Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
DBAZ
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2017, 11:24

Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

17 nov 2017, 20:42

Afbeelding

In de armleuning van mijn R55 (met navigatie af fabriek) uit 2008 zit deze hierboven ingebouwd. Heb Mn iPhone 4 via bluetooth gekoppeld en in de houder geschoven. iPhone laadt gelijk op, maar dan.. hoe krijg ik er nu muziek uit?
Via entertainment op t scherm kan ik kiezen voor aux maar dan hoor ik niets..
Hellep SOS
Ook als ik via USB onderin de middenconsole mn eigen iPhone 6 inplug gebeurt er niets.
Wel hoor ik muziek via de 3,5 mini jack met een audio kabeltje. Maar goed dan verschijnt er niets op t display van de NAVI. Ik zou juist graag de titels willen lezen op t navi display en met stuurwielbedieding liedjes kiezen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

19 nov 2017, 21:00

Helaas werkt dat pas in het facelift model van de R55/56 eind 2010 en later. Het enige wat je kan doen is MP3 nummers op een CD zetten en die via de CD speler afspelen, je krijgt dan wel je nummers op het scherm te zien en kun je nummers kiezen dmv je toetsen op je stuur. Als je via de aux nummers afspeelt dan zou je kunnen werken met een externe telefoon houder zoals bv een Brodit zo dat je je nummers op je telefoon kan zien en selecteren.

Helaas, het is niet anders.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

19 nov 2017, 23:20

DBAZ schreef:Afbeelding

In de armleuning van mijn R55 (met navigatie af fabriek) uit 2008 zit deze hierboven ingebouwd. Heb Mn iPhone 4 via bluetooth gekoppeld en in de houder geschoven. iPhone laadt gelijk op, maar dan.. hoe krijg ik er nu muziek uit?
Via entertainment op t scherm kan ik kiezen voor aux maar dan hoor ik niets..
Hellep SOS
Ook als ik via USB onderin de middenconsole mn eigen iPhone 6 inplug gebeurt er niets.
Wel hoor ik muziek via de 3,5 mini jack met een audio kabeltje. Maar goed dan verschijnt er niets op t display van de NAVI. Ik zou juist graag de titels willen lezen op t navi display en met stuurwielbedieding liedjes kiezen.
Hoe die snap-in nu exact werkt, durf ik niet te zeggen. Dure optie van >140,- die niet zou werken pre-facelift; anders dan opladen en telefonie. Bluetooth muziek afspelen is idd va facelift.

Wat wel werkt is met de (originele) Music Y-kabel voor iPhone. Ik zie zelf gewoon de afspeellijsten, nummers, etc (geen albumhoezen das pas bij facelift).
En via stuurwiel bedienen.

In principe moet je nummers etc gewoon kunnen zien als je het al via Apple kabel aansluit.. geen audio, die moet via Aux in minijack.
Je kan eerst eens proberen met (kleine) USBstick met paar MP3 nummers...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

19 nov 2017, 23:22

Schroefie schreef:Helaas werkt dat pas in het facelift model van de R55/56 eind 2010 en later. Het enige wat je kan doen is MP3 nummers op een CD zetten en die via de CD speler afspelen, je krijgt dan wel je nummers op het scherm te zien en kun je nummers kiezen dmv je toetsen op je stuur. Als je via de aux nummers afspeelt dan zou je kunnen werken met een externe telefoon houder zoals bv een Brodit zo dat je je nummers op je telefoon kan zien en selecteren.

Helaas, het is niet anders.

Gr. Milco
Via stuurwiel & met Y-kabel, via Nav-scherm, gaat bij mij wel gewoon, Milco Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
DBAZ
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2017, 11:24

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

20 nov 2017, 09:31

Bedankt voor de reacties. Die adapter is idd vrij nutteloos dus. Misschien kan ik m nog aanpassen, de 30 pin connector vervangen met een lightning stekkertje.
Mn FAT32 geformatteerde USB stick pakt ie gelukkig wel via de USB ingang onder center console. Kan nummers kiezen op NAV scherm en stuurbediening werkt ook.
Maar volgens jullie zou ik de iPhone via de gewone apple kabel moeten kunnen zien op t scherm en dus pas geluid met een audio kabel erbij ingeplugd. Heb inmiddels meerdere telefoons geprobeerd, maar mooi niet dat de mini ze ziet... bestaat er iets als een firmware update voor de mini ?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

20 nov 2017, 20:14

Ik heb ooit voor iemand op verzoek een USB-ingang in zijn R56 op 'digital' gezet, en die was toen erg blij dat er met z'n iPhone 6 (als ik het goed onthouden heb) ineens wel functioneerde.
Zal eens zoeken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

20 nov 2017, 21:23

DBAZ schreef:Bedankt voor de reacties. Die adapter is idd vrij nutteloos dus. Misschien kan ik m nog aanpassen, de 30 pin connector vervangen met een lightning stekkertje.
Mn FAT32 geformatteerde USB stick pakt ie gelukkig wel via de USB ingang onder center console. Kan nummers kiezen op NAV scherm en stuurbediening werkt ook.
Maar volgens jullie zou ik de iPhone via de gewone apple kabel moeten kunnen zien op t scherm en dus pas geluid met een audio kabel erbij ingeplugd. Heb inmiddels meerdere telefoons geprobeerd, maar mooi niet dat de mini ze ziet... bestaat er iets als een firmware update voor de mini ?
Nu had/heb je die adapters ook nog wat verschillen.. maar kabeltje er naar toe trekken is wat goedkoperAfbeelding

Gelukkig dat USB dus wel werkt. Ik had in begin ook nog wel wat problemen met herkennen van iPhone (6). Kan morgen eens kijken met i4 die ik nog heb en standaard kabel.
Anders even op meeting proberen met kabeltje..

Ik heb wel eens op Amerikaans forum gelezen dat men andere versie hadden. (Via ingewikkelde knoppen procesure schijnt het te achterhalen, maar mij nooit gelukt). Werkt iig geheel anders dan facelift.
Inderdaad is er misschien iets nog te coderen zoals Robert zegt.
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

21 nov 2017, 19:57

Floris,

ik heb 1 van de eerste R56's van november 2006 en ik heb ook met een Y-kabel, NAV via de AUX ingang gewerkt. Ik krijg natuurlijk wel de muziek maar geen afspeel/nummerlijsten. Ik kan het inderdaad wel bedienen via MF maar dan alleen het volume. Ik gebruik het niet zo vaak voor muziek, daar gebruik ik tegenwoordig CD's voor met MP3 muziek en dat werkt wel, dan krijg ik ook de nummers te zien.

Mijn volgende MINI moet er sowieso 1 worden na oktober 2010 :wink:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

21 nov 2017, 20:13

Het coderen van de USB-aansluiting naar 'digital' heeft trouwens te maken met het toepassen van de lightning-kabel, ipv de Y kabel. Staat dan volgens mij los van de cradle in de armsteun... (Sorry voor het vervuilen van het topic... :oops: )
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

21 nov 2017, 22:04

Schroefie schreef:Floris,

ik heb 1 van de eerste R56's van november 2006 en ik heb ook met een Y-kabel, NAV via de AUX ingang gewerkt. Ik krijg natuurlijk wel de muziek maar geen afspeel/nummerlijsten. Ik kan het inderdaad wel bedienen via MF maar dan alleen het volume. Ik gebruik het niet zo vaak voor muziek, daar gebruik ik tegenwoordig CD's voor met MP3 muziek en dat werkt wel, dan krijg ik ook de nummers te zien.

Mijn volgende MINI moet er sowieso 1 worden na oktober 2010 :wink:
Hai Milco, meen me te herinneren dat we 2jr geleden ook al over gehad haddenAfbeelding
Maar blijkbaar zit er dus idd toch (software?) verschil in.. Mijne is 2009. Maar is bij koop ook geheel opnieuw geïnstalleerd ivm taal.

Je kan natuurlijk ook USB stick (tot 32Gb) gebruiken ipv cd’sAfbeelding

Vanmiddag nog ff geprobeerd met org iPhone kabel, maar bleef toen iid nu ook op externe invoer hangen..
DBAZ schreef:Bedankt voor de reacties. Die adapter is idd vrij nutteloos dus...
DBAZ, met Y-kabel Music kom je al een heel eind verder.. Das ook geen goedkopeAfbeelding Maar werkt welAfbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Snap-in adapter Bluetooth for iPhone 4, hoe werkt t?

22 nov 2017, 09:34

Robert schreef:Ik heb ooit voor iemand op verzoek een USB-ingang in zijn R56 op 'digital' gezet, en die was toen erg blij dat er met z'n iPhone 6 (als ik het goed onthouden heb) ineens wel functioneerde.
Zal eens zoeken of ik dat nog ergens terug kan vinden.
Dat deed ik ook bij de R57 van mijn vriendin, heb je die domme Y-kabel niet meer nodig.

Terug naar “Interieur en audio”