW met JCW Aerokit... maar net zoals de clubman is het in het "echt" net even anders dan op de foto. Voor de Clubman was ik op de foto nou niet echt enthousiast.. maar in het echt is ie geweldig!

Ik kan namelijk nog niet echt wennen aan de achterbumper van de JCW Aerokit.
Laatst gewijzigd door TomTom op 03 jan 2008, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 356
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:22

02 jan 2008, 13:19

Ik ben ook wel benieuwd hoe het er bij Hans uit gaat zien 8)
Afbeelding
Rayyyy
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 162
Lid geworden op: 05 sep 2006, 18:58

03 jan 2008, 17:40

Als ik het goed begrijp ligt de standaardprijs voor deze kit dus rond de 1660 euro? en bij Timmermans is die waarschijnlijk iets goedkoper?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

03 jan 2008, 19:04

Zonder montage is dit..
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 356
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:22

03 jan 2008, 20:07

Wat houd de kit dan in?
voorbumper en grill ?
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”