310NM . Dat wordt een goede relatie opbouwen met de firma DUNLOP. Das t koppel van een SUV Diesel.
Hopen dat t bakje de klappen aankan. Ik zou uitkijken om m in zn 1 op zn flikker te geven en dan vol naar 2 te hakken. Beetje veel stress op t bakje. 310nm!!!!!! pfffffffffffff tsssssssssssssss Das echt veueueueueuel.
Gr,
PP
R56 Cooper S van Beek auto racing 214pk!
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
- Locatie: Haaksbergen
Bericht
Ik moet je daar helemaal gelijk in geven. Maar ik vind er niets aan om bij een stoplicht als een gek weg te zijn, ik haal de lol in het sneller doortrekken vanaf 40km/uur en dan zonder wielspin.
En ik rijd vaak hele dagen zonder de auto echt op z'n staart te trappen.
En ik rijd vaak hele dagen zonder de auto echt op z'n staart te trappen.
- èrcé
- Be Mini
- Locatie: Rotterdam
Bericht
M'n Z3 Coupe 3.0 had 300Nm en was een stukje zwaarder maar ging ook als een speer van z'n plek. Het is idd leuker om tijdens tussensprintjes en inhaalacties lekker door te trekken. Ik probeer in z'n 1 geen wielspin te hebben, maar afgelopen weekend toch weer een paar keer in z'n twee en ook in z'n drie wielspin gehad... Het lijkt me nu overigens wel zaak om de turbo rustig af te laten koelen/tot rust te laten komen voordat je hem uitzet.
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
- Locatie: Haaksbergen
Bericht
Dat laatste is zeker van belang, dus de laatste km's altijd erg rustig rijden. Daarom zit ik ook met smart te wachten op de temp-meters in de r56, zoals de r53 die had. Maar nog steeds niets te krijgen via mini.
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
nieuwe speedy mini
oei, oei, ik zie dat het er van moet komen.. een nieuwe speedy mini, ergens in het najaar van dit jaar.
de opgevoerde, maar ook standaard turbo r56sjes, zijn zwaar favoriet: heel veel meer Nw en gelijkwaardig tot meer pk's. lijkt me leuk om te doen: de oudjes (r53) tegen de high-tech (opgevoerde) jonkies (r56). maar goed, eerst maar 's zien, we zullen het jullie moeilijk maken (hopelijk...).
ferdinand = r53
nb. het gevecht gaat om vermogen, niet om uiterlijk..
de opgevoerde, maar ook standaard turbo r56sjes, zijn zwaar favoriet: heel veel meer Nw en gelijkwaardig tot meer pk's. lijkt me leuk om te doen: de oudjes (r53) tegen de high-tech (opgevoerde) jonkies (r56). maar goed, eerst maar 's zien, we zullen het jullie moeilijk maken (hopelijk...).
ferdinand = r53
nb. het gevecht gaat om vermogen, niet om uiterlijk..
Veel rijplezier!
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
als ik èrcé en grafhorst was zou ik als de sodiemieter de olie uit het blok laten lopen, nieuw oliefiltertje en een goede synthestische olie erin.
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Standaard zit er "Mobil1, 5W-30, Emission System Protection Formula, Fully Synthetic Motor Oil" in!Sid schreef:minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ik ben wel onder de indruk van de 310 Nm.
Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?
Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?
Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?
Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?
Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- vangrafhorst
- Nieuwsgierig
- Locatie: Haaksbergen
Bericht
Fill me in, defi display. Heb ik iets gemist?
Joris
Sid schreef:als ik èrcé en grafhorst was zou ik als de sodiemieter de olie uit het blok laten lopen, nieuw oliefiltertje en een goede synthestische olie erin.
minerale olie is écht funest voor de turbo, en inrijden is nu wel gebeurt. wat zit er standaard in de r56?
die van mij krijgt straks na 1500km zn eerste oliewissel, zwarte meuk die er dan al uit komt!
en met de defi display kan ik goed op de olietemperatuur letten
Fill me in, defi display. Heb ik iets gemist?
Joris
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
is aftermarket spul, maar wel heel goed en heel veel mogelijkheden, waarschuwingen instellen etc.
zie: http://www.tein.co.uk/defi/img/df05101.jpg
@ maaij: de eerste beurt staat geplanned voor 10.000 a 15.000km? dat is echt onwijs laat voor een motor die nieuw is. op NAM was een amerikaan die na een paarhonderd mijl z'n olie heeft vernieuwd en een nieuw oliefiltertje heeft gemonteerd (als je het zelf doet totaal 80/90 euro ofzo) want de olie die eruitkwam was echt al pikzwart...
juist met een turbomotor is olie héél belangrijk.
zie: http://www.tein.co.uk/defi/img/df05101.jpg
@ maaij: de eerste beurt staat geplanned voor 10.000 a 15.000km? dat is echt onwijs laat voor een motor die nieuw is. op NAM was een amerikaan die na een paarhonderd mijl z'n olie heeft vernieuwd en een nieuw oliefiltertje heeft gemonteerd (als je het zelf doet totaal 80/90 euro ofzo) want de olie die eruitkwam was echt al pikzwart...
juist met een turbomotor is olie héél belangrijk.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik heb geen idee wat voor merk Turbo erop zit, maar deze kan redelijk wat hebben heb ik begrepen.
Ik ben erg benieuwd naar de tuning-mongolen, die gewoon de 300 pk in zo'n wagentje gaan leggen.
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat het de versnellingsbak is. Deze is nogal "zwak" en bij de S zit je er met het aantal NM's koppel al heel dicht in de buurt van de grens van de bak. Dat was ook een van de redenen dat ze met het ontwikkelen van de JCW-tuning hem maar 193 pk hebben gegeven, wat maar heel weinig meer is dan de auto standaard levert.mderijke schreef:Ik ben wel onder de indruk van de 310 Nm.
Aan wat voor turbodruk (bar) moet ik eigenlijk denken bij een R56 MCS standaard en bij een Beek-tuned R56?
Is het nou de turbo die de problemen geeft of de motorinternals zoals cylinderwand? Wat voor merk turbo zit er op een R56? IHI?
Gewoon even ter referentie met andere automerken...
Ik heb geen idee wat voor merk Turbo erop zit, maar deze kan redelijk wat hebben heb ik begrepen.
Ik ben erg benieuwd naar de tuning-mongolen, die gewoon de 300 pk in zo'n wagentje gaan leggen.
Onze sponsors