Vergelijk R56 S (175pk) en R53 JCW (210pk)

Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

Vergelijk R56 S (175pk) en R53 JCW (210pk)

16 apr 2007, 09:01

Beste medeminiliefhebbers,

Heeft een van jullie r56s rijders ervaringen met de vorige generatie r53jcw (210)? Wie is er nu sneller, de superfast r53jcw, of is de r56s hem toch de baas? Ik ben benieuwd..

vele groeten, ferdinand (r53jcw dahler rijder..)
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

16 apr 2007, 10:00

MINIJCW / Coen zou dit moeten weten, die had een R53 Works en heeft nu een R56 Cooper S :)
Afbeelding
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

16 apr 2007, 11:09

Lijkt me een makkelijke conclusie zonder daadwerkelijk getest te hebben.

Ongeveer gelijk wagengewicht maar een verschil van 35pk.......................
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2007, 11:13

Dat heb je toch gemerkt tijdens speedy mini! Ik reed kaj helemaal zoek :mrgreen:




(maar verschil is niet zo groot met een standaard Works (die hebben maar 200pk)
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

16 apr 2007, 15:26

ha hans, ja, ik wist wel dat de r56s er bij reed maar wist niet of hij tegen een r53s works gereden heeft. heb jij gereden tegen de r56s, maar was dat verschil nu echt zo groot? dat wist ik niet. wie heeft er wel eens sprintjes getrokken met (80-120 etc.) met een r56s. ik denk dat nl. dat de uitkomst verrassend zal zijn. wie heeft er nog meer gereden tegen de r56s tijdens speedy?
Veel rijplezier!
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

16 apr 2007, 15:57

Waarom denk je dat de uitkomt een verrassing zal zijn?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

16 apr 2007, 17:38

Ferdinand schreef:ha hans, ja, ik wist wel dat de r56s er bij reed maar wist niet of hij tegen een r53s works gereden heeft. heb jij gereden tegen de r56s, maar was dat verschil nu echt zo groot? dat wist ik niet. wie heeft er wel eens sprintjes getrokken met (80-120 etc.) met een r56s. ik denk dat nl. dat de uitkomst verrassend zal zijn. wie heeft er nog meer gereden tegen de r56s tijdens speedy?
Het verschil was niet bijzonder groot. In ieder geval geen 10.000 euro waard. Hans en ik hebben alleen getopt tegen elkaar en de GP zit nou eenmaal eerder op z'n top.

Maar wil de volgende keer alles hetzelfde als Hans hebben, dus goede bandenspanning, zelfde benzine in de tank en al m'n overige gewicht (lees: schoolboeken en de andere troep in m'n achterbak) eruit. Dan wil ik het nog wel eens proberen. Had afgelopen keer zo goed als lege runflats (voor), Euro 95 in de tank en ongelofelijk veel troep bij me. Uiteindelijk zal het verschil naar verwachting heel klein zijn, maar duidelijk genoeg dat de GP hem er wel uit zal rijden.

Hoe dat zit met een Cooper S Works (R53) tegen een Cooper S standaard (R56) heb ik afgelopen keer niet geprobeert. Dat zullen we de volgende keer doen! Goed Ferdinand?

Ik heb alleen tegen Hans gereden..... volgende keer toch wat meer anderen erbij! :wink:
Afbeelding
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

16 apr 2007, 19:21

Als ik die filmpjes zie dan zie ik toch wel een HEEL groot verschil tussen de R56 en de GP van Hans.

Om iemand echt voorbij te vliegen heb je gewoon echt heel veel extra vermogen nodig. Ik vind het verschil (op die filmpjes dan) tussen de Mini van Hans en de R56 flink groot.

Niet meer dan logisch natuurlijk met 220+ pk tegen 175pk. Maarja het is bijna een feit dat een auto met 210pk gewoon een stuk sneller is dan eentje met 175pk. Zeker als het bijna dezelfde auto betreft kwa gewicht en stroomlijn. Enige wat verschil kan maken is de versnellingsbak.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

16 apr 2007, 20:41

k33z schreef:Als ik die filmpjes zie dan zie ik toch wel een HEEL groot verschil tussen de R56 en de GP van Hans.

Om iemand echt voorbij te vliegen heb je gewoon echt heel veel extra vermogen nodig. Ik vind het verschil (op die filmpjes dan) tussen de Mini van Hans en de R56 flink groot.

Niet meer dan logisch natuurlijk met 220+ pk tegen 175pk. Maarja het is bijna een feit dat een auto met 210pk gewoon een stuk sneller is dan eentje met 175pk. Zeker als het bijna dezelfde auto betreft kwa gewicht en stroomlijn. Enige wat verschil kan maken is de versnellingsbak.
Helemaal mee eens, maar Hansje mist een hoop gewicht. En ik durf het echt niet te zeggen, maar dat iets meer pk's heeft wil zeker niet zeggen dat het ook sneller is. Ik ben serieus benieuwd wat het allemaal doet tegenover elkaar. Maar daar zijn wij zeker de verkeerde personen voor om dat op een "eerlijke" manier te testen. Achteraf denk ik dat er zeker verschil zit, maar ik had het verschil vele malen groter verwacht!
Afbeelding
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Leidschendam
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 mar 2006, 09:18

16 apr 2007, 20:46

Loopt inderdaad wel goed hard zo een nieuwe Cooper S. Heb er toen in gereden en het voelt sneller dan de oude, maar dit komt door de turbo. Mijn GTI voelt ook sneller dan mijn oude Mini en ik denk ook sneller dan de Mini van Hans.

Zet ze echter naast elkaar en het scheelt bijna niets. Maar net genoeg om sneller te zijn dan Hans (al is het minimaal) ;)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

16 apr 2007, 20:56

Dat geloof ik graag. M'n ma heeft een tijdje een GTi gehad.

Afbeelding

Rijd erg goed zo’n VW Golf GTi Mark 5. Maar dat interieur vind ik zo gruwelijk saai. En het is jammer dat de buurten hier in de buurt afgeladen zijn met die dingen. Dan hebben we het niet over de autochtone inwoners van deze stad. Uiteraard niet altijd erg, maar als je ziet hoe die hier rondrijden wil je daar zeker niet mee geassocieerd worden…

Als het geen MINI Cooper S was geworden, was het er zeker zo een geworden!
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

16 apr 2007, 21:25

Ha Cooper S-Ligthenblue e.a.,

Jazeker, we zullen eens moeten kijken wie er sneller is, jouw r56s of mijn r53jcw/dahler. Maar dan met name de tussensprints wil ik wel eens weten, top interesseert me niet echt. De auto met de meeste pk's zal wel sneller zijn, maar daar heb je in de praktijk niet zoveel aan. Wel veel koppel bij lage toeren, en voldoende (!) bruikbaar vermogen. En dan heb je aan 175pk meer dan genoeg. Probeer maar eens een wedstrijdje in z'n 6 van 80-120, dan kunnen de (opgevoerde) r53s mini's het wel eens heel moeilijk krijgen, allemaal.

Ik heb mijn auto wel laten tunen, om met name, meer koppel en trekkracht te krijgen. Welnu, dat valt toch wel tegen. Ik heb wel meer vermogen, dus ik zal harder moeten gaan, maar hij voelt, door die extra pk's en wat meer koppel, toch niet heel veel sterker dan een gewone R53s of een works. Het kan natuurlijk ook aan mijn tuning liggen.

Tja, dat top rijden. Ik reed met speedy mini ook op Euro 95 en ik kwam niet boven de 241/242 km/u uit, plankgas. En ik moet zeggen dat, toen we daarna in Duitsland loodvrij 100 tankte, ik niet echt een verschil merkte, maar misschien heb ik het ook niet echt uitgeprobeerd hoe hard hij kon.

Misschien tijd voor een spontane meet, om dit eens te proberen. idee?

groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2007, 21:34

Ik voel dat speedy mini part 2 heel snel gaat komen.. :mrgreen:
Enhe.. k33z, hoeveel mm liep jij uit? was het 2 of 3 millimeter :mrgreen: dat was echt close.. alleen op de autobahn ga jij het winnen met 270pk :?
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 262
Lid geworden op: 08 sep 2006, 20:34

16 apr 2007, 21:35

k33z schreef:Als ik die filmpjes zie dan zie ik toch wel een HEEL groot verschil tussen de R56 en de GP van Hans.

Om iemand echt voorbij te vliegen heb je gewoon echt heel veel extra vermogen nodig. Ik vind het verschil (op die filmpjes dan) tussen de Mini van Hans en de R56 flink groot.

Niet meer dan logisch natuurlijk met 220+ pk tegen 175pk. Maarja het is bijna een feit dat een auto met 210pk gewoon een stuk sneller is dan eentje met 175pk. Zeker als het bijna dezelfde auto betreft kwa gewicht en stroomlijn. Enige wat verschil kan maken is de versnellingsbak.
die filmpjes wil ik ook wel zien, staan die op internet?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

16 apr 2007, 22:03

Hiero.. http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &&start=15

@kaya, wil jouw vader niet op de rollenbank 12-mei? ik wil wel eens een standaard GP zien op de bank..

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”