Brodit clip

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

07 feb 2007, 15:18

@LUV2XLR8: Ik heb zo'n zelfde "No holes" beugel als jij hebt.
Ik heb 'm al een keer proberen te monteren. Die rechterstijl waar hij tussen de radio en de stijl moet kreeg ik uiteraard wel los, maar ik kon die stijl niet verwijderen omdat er ook nog een stuk dashboard beplating af moet om erbij te kunnen. Hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

07 feb 2007, 17:32

luigi schreef:van welk merk zou de steun zijn die mini verkoopt met het navigatiesysteem van garmin ? dat zag er mij ook een mooie oplossing uit .
Ja hier ben ik ook zeer benieuwd naar.
Ik heb deze ook gezien en dit lijkt mij ook de mooiste oplossing!
Ben benieuwd of iemand dit weet, anders de dealer even vragen.

BVD Kever.
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

07 feb 2007, 21:32

Sepp schreef:@LUV2XLR8: Ik heb zo'n zelfde "No holes" beugel als jij hebt.
Ik heb 'm al een keer proberen te monteren. Die rechterstijl waar hij tussen de radio en de stijl moet kreeg ik uiteraard wel los, maar ik kon die stijl niet verwijderen omdat er ook nog een stuk dashboard beplating af moet om erbij te kunnen. Hoe heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
Na verwijdering van de twee schroeven aan de down-tube kan die down-tube kan een stukje omhoog en dan kan je heb zo uit de houder aan de onderkant wippen als het ware...

Of je duwt voorzichtig de down-tube iets naar rechts zodat je de twee schroefjes van de radio ziet en kan verwijderen om de dash mount daar weer tussen te monteren...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

08 feb 2007, 08:38

Thanx Marco, dan ga ik het op een mooie zonnige dag nog maar 's een keer proberen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

08 feb 2007, 11:26

Sepp schreef:Thanx Marco, dan ga ik het op een mooie zonnige dag nog maar 's een keer proberen.
Ja nu is het niet zo zonnig is meer wit :wink:
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

26 feb 2007, 16:03

Kever schreef:
luigi schreef:van welk merk zou de steun zijn die mini verkoopt met het navigatiesysteem van garmin ? dat zag er mij ook een mooie oplossing uit .
Ja hier ben ik ook zeer benieuwd naar.
Ik heb deze ook gezien en dit lijkt mij ook de mooiste oplossing!
Ben benieuwd of iemand dit weet, anders de dealer even vragen.

BVD Kever.
Inmiddels besteld bij onderstaande winkel, de brodit clip en adapter voor Garmin:

http://www.pdaplus.nl/catalog/index.php

groeten Kever.
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

07 apr 2007, 19:39

Heeft iemand inmiddels al een Brodit clip op de R56 gemonteerd voor een navigatiesysteem? Ik zag foto's van de proclip, die wordt gemonteerd om de stijl van het dashboardkastje heen. Het geheel zit dan dus heel dicht naast de klep. Ik vroeg me af of dat geen probleem geeft met het opendoen van de klep als er een apparaat op de clip zit?
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

14 apr 2007, 09:12

Peerkie schreef:Heeft iemand inmiddels al een Brodit clip op de R56 gemonteerd voor een navigatiesysteem? Ik zag foto's van de proclip, die wordt gemonteerd om de stijl van het dashboardkastje heen. Het geheel zit dan dus heel dicht naast de klep. Ik vroeg me af of dat geen probleem geeft met het opendoen van de klep als er een apparaat op de clip zit?
Volgens mij heeft Kever deze er inmiddels inzitten:
Afbeelding
Afbeelding

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

14 apr 2007, 09:17

Ries schreef:
Peerkie schreef:Heeft iemand inmiddels al een Brodit clip op de R56 gemonteerd voor een navigatiesysteem? Ik zag foto's van de proclip, die wordt gemonteerd om de stijl van het dashboardkastje heen. Het geheel zit dan dus heel dicht naast de klep. Ik vroeg me af of dat geen probleem geeft met het opendoen van de klep als er een apparaat op de clip zit?
Volgens mij heeft Kever deze er inmiddels inzitten:
Afbeelding
Afbeelding

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.
Zeg Ries jij bent super snel.
Ik zet mijn afbeeldingen in mijn gallerie om ze vervolgens te kunnen showen, ben jij me voor.
Bedankt voor mijn mislukte primeur :D :D :D

Groeten Kever.
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

14 apr 2007, 09:22

De brodit clip zit perfect op zijn plaats.
Ik had eerst nog mijn twijfels omdat er bovenop de clip een lipje zit welke je achter het dashboard paneel moet klikken.
Aangezien dit paneel bij mij open kan was ik bang dat de clip niet vast genoeg zou zitten.
Nou ik kan jullie verzekeren dat dit geen probleem is, door die dubbelzijdige plakstrips aan de binnenzijde zit hij supervast.
Dit lipje heb ik een stukje verbogen omdat deze eerst het sluiten van het dashboard paneel verhinderde.
Nu geen problemen.
De steun in uitstekend te draaien zodat je altijd goed zicht hebt op de Navigatie.
Kortom aanrader.........

Groeten Kever.
Nog niet in het bezit maar duurt niet te lang meer.....
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

14 apr 2007, 10:08

Kever schreef: Zeg Ries jij bent super snel.
En dat met een "gewone Cooper" :mrgreen:

Ziet er erg netjes uit maar mij lijkt het beugeltje ook makkelijk zelf te maken of zitten er nog speciale dingen op om het goed te bevestigen?
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

14 apr 2007, 11:11

Ries schreef:
Kever schreef: Zeg Ries jij bent super snel.
En dat met een "gewone Cooper" :mrgreen:

Ziet er erg netjes uit maar mij lijkt het beugeltje ook makkelijk zelf te maken of zitten er nog speciale dingen op om het goed te bevestigen?
Beugeltje is vast wel zelf te maken, maar ja voor €22,50 heb je een orgineel.
Ik heb hem besteld bij www.pdaplus.nl hou er wel rekening mee dat je een extra adapter nodig hebt voor je Nav.
Hiermee bedoel ik een adapter van Brodit naar Garmin, of bijvoorbeeld van Brodit naar TomTom.
In mijn geval wordt de houder op de plaats gehouden door voornamelijk de lip aan de onderzijde en de zeer sterke (reeds door Brodit aangebrachte) plakstrips.
Kosten adapter in mijn geval €16,95.

Groeten Kever.
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

14 apr 2007, 11:55

OK, bedankt, dat klinkt goed. Alleen het gedeelte over het clipje dat verbogen moet worden: kan dit zomaar, is het geen kunststof dan? Ik zie het al gebeuren dat ik dat ding helemaal heb vastgeplakt, nog even het lipje verbuigen en dan KRAK!! :?
Kever
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hengelo
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 dec 2006, 08:56

14 apr 2007, 20:37

Peerkie schreef:OK, bedankt, dat klinkt goed. Alleen het gedeelte over het clipje dat verbogen moet worden: kan dit zomaar, is het geen kunststof dan? Ik zie het al gebeuren dat ik dat ding helemaal heb vastgeplakt, nog even het lipje verbuigen en dan KRAK!! :?
Nou dat is dan mooi, dat lipje heeft namelijk toch geen functie!

groeten Kever.
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

14 apr 2007, 20:59

Oh, dan is het goed. :)

Terug naar “Interieur en audio”