Wie weet hoe nieuwe speakers plaatsen in een R56?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

15 jun 2007, 22:14

Chili Pepper schreef:Vandaag een mooi compo-setje van DLS aangeschaft. Alles los gehaald. Maar nu? Snap geen hout van de bedrading en ben bang dat ik iets sloop. Heeft iemand morgen toevallig een paar uurtjes niks te doen?
Ik wil het graag vergoeden...
Wat is je eigenlijk niet duidelijk?
Er loopt een kabel (plus en min) naar je tweeter en een kabel naar je bas/mid speaker (ook plus en min).
Bij je Danish Loudspeaker System zit een los wisselfilter.
Hierop moet zichtbaar zijn;

a) de ingang voor de speakerkabels vanaf je radio (1 kabel per kanaal)
b) 2 uitgangen; 1 voor de tweeter en 1 voor de bas/mid.
alle 3 zijn ze voorzien van 'n plus en 'n min schroefverbinding.

Dus in 'n notendop:
* sluit de luidsprekerkabel vanaf de radio aan op de input van het wisselfilter,
* sluit 1 kabel op de tweeter output aan,
* sluit 1 kabel op de bas/mid output aan.

Schiet anders effe wat foto's als het nog niet duidelijk is.
:)
Chili Pepper
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mei 2007, 13:32

16 jun 2007, 15:28

Kever & Jenkins thanks, ze zitten erin. Uiteindelijk viel het inderdaad allemaal mee en het klinkt perfect.
Heb de originele bedrading laten zitten en de speaker draden afgetapt waar ze de deur uitkomen. De stekkers van de originele onderspeakers bewaard mocht het nog eens terug moeten. De filters kon ik in de ronding kwijt onderin de deur. Geen gedoe onder het dashboard. Vastgezet met zelfklevend klitteband dus die gaan nergens meer naartoe. Voor de tweeters heb ik een stukje mdf gezaagd met dezelfde vorm als de originele bovenspeakers. Zwart geverfd en een gaatje erin. Past perfect.
Enige wat even priegelen was was de bediening van de elektrische spiegels. Let op dat je geen metalen clipjes kwijtraakt. Die springen er spontaan uit.
Oh ja, en let op de lampjes onder de deur. Die zijn heeeeeet! :wink:
Helaas geen camera aanwezig maar mochten anderen vragen hebben let me know.
ballooke
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Kortessem
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 okt 2007, 13:04

29 dec 2007, 18:54

Is het niet mogelijk om bij de achterste speakers enkel de roosters weg te halen?

Ik zou de draden van de speakers willen aftakken om deze te gebruiken voor de high input van de versterker.
Omdat de dooper nog maar net 1 week oud is durf ik niet veel te slopen.
Of misschien een andere plaats( makkelijke) om de speakerkabel te onderscheppen???
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

......jammer maar het is niet anders

30 dec 2007, 12:21

Afbeelding
ballooke
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Kortessem
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 okt 2007, 13:04

30 dec 2007, 13:12

OMG :shock:
Heb juist ook al eens bekeken wat er gedaan moet worden,heb schrik om eraan te beginnen :?
blijft niet veel van het interieur over :shock:

Wel heel mooi werk aan het leveren Adrie :wink:
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 apr 2007, 20:44

30 dec 2007, 20:09

kijk anders even naar mn how to, is alleen voor het vervangen achterspeakers. http://www.newminiclub.nl/forum/about5705.html Aftappunt kun je trouwens wel in de dorpel rechts vinden, er is ook nog een schema met de speakerdraden, welke kleur bij welke speaker hoort..

Terug naar “Interieur en audio”