Gebrande CD's hebben geen volume

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
RogierT
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Hazerswoude-Rijndijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2007, 10:55

Gebrande CD's hebben geen volume

21 jan 2008, 20:56

Hoi,

Ik heb een Cooper met Radio Boost.

Wanneer ik "echte" CD's afspeel kunnen deze erg hard worden afgedraaid echter wanneer ik gebrande CD's draai valt erg veel volume weg.

Ik brand CD's via I-tunes, zowel gekochte nummers als gekopieerde eigen CD's.

Kan iemand mij helpen!!!

PS Ik moet nog een kabeltje kopen voor mijn I-pod, klinkt dit een beetje???

Thanks,

Rogier
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wassenaar
Berichten: 267
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:47

21 jan 2008, 23:32

Zorg ervoor dat je MP3 file's zijn genormaliseerd.Dit kan je doen BV met Nero wave editor.
Of zorg ervoor dat de file harder word zonder dat het gaat vervormen.
Hoe een directe aansluiting klink weet ik niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

.....bitrate.....

22 jan 2008, 06:59

zelf heb ik gemerkt dat als de MP3 file op een lage bitrate zijn ge-ripped dat ook het geluidsniveau lager is.

Omdat ik de audio set ook heb laten upgraden (nieuwe speakers en versterker) merk je ook sneller dat je ervoor moet zorgen dat dat je een goeie kwaliteit cd's gebruikt. Ik rip nu alleen nog maar op 320kb en heb het volume probleem ook niet meer.......
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

22 jan 2008, 08:22

Je ipod via de directe aux aansluiting klinkt prima. Het is natuurlijk geen ("echte") CD kwaliteit maar het is zker een goede en goedkope vervanging van de ipod interface! Veel mensen zullen het verschil zker niet merken!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

22 jan 2008, 11:12

d'r bestaat ook een freeware programmaatje.. mp3gain. Zorgt ervoor dat je elke nummer even "luid" maakt. Even googlen.

Maar hoe zit dat dan met het Ipod volume? is dat dan ook een stuk zachter net zoals mp3 gebrande cd's?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

....aux......

22 jan 2008, 17:06

het vermogen op de uitgang van een mp3 player is zeer beperkt (alle players). Daarnaast geeft de boost radio je de mogelijkheid om de aux ingang harder te zetten......maar ook weer heel beperkt.

Al met al, hier ga je niet veel plezier aan beleven als je de muziek iets harder wilt zetten. Ik gebruik het al niet meer!
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Harmelen
Berichten: 1955
Lid geworden op: 16 apr 2007, 12:42

Re: ....aux......

22 jan 2008, 17:10

adrie schreef: Al met al, hier ga je niet veel plezier aan beleven als je de muziek iets harder wilt zetten. Ik gebruik het al niet meer!
Adrie, je zou zeggen dat het bij jou wel goed gaat door die aftermarket versterker etc.?

Ik luister alleen maar mp3 data's cd's en aux via me telefoon en het gaat perfect!
hoor geen verschil met een orginele cd, gaat allemaal net zo hard :dansen
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

vervolg op aux

22 jan 2008, 20:17

ik heb het ook altijd wel vreemd gevonden. overigens is het wel zo dat de output van een mobieltje echt factoren hoger dan een mp3 speler.

Ik heb een Meizu 4 GB (echt een super speler) en die heeft per kanaal 18 miliwatt output. Meeste player zitten ergens tussen de 5 en 20. Een paar merken gaan verder (bv IAudio).

Mobieltjes geven factoren meer, zal ook wel weer per merk verschillen.

Of dit het echt verklaard? Dit is wat ze mij vertelden bij navraag. Wellicht iemand op het forum die het echt weet
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

27 jan 2008, 17:29

nou daar hebben jullie toch een heel goed punt. Ik heb de radio boost met de hifi upgrade + (USB en bluetooth). Alles wat mp3 is, is in volume een stuk minder hard dan een gewone cd. Al mijn MP3's staan op mijn ipod en worden via de USB poort aangesloten. De radio boost ziet hem dan als externe usb apparaat en gebruikt de interne MP3 decoder van de radio. Het geluid is een stuk zachter en zoals Adrie al noemde hoor je enorm snel kwaliteits verschil als je MP3's in lagere bitrate's ript. Maar persoonlijk vind ik de MP3's op 320kb nog steeds naar niks klinken. Wat dus inhoud dat de MP3 decoder van de Boost radio niet veel voorsteld. Het frequentie bereik is belabberd... bass en in het hoog lijkt alles weg te vallen. (de FM radio klinkt zelf beter). De aux ingang heb ik nog nooit gebruikt... omdat dat bij voorhand al een stuk minder klinkt dan puur de bron.

Mijn idee hierover is dus dat de MP3 decoder in de mini gewoon niet echt lekker is. Ik herken een soortgelijk probleem een aantal jaren geleden bij de auto van mijn moeder. Dat was een Fiat Stilo Abart met mp3 speler ingebouwd. Gewone cd's klonken prima... echter de mp3's misten alle dynamiek die je zou willen horen.

Na een audio upgrade bij MulticarAudio die nu de R56 maar vooral de Hifi upgrade vervloekt hebben is het geluid beter dan de standaard Hifi upgrade..... maar blijf af van de mp3 speler.

Ik weet niet of MP3's omgezet naar Audio CD's het probleem kunnen verhelpen aangezien de interne MP3 decoder niet meer gebruikt wordt.

@ricktolboom
Zoals je hier denk ik wel uit kan concluderen.... en dat geldt voor heel veel zaken... (garbage in = garbage out) en daar kan geen topversterker wat aan doen.

Iedereen heeft andere perceptie van kwaliteit/geluid... wat de één goed vind klinken vind de ander bagger.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
RogierT
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Hazerswoude-Rijndijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2007, 10:55

28 jan 2008, 19:10

Hoi,

Bedankt voor alle tips!

Uiteindelijk heb ik een variant van mp3gain gebruikt voor mijn bestaande nummers op Itunes, namelijk I-gain. Af en toe wat vervorming maar werkt grosso modo prima.

Vanaf nu rip ik mijn CD's op 320kbps, werkt uitstekend qua volume + betere geluidskwaliteit.

Hulde aan het NewMiniforum anders was ik blijven klooien :wink:

Rogier

Terug naar “Interieur en audio”