Aftermarket audio setup

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

05 mei 2007, 19:17

Nou, eindelijk weer alles in elkaar :shock:
Is alles bij elkaar toch een behoorlijke klus geweest.

De nieuwe speakers :

Afbeelding


En de versterker vond een plaatsje onder de passagiersstoel, thanks Kiwi_Kevin ! :lol:

Afbeelding

Er moet alleen nog 1 draadje aangesloten worden om de versterker te schakelen en dit moet achter de radio, dus het dashboard moet er nog eens uit. In de tussentijd gebruik ik een schakelaartje. Waarschijnlijk volgend weekend maar doen.

Klinkt erg leuk moet ik zeggen, maar moet nog wat tweaken met de instellingen.
En waarschijnlijk moeten de speakers ook nog "inspelen".

Alleen heb ik de passagiersstoel moeten loskoppelen en nu blijft het airbaglampje branden :s :evil:

Waarschijnlijk alleen te resetten met een interface of door de dealer ?

Grtz,
Robbee
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

05 mei 2007, 19:24

Robbee,

klopt dat kan niet anders. Je moet ff langs de dealer nu. Me dealer waarschuwde me gisteren al dat als ik de stoel eruithaal dat dan de airbag lampjes zouden blijven branden. Gewoon accuspanning eraf halen voordat je de stoel los haalt en da zal het wel ok zijn. Dan weet de auto ook niet dat de stoel is los geweest. Nu wellicht wel. :wink: :wink:

Heb jij zij-airbags? Ik hoorde dat ik moest uitkijken met de kabel die onder de stoel langs liep voor de zij-airbags. Klopt dat? Kan iemand dat beamen.... Ik ga ook onder de stoel van me zelf de woofer wegwerken komende maanden. Als ik hem onder de bijrijderstoel doe dan kan er lastig meer iemand achter die persoon zitten zonder de versterker/woofer te raken. Achter mijn stoel zit nooit iemand. Ik ben te lang daarvoor. >) >)

MR
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

05 mei 2007, 19:30

Ik heb onder de stoel alleen een kabel gezien die met een grote gele stekker aan de stoel zit, verder niks.
Je ziet van de versterker trouwens helemaal niets, er zat op die plek een groot stuk piepschuim om die ruimte te vullen.
Iemand die achter de passagiersstoel zit zal er niks van merken :P
Maar bij de R53 zal het misschien anders zijn.

Zal van de week even naar de dealer gaan om te resetten.

Grtz,
Rob
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

05 mei 2007, 19:47

Robbee schreef:Ik heb onder de stoel alleen een kabel gezien die met een grote gele stekker aan de stoel zit, verder niks.
Je ziet van de versterker trouwens helemaal niets, er zat op die plek een groot stuk piepschuim om die ruimte te vullen.
Iemand die achter de passagiersstoel zit zal er niks van merken :P
Maar bij de R53 zal het misschien anders zijn.

Zal van de week even naar de dealer gaan om te resetten.

Grtz,
Rob
Laat even weten wat dit kost!! ;)

Coen
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

05 mei 2007, 19:50

Ik geloof €40
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Gouda
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:05

05 mei 2007, 20:32

Robbee schreef:Ik heb onder de stoel alleen een kabel gezien die met een grote gele stekker aan de stoel zit, verder niks.
Je ziet van de versterker trouwens helemaal niets, er zat op die plek een groot stuk piepschuim om die ruimte te vullen.
Iemand die achter de passagiersstoel zit zal er niks van merken :P
Maar bij de R53 zal het misschien anders zijn.

Zal van de week even naar de dealer gaan om te resetten.

Grtz,
Rob
Bij de R53 zit ook zoon groot blok piepschuim. Wij hebben daar onze navigatie zitten, en was nog zat ruimte in. Dus ook in de R53 kan daar wle een versterker...
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

05 mei 2007, 20:38

Maaij schreef:Ik geloof €40
hmz.. ff laten doen dus ;)

hahaha bij mij brand het ook :P

Coen
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

05 mei 2007, 20:42

Robbee schreef:Klinkt erg leuk moet ik zeggen, maar moet nog wat tweaken met de instellingen.
En waarschijnlijk moeten de speakers ook nog "inspelen".
Ziet er goed uit, Rob!!! 8)

Je speakers & versterker moeten inderdaad nog inspelen!
Onderschat dit niet!!!
Duurt, afhankelijk van hoeveel uurtjes je set speelt, een week of 3 ~ 4!!!
De rubberen randen, de geribbelde "veer" onder de woofer, de componenten van het wisselfilter...
En ook de condensatoren van je versterker, de trafo('s?)...
Net als je nieuwe R56 moet je je nieuwe audioset met respect behandelen!

Laat je ook niet verleiden door gelijk de bass op +6 of het volume op bijna Max te zetten.
Je speakers zullen je :D !!!

Greetz,
Roy
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 mei 2007, 20:49

Wordt de versterker daar niet veel te heet? Kan ie daar wel ventileren?

Zal wel fantastisch klinken!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

05 mei 2007, 21:12

Onze DIY-er heeft het weer voor elkaar gekregen! Ziet er allemaal netjes uit man. Ben benieuwd hoe het klinkt.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

05 mei 2007, 21:14

Erg netjes gedaan Rob!
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

06 mei 2007, 23:33

Oh toevallig dat daar echt een uitsparing zat! Warmteafvoer vroeg ik me eigenlijk ook wel af. Mag ik vragen hoe je het geheel nu hebt aangesloten op de (fabrieks)radio?
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

07 mei 2007, 07:29

Kiwi_Kevin schreef:Oh toevallig dat daar echt een uitsparing zat! Warmteafvoer vroeg ik me eigenlijk ook wel af. Mag ik vragen hoe je het geheel nu hebt aangesloten op de (fabrieks)radio?
Ik heb de kabels die naar de achterspeakers liepen op de versterker aangesloten, die heeft een highlevelingang.
Van de versterker met fatsoenlijke speakerkabel naar de nieuwe speakers. Verder een dikke voeding (15mm2) van de accu naar de versterker en ter plaatse van de versterker dezelfde dikte naar een vlakbijliggend aardpunt. De voedingskabel is met een zwevende zekeringhouder bij de accu op 40 Ampere afgezekerd.
De ingang om de versterker aan en uit te schakelen moest in mijn geval op de geschakelde voeding van de Parrot worden aangesloten.
Qua warmte maak ik me niet zo druk, ik zal bijna nooit veel vermogen vragen, heb alleen een dikke versterker omdat die dan bij lager vermogen veel reserve heeft om de speakers aan te sturen en dan dus zuiverder klinkt.
Mocht hij wel te warm worden schakelt hij zelf af en als dat voorkomt kan ik altijd de bekleding openmaken en netjes rond de versterker afwerken.

Grtz,
Rob
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

08 mei 2007, 18:41

Robbee,
Ik ben echt zwaar verbaasd dat die achterspeakers qua diepte passen... Zitten ze vrij van de plastic zijbekleding die er weer overheen is?

Ik heb in mijn auto ook de achterspeakers vervangen en kon naar mijn idee niet zoveel kwijt. Ik heb voorzichtigheidshalve wel die ronde beschermkappen teruggeplaatst, heb jij dat ook gedaan of zitten de speakers er zonder beschermkap in?

Marcel
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

08 mei 2007, 20:21

Robbee schreef:Ik heb de kabels die naar de achterspeakers liepen op de versterker aangesloten, die heeft een highlevelingang.
?? dan werkt je fader dus niet meer !(behalve dan het instelbare level op de versterker)

Terug naar “Interieur en audio”