MCS JCW bij Beek!

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

03 dec 2007, 22:40

Zo'n box heeft niks te maken met goed/slecht of duur/goedkoop.

Er zijn ook bedrijven die oem computer aanpassen zoals Beek normaal doet maar die dat op belabberde wijze doen.

Sterker nog, ik vind zo'n kastje een voordeel (behalve de prijs dan), je kan hem in een handomdraai verwijderen indien dit nodig zou zijn. Je hoeft dan niet eens langs de tuner.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

03 dec 2007, 22:44

Het is geen power box die de verkeerde signalen doorgeeft.. het werkt anders.. maar ik weet ook niet hoe :wink: zal het eens vragen..
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

03 dec 2007, 22:45

Mini Poeper schreef:
Hans schreef:Maar alle BMW's en Mini's vanaf modeljaar 2008 hebben een nieuwe Bosch computer en deze is (nog) niet te kraken..
Dat zou idd wel jammer zijn als 'ie niet meer te kraken is. Ik ben niet zo'n voorstander van zo'n power box die "verkeerde" signalen doorgeeft aan het systeem. Bij "goedkopere/slechtere" tuners zie je deze nog wel eens bij dieselmotoren.
Toch denk ik dat die computer vast wel te kraken is. De tuners moeten dan alleen niet meer denken in automechanica maar in ict. Wellicht dat Beek zo'n computer eruit moet slopen/kopen en aan een informatica studentenclubje moet geven om alleen de computer te kraken. De waardes instellen laten we vervolgens weer over aan de mensen zoals Beek, Alta, Lohen, M& Tuning enz enz.
Ha Minipoeper,

Dat maakt werkelijke geen barst uit, alleen, zoals het altijd zo is, de tuner moet weten wat hij doet! Beek kan chippen, maar MTH maakt er een zooitje van. En dat is dus gewoon chippen. Zo geldt dat ook voor een 'powerbox' of 'powercommander'. Fredriks weet wat hij moet doen en levert daardoor fantastische, gemeten op een bank en getoetste, resultaten met een powerbox. Fredriks is een hele ochtend bezig geweest om de PowerBox in te regelen. Dus ff een powerboxie laten plaatsen door 'Zipper-de-Pip, uw supermarkt voor veel pk's, bij-u-aan-huis' is dus zeker geen optie. Een vriend van mij heeeft zo een keer een powerbox laten plaatsen bij hem op de stoep voor het huis!, en inderdaad voor een Tdi, de auto reed daarna slechter.

gr. ferdinand
Veel rijplezier!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”