R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!

PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

11 jun 2007, 08:58

310NM :shock: . Dat wordt een goede relatie opbouwen met de firma DUNLOP. Das t koppel van een SUV Diesel.
Hopen dat t bakje de klappen aankan. Ik zou uitkijken om m in zn 1 op zn flikker te geven en dan vol naar 2 te hakken. Beetje veel stress op t bakje. 310nm!!!!!! pfffffffffffff tsssssssssssssss Das echt veueueueueuel.

Gr,

PP
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

11 jun 2007, 09:27

Ik moet je daar helemaal gelijk in geven. Maar ik vind er niets aan om bij een stoplicht als een gek weg te zijn, ik haal de lol in het sneller doortrekken vanaf 40km/uur en dan zonder wielspin.
En ik rijd vaak hele dagen zonder de auto echt op z'n staart te trappen.
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

11 jun 2007, 11:03

M'n Z3 Coupe 3.0 had 300Nm en was een stukje zwaarder maar ging ook als een speer van z'n plek. Het is idd leuker om tijdens tussensprintjes en inhaalacties lekker door te trekken. Ik probeer in z'n 1 geen wielspin te hebben, maar afgelopen weekend toch weer een paar keer in z'n twee en ook in z'n drie wielspin gehad... Het lijkt me nu overigens wel zaak om de turbo rustig af te laten koelen/tot rust te laten komen voordat je hem uitzet.
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

11 jun 2007, 11:08

Dat laatste is zeker van belang, dus de laatste km's altijd erg rustig rijden. Daarom zit ik ook met smart te wachten op de temp-meters in de r56, zoals de r53 die had. Maar nog steeds niets te krijgen via mini.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

11 jun 2007, 12:22

Dat doe ik ook altijd. Rustig in de 1 en langzaam gas opvoeren en dan in de 2 kunnen we als t droog is gewoon los. Natuurlijk wil je af en toe wel eens verleid worden tot een wedstrijdje met t een op ander natuurlijk :D
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

nieuwe speedy mini

11 jun 2007, 14:40

oei, oei, ik zie dat het er van moet komen.. een nieuwe speedy mini, ergens in het najaar van dit jaar.

de opgevoerde, maar ook standaard turbo r56sjes, zijn zwaar favoriet: heel veel meer Nw en gelijkwaardig tot meer pk's. lijkt me leuk om te doen: de oudjes (r53) tegen de high-tech (opgevoerde) jonkies (r56). maar goed, eerst maar 's zien, we zullen het jullie moeilijk maken (hopelijk...).

ferdinand = r53

nb. het gevecht gaat om vermogen, niet om uiterlijk..
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 jun 2007, 17:09

als ik èrcé en grafhorst was zou ik als de sodiemieter de olie uit het blok laten lopen, nieuw oliefiltertje en een goede synthestische olie erin.
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?

die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

11 jun 2007, 18:22

Sid schreef:minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
Standaard zit er "Mobil1, 5W-30, Emission System Protection Formula, Fully Synthetic Motor Oil" in! :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

11 jun 2007, 19:54

mooi, geen mineraal dus.
wel zou ik vééél eerder dan de eerste beurt mn olie vervangen.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

11 jun 2007, 20:13

Is dit beter voor de motor of wat....?
Weet je zo wat het kost om de olie te vervangen of hoort dit bij het TLC pakket ;)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

12 jun 2007, 01:23

Ik ben wel onder de indruk van de 310 Nm.

Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?

Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?

Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

12 jun 2007, 06:50

Sid schreef:als ik èrcé en grafhorst was zou ik als de sodiemieter de olie uit het blok laten lopen, nieuw oliefiltertje en een goede synthestische olie erin.
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?

die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten :)

Fill me in, defi display. Heb ik iets gemist?

Joris
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

12 jun 2007, 10:09

is aftermarket spul, maar wel heel goed en heel veel mogelijkheden, waarschuwingen instellen etc.
zie: http://www.tein.co.uk/defi/img/df05101.jpg

@ maaij: de eerste beurt staat geplanned voor 10.000 a 15.000km? dat is echt onwijs laat voor een motor die nieuw is. op NAM was een amerikaan die na een paarhonderd mijl z'n olie heeft vernieuwd en een nieuw oliefiltertje heeft gemonteerd (als je het zelf doet totaal 80/90 euro ofzo) want de olie die eruitkwam was echt al pikzwart...
juist met een turbomotor is olie héél belangrijk.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

12 jun 2007, 10:29

mderijke schreef:Ik ben wel onder de indruk van de 310 Nm.

Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?

Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?

Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat het de versnellingsbak is. Deze is nogal "zwak" en bij de S zit je er met het aantal NM's koppel al heel dicht in de buurt van de grens van de bak. Dat was ook een van de redenen dat ze met het ontwikkelen van de JCW-tuning hem maar 193 pk hebben gegeven, wat maar heel weinig meer is dan de auto standaard levert.

Ik heb geen idee wat voor merk Turbo erop zit, maar deze kan redelijk wat hebben heb ik begrepen.

Ik ben erg benieuwd naar de tuning-mongolen, die gewoon de 300 pk in zo'n wagentje gaan leggen. :mrgreen:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

12 jun 2007, 11:18

Dan moeten ze wel een andere turbo hebben want deze is veel te klein.. bij Beek werd die knalrood op de bank!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”