Works vs Beek

dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

28 aug 2007, 17:36

Dat praten ga ik zeker een keertje doen!
Want lijkt me toch ook wel leuk die extra paardjes.

Ik stel me alleen een beetje de vraag hoe het zit met al die waarschuwingslampjes die van tijd tot tijd gaan branden....
Is dit iets dat je gewoon moet worden....????
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

28 aug 2007, 17:50

Hans schreef:En als het spruitstuk dan nog standaard is... :wink:
dan loop je alsnog pk's mis :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 aug 2007, 18:34

Die lampjes gaan branden als je een ander spruitstuk zet zonder Kat of een verkeerde Kat zoals die van MTH.. maar dat was bij de R53 Mini
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

28 aug 2007, 18:59

Hans schreef:Die lampjes gaan branden als je een ander spruitstuk zet zonder Kat of een verkeerde Kat zoals die van MTH.. maar dat was bij de R53 Mini
die hou ik standaard want België en andere spruitstukken............. :s :s :s
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 aug 2007, 21:12

Dit mailtje krijg klaas van een klant van hem en ik weer van klaas..
weet eigenlijk niet of dit mag posten, maar wat maakt het uit :wink:

Hello,

I have been to your place last month, to increase to power of my Mini Cooper S R56.

It's certainly a difference from before. That's ok.

As I told you I have had contact with a person in France from Peugeot competition !! how now's

very well this engine and the capacity !!

Apparently it's possible to get out 265 cv with absolutely no risk for the engine, and to race they go over

320 cv but then the engine is much more fragile.

They told me, some easy and quick save solution - twin turbo or/and, intercooler or/and, cooling system, or/and etc,

With the advantage to not open the engine, and install it in few hours, because I have already

The complete exhaust system !!

Can you help me doing this job and I hope if it's possible, when ??

Thank you, best regard's,



Er is dus nog aardig wat uit dit blok te halen! :shock:
Een andere turbo doet wonderen.. En Alta is al druk doende hiermee wat ook het voordeel is dat ze dan de watertemperatuur lager kunnen instellen die staat nu vrij hoog op 105graden ivm milieueisen etc.. waardoor alles erg heet wordt als je natuurlijk ook de turbodruk nog eens gaat verhogen boven de 1 bar (daar staat die nu op bij Beek, mijn GP ook trouwens :wink: )

Hmm.. misschien toch maar een R56 kopen niet op kenteken zetten, grote turbo erop en circuitklaar maken! 8)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

29 aug 2007, 09:05

Hans schreef:
Hmm.. misschien toch maar een R56 kopen niet op kenteken zetten, grote turbo erop en circuitklaar maken! 8)
Dan moet je wel in stijl blijven en de R56 Works race-car kopen he ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

29 aug 2007, 13:06

Waarom duurt het dan zo lang voordat de Alta Turbo kit uitkomt als het zo makkelijk is? Testen is natuurlijk niet verkeerd maar het duurt wel erg lang. Er zal ook een reden zijn waarom MINI er niet een grotere turbo op zet via de JCW kit. Bij de R53 heeft men ook de compressor gewisseld (de eersten voor de betere coating en kleinere pulley, later alleen voor een kleinere pulley toen de betere compressor standaard op elke face-lift kwam).

Op de R53 is ook wel een dikke turbo te zetten, het gaat er om of de rest van de auto het aankan. Als je dat doet bij de R53 moet je ook andere zuigers en krukaslagers nemen (buiten versnellingsbak en koppeling) als je boven de 300 pk uitkomt en je de boel heel wilt houden.

Probleem van de R56 is het aluminium blok en de kleine onderlinge afstand tussen de cilinders. Alta zoekt het niet voor niks in extra koeling om de watertemperatuur lager te houden, maar alleen een lagere koelwatertemperatuur is denk ik niet voldoende. Ook voor de R53 is er de M7 thermostaat die ronde de 80 graden open gaat i.p.v. de originele negentig (die ik er ook in heb zitten).

Op de R56 foto's van Alta is goed te zien dat men er ook water/methanol injectie op heeft zitten. Dit is ook om de lucht welke de turbo uitkomt (of in gaat) te koelen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 aug 2007, 13:32

Makkelijk zal het wel niet zijn.. vind het ook lang duren voordat die Alta turbo komt.. :? denk ook niet dat het verstandig zal zijn om een straatmini naar 320pk te tunen, die zal wel niet de 250.000 kilometer halen :wink:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 3151
Lid geworden op: 01 feb 2007, 16:11

05 sep 2007, 20:18

@ hans dan zou je wel een donders mooi project hebben. misschien wachten tot de vierwielaandrijving komt :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”