Met de cabrio door de wasstraat...

LindaCabrioS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2015, 21:07

Met de cabrio door de wasstraat...

05 mar 2015, 15:30

Ik weet het, het is vloeken in de kerk maar wil het toch graag weten aangezien ik wassen en poetsen een giga #$& klus vind. Dat het niet goed is voor de lak dat weet ik maar beschadigd de cabrio kap ook sneller of valt dit wel mee ?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Met de cabrio door de wasstraat...

06 mar 2015, 01:54

Alle mechanische slijtage op de kap ten allen tijde vermijden als je langer plezier wil hebben van de Mini, als je over enkele jaren toch weer een andere auto wil geen probleem. Op den duur gaat je autolak er aan en de kap gaat meer slijten op de kritieke slijtagepunten.

Als ik elke dag in mijn tuin zou zitten zou ik denk ik wel van tuinieren houden maar ik zit elke dag in mijn auto dus poets ik die liever dan tuinieren. :)
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Met de cabrio door de wasstraat...

06 mar 2015, 09:04

Berthil schreef:Als ik elke dag in mijn tuin zou zitten zou ik denk ik wel van tuinieren houden maar ik zit elke dag in mijn auto dus poets ik die liever dan tuinieren. :)
Het is de laatste tijd geen echt in-de-tuin-zit-weer geweest ook.
Binnenkort weer lekker tuinieren, Berthil. :lol:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Met de cabrio door de wasstraat...

11 mar 2015, 12:34

Het is de laatste tijd ook geen echt cabrioweer geweest maar daar heb ik toch ook in gereden.

De cabriokap beschadigt niet sneller, is eigenlijk best robuust. Elke cabrio krijgt wel flink wat slijtage op de vouwpunten maar dat komt echt niet van een carwash.

Voor de lak van de auto echter, zeker voor een zwarte mini, is de carwash echt funest. Andere kleuren hebben dat minder zichtbaar. Wist je overigens dat zelf afspuiten in de wasbox goedkoper is dan de auto door de wasstraat halen? Voor ongeveer 5 euro ben ik klaar, terwijl een beetje programma volgens mij wel 8 euro kost. Ik vind de wasboxen een goed alternatief als je niet zelf met sopemmertjes wilt lopen bij je huis (mag eigenlijk ook niet op straat ivm milieu blabla).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
LindaCabrioS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2015, 21:07

Re: Met de cabrio door de wasstraat...

15 mar 2015, 20:18

Marcel Always Open schreef:Het is de laatste tijd ook geen echt cabrioweer geweest maar daar heb ik toch ook in gereden.

De cabriokap beschadigt niet sneller, is eigenlijk best robuust. Elke cabrio krijgt wel flink wat slijtage op de vouwpunten maar dat komt echt niet van een carwash.

Voor de lak van de auto echter, zeker voor een zwarte mini, is de carwash echt funest. Andere kleuren hebben dat minder zichtbaar. Wist je overigens dat zelf afspuiten in de wasbox goedkoper is dan de auto door de wasstraat halen? Voor ongeveer 5 euro ben ik klaar, terwijl een beetje programma volgens mij wel 8 euro kost. Ik vind de wasboxen een goed alternatief als je niet zelf met sopemmertjes wilt lopen bij je huis (mag eigenlijk ook niet op straat ivm milieu blabla).
Tja, eigenlijk heb je zo'n klein autootje ook zelf snel gewassen :wink:
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Met de cabrio door de wasstraat...

17 mar 2015, 19:11

Meeste moderne wasstraten hebben een speciaal cabrio programma waarbij de kap ontzien wordt.
Dus mocht je onverhoopt een keer geen zin hebben dan is dit een optie, maar zoals door de anderen reeds aangegeven is het zelf wassen en poetsen ook een deel van de hobby.

Het zal wel tussen mijn grote oren zitten, maar ik weet wel dat de mijn altijd een stuk fijner rijdt als weer gewassen en gepoetst is :rijden
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “Exterieur”