Aanschaf r56 n14 motor
Geplaatst: 20 sep 2020, 17:41
Goeiemiddag allemaal,
Ik heb onlangs de kans aangeboden gekregen om een r56 Cooper S over te nemen, waar het n14 blok nog in ligt. Ik ben niet helemaal thuis in de verschillenen, maar heb verschillende horrorverhalen mogen horen..
De voordelen: de Cooper heeft recent een beurt gehad waar de distributieketting is vervangen, en de kleppen e.d gewalnutblast zijn om te reinigen. Ook is de Cooper van een liefhebber geweest die netjes het oliepeil controleerde en eventueel bijvulde. De auto is altijd bij Beek auto racing in onderhoud geweest, die tevens ook dingen zoals een airtec intercooler, een aew cold-air inductie kit, uitlaat en shortshifter hebben geïnstalleerd. De auto draait momenteel 230pk, wat vrij veel is voor zo'n blok. De auto is voor een vriendenprijs aangeboden, en om een auto van dit niveau (upgrades, ontzettend goed onderhouden en erg strak) te laten schieten zou me best pijn doen.
De nadelen: de teller tikt momenteel de 130.000 aan, en het is en blijft een n14 motor, waar ik me toch lichtelijk zorgen over blijf maken.
Ik heb voorheen een r53 gehad, die eruit is gegaan voor een ibiza cupra (grootste fout van mijn leven). Een mini komt er dus sowieso weer, de vraag is alleen welke.
Het komt dus neer op: deze kopen voor een prima prijs, een erg strakke auto met goede historie en professionele tuning, of;
Laten schieten, afwachten en een n18 kopen voor een stuk meer geld en vervolgens zelf ook nog investeren in de auto totdat ie naar mijn zin is..
Ik hoop dat jullie me iets advies kunnen geven, en vooral een second opinion aangezien ik eigenlijk al verkocht ben terwijl dat misschien niet de slimme keuze is. Ik hoor het graag, in ieder geval bedankt voor t lezen van deze enorme lap tekst.
Bedankt!
Ik heb onlangs de kans aangeboden gekregen om een r56 Cooper S over te nemen, waar het n14 blok nog in ligt. Ik ben niet helemaal thuis in de verschillenen, maar heb verschillende horrorverhalen mogen horen..
De voordelen: de Cooper heeft recent een beurt gehad waar de distributieketting is vervangen, en de kleppen e.d gewalnutblast zijn om te reinigen. Ook is de Cooper van een liefhebber geweest die netjes het oliepeil controleerde en eventueel bijvulde. De auto is altijd bij Beek auto racing in onderhoud geweest, die tevens ook dingen zoals een airtec intercooler, een aew cold-air inductie kit, uitlaat en shortshifter hebben geïnstalleerd. De auto draait momenteel 230pk, wat vrij veel is voor zo'n blok. De auto is voor een vriendenprijs aangeboden, en om een auto van dit niveau (upgrades, ontzettend goed onderhouden en erg strak) te laten schieten zou me best pijn doen.
De nadelen: de teller tikt momenteel de 130.000 aan, en het is en blijft een n14 motor, waar ik me toch lichtelijk zorgen over blijf maken.
Ik heb voorheen een r53 gehad, die eruit is gegaan voor een ibiza cupra (grootste fout van mijn leven). Een mini komt er dus sowieso weer, de vraag is alleen welke.
Het komt dus neer op: deze kopen voor een prima prijs, een erg strakke auto met goede historie en professionele tuning, of;
Laten schieten, afwachten en een n18 kopen voor een stuk meer geld en vervolgens zelf ook nog investeren in de auto totdat ie naar mijn zin is..
Ik hoop dat jullie me iets advies kunnen geven, en vooral een second opinion aangezien ik eigenlijk al verkocht ben terwijl dat misschien niet de slimme keuze is. Ik hoor het graag, in ieder geval bedankt voor t lezen van deze enorme lap tekst.
Bedankt!