Passen de oude JCW sportstoelen ook in de R56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
worksnl
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: heerde
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:04

Passen de oude JCW sportstoelen ook in de R56

03 nov 2006, 20:29

Passen de oude JCW stoelen ook in de R56 en hoe zit het eigenlijk met de velgen? moet ik nieuwe velgen kopen voor mijn winterbanden 16 inch??
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

03 nov 2006, 20:31

Velgen passen volgens mij wel. Hebben dezelfde maten heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

05 nov 2006, 11:55

De velgen zijn voor de oude en de nieuwe hetzelfde. Past allemaal, maar weet niet of je de oude works stoelen zo over kan zetten. Is met 1 telefoontje toch zo geregeld, maar ik had mijn oude works stoelen echt niet in mijn nieuwe willen hebben.
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 jan 2007, 16:51

Passen de Nieuwe Works stoelen in de R53??? Vind ze erg mooi die stoelen van Coen 8) als ze nu passen in de GP.. dan gaan mijn Recaro's in de verkoop!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

29 jan 2007, 17:28

Het schijnt dus niet mogelijk te zijn om de sparcos over te zetten naar een R56, dus neem aan andersom ook niet. Die sensors van de airbags blijken weer compleet anders te zijn. Bij de sparcos was dat probleem niet, omdat die geen airbags hadden.
Maar Hans altijd even navragen :wink:

Maar jij hebt nu ook recaros, dus misschien dat dat weer wel past
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Mellowyellow
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Nijverdal
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 mei 2006, 19:26

Passen de JCW's R 52 ?

29 jan 2007, 20:17

Wij hadden dus ook JCW's in onze oude Cooper. In eerste instantie was overzetten de bedoeling, naar onze nieuwe R 56.
Nadat ik ze echter eruit had gehaald heb ik toch besloten ze los te verkopen. Het zou teveel heisa geven ze in de R 56 te bouwen, en dat getrek en gesleep in een nieuwe auto gaf mij geen goed gevoel.
Overigens matchen de kleuren ook niet meer met het zwarte leer, de JCW's zijn meer antraciet.
Het geeft ook weer trammalant met het deactiveren van de zij-airbags.
Daar zijn ze bij BMW niet zo dol op!

Advies: niet doen

Overigens wijken de stoelen in een GP af van het model JCW die normaal bestelbaar waren bij de dealer. Volgens mij hebben die ook zij-airbags dus bijna onbetaalbaar.
Rally Team Moree powered by Human Racing.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

29 jan 2007, 20:32

Hans schreef:Passen de Nieuwe Works stoelen in de R53??? Vind ze erg mooi die stoelen van Coen 8) als ze nu passen in de GP.. dan gaan mijn Recaro's in de verkoop!!

Afbeelding
Juist, leek me ook al een goed ideetje Hans. 8)
Mellowyellow schreef:Overigens matchen de kleuren ook niet meer met het zwarte leer, de JCW's zijn meer antraciet.
Het geeft ook weer trammalant met het deactiveren van de zij-airbags.
Daar zijn ze bij BMW niet zo dol op!

Advies: niet doen
Jammer, het was eigenlijk al te mooi om waar te zijn... :(
Dan toch maar de "oude" works stoeltjes.
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

29 jun 2007, 14:11

@MINIJCW

Zijn de JCW stoelen in hoogte verstelbaar net als de originele Cooper S (r56) stoelen?
stanleyh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 356
Lid geworden op: 09 mei 2007, 20:22

29 jun 2007, 15:45

Als je de oude JCW stoelen weg gaat doen heb ik wel interesse :lol:
Afbeelding
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

29 jun 2007, 19:03

Hans schreef:Passen de Nieuwe Works stoelen in de R53??? Vind ze erg mooi die stoelen van Coen 8) als ze nu passen in de GP.. dan gaan mijn Recaro's in de verkoop!!
Past als de kampioensschaal bij Feyenoord....
Perfect dus!
Afbeelding

8)
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

29 jun 2007, 19:29

M-iNdO schreef:@MINIJCW

Zijn de JCW stoelen in hoogte verstelbaar net als de originele Cooper S (r56) stoelen?
Nee, je kan bij montage aangeven in welke hoogte je wilt hebben. Er zijn 2 standen, maar als ze er eenmaal inzitten kan je ze niet meer in hoogte of laagte verstellen
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Voorhout
Berichten: 3898
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:39

29 jun 2007, 23:00

Wint
En die schaal gaat zeker naar Rotterdam komen dit seizoen!!!!

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

04 okt 2007, 14:25

Ik heb bij mijn dealer geinformeerd over die JCW stoelen voor mijn MCS (R56). Dit is hun reactie:
-------------------------------------------------------------------------------------
Marcal,

Zo als gewoonlijk druk druk druk, maar ik ben je niet vergeten!!!
De stoelen, het is mogelijk. Totaal zou je rond de 2900,= incl tot, uit. Dit bestaat uit 2 keer 1100,= (excl.) per stoel, arbeidsloon ong 225,= euro excl.
De airbag in de nieuwe stoelen werken dan niet, hiervoor moet je een formulier tekenen. In deze nieuwe stoelen zijn airbag dit dus niet mogelijk. Of we de gordelspnner kunnen we overzetten, dat zou moeten blijken. Voor je "oude" stoelen kunnen we helaas niet voor geven, beste tip, verkoop ze zelf eventueel op marktplaats!!! wij zullen ze waarschijnlijk nooit/niet verkopen.Ik gaf je dit al eerder aan.

Beste Marcel, ik wilde je net nog ff bellen maar kan het zijn dat je een nieuwe nummer hebt????

We houden komende dagen nog wel ff contact.

Gr. Rembert
-------------------------------------------------------------------------------------

Vreemd, volgens hun werken de airbags in de stoelen niet en is het nog maar de vraag of de gordelspanners overgezet kunnen worden? :s :s

Zijn er hier mensen die de JCW stoelen in hun Mini (R56) hebben laten zetten. Klopt het verhaal van mijn dealer?

Ik hoor graag jullie reactie want ik kan het niet geloven....

Thanx!

Terug naar “Interieur en audio”