MINI - Virgin hier!
Ik heb laatst mijn eerste MINI gekocht, een al wat oudere Clubman Cooper S (150k op de teller) die altijd dealer onderhouden is geweest.
Ondanks dat de 174pk zeker afdoende is, wil ik de auto toch graag laten chippen (bij Van Beek Racing). Daarnaast heb ik nog wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan, maar ik ben nogal aan het twijfelen. Dus vandaar deze roep om tips/tricks/hulp/advies/etc.
Wat betreft het chippen, kan ik dit gewoon laten doen? Of zijn er nog dingen die jullie zouden adviseren voordat ik het laat doen? Zijn er nog dingen die moet checken, of vervangen bijvoorbeeld, voor een optimaal resultaat?
Daarnaast wil ik graag een verlagingsset monteren, maar hierover heb ik de grootste twijfel. Ik heb namelijk nu al heel vaak dat ik schuin over drempels moet, of met een slakkengang, om de voorbumper niet tegen de drempel aan te schuren. Zijn er ervaringen hiermee? Weegt dit "discomfort" bijvoorbeeld op tegen de betere wegligging?
Verder staat er op mijn lijstje:
- JCW Uitlaat
- Forge Dump-Valve
- Veerpootbrug voor
- Olietemperatuur meter
- NGK High Performance Bougies/ JCW Bougies
Als iemand nog op- of aanmerkingen, of tips, heeft: graag!
Ook zou ik graag nog een oplossing vinden voor het aansluiten van mijn iPhone op de boordcomputer. Ik heb een aux aansluiting, maar zou graag mijn iPhone via USB of Bluetooth aan de auto koppelen om zo bijvoorbeeld liedjes door te spoelen vanaf mijn stuur, of deze te zien op het scherm van in de snelheidsmeter. Ik kan zelf niet zoiets vinden, maar misschien is het wel bekend dat zo'n oplossing bestaat.
Alvast bedankt!
Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Misschien is het goed om al gedaan te hebben vóór het aanpassen van de software?
Of je wilt verlagen is aan jezelf dan toch? Kan jij er mee leven. Ik wel. Geen probleem, maar ik zeg: DOEN! en jij word gek van t schuren, dan heb jij er vrij weinig aan ...
Re: Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!
Wat staat erop de lijst?FirstClubman schreef: Ondanks dat de 174pk zeker afdoende is, wil ik de auto toch graag laten chippen (bij Van Beek Racing). Daarnaast heb ik nog wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan, maar ik ben nogal aan het twijfelen. Dus vandaar deze roep om tips/tricks/hulp/advies/etc.
Misschien is het goed om al gedaan te hebben vóór het aanpassen van de software?
Ik heb ander luchtfilter, andere divertervalve, decat downpipe en Milltek catback. Dat zorgt als je bij BR-performance je software laat aanpassen voor een 230/240pk. Mijnes is niet op de bank geweest ( ik was te laag ... ) maar ik trek een fJCW er met groot gemak uit. Meermaals getestWat betreft het chippen, kan ik dit gewoon laten doen? Of zijn er nog dingen die jullie zouden adviseren voordat ik het laat doen? Zijn er nog dingen die moet checken, of vervangen bijvoorbeeld, voor een optimaal resultaat?
Met standaard auto al over de grond? Dan heb je echt uberhoge drempels liggen, of je rijd te hard ..Daarnaast wil ik graag een verlagingsset monteren, maar hierover heb ik de grootste twijfel. Ik heb namelijk nu al heel vaak dat ik schuin over drempels moet, of met een slakkengang, om de voorbumper niet tegen de drempel aan te schuren. Zijn er ervaringen hiermee? Weegt dit "discomfort" bijvoorbeeld op tegen de betere wegligging?
Of je wilt verlagen is aan jezelf dan toch? Kan jij er mee leven. Ik wel. Geen probleem, maar ik zeg: DOEN! en jij word gek van t schuren, dan heb jij er vrij weinig aan ...
Dit niet doen! Krijg je meer onderstuur van Kan beter naar een andere achter stabi gaan kijkenVerder staat er op mijn lijstje:
- Veerpootbrug voor
Als iemand nog op- of aanmerkingen, of tips, heeft: graag!
Als je MINI vóór 2010 is, dan nee.Ook zou ik graag nog een oplossing vinden voor het aansluiten van mijn iPhone op de boordcomputer. Ik heb een aux aansluiting, maar zou graag mijn iPhone via USB of Bluetooth aan de auto koppelen om zo bijvoorbeeld liedjes door te spoelen vanaf mijn stuur, of deze te zien op het scherm van in de snelheidsmeter. Ik kan zelf niet zoiets vinden, maar misschien is het wel bekend dat zo'n oplossing bestaat.
Alvast bedankt!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- CasperZ
- One wheel wonder
Bericht
Re: Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!
Thanks voor de tips!
Deze week een setje Eibach veren op de kop getikt, nog tips voor de montage hiervan?
Deze week een setje Eibach veren op de kop getikt, nog tips voor de montage hiervan?
Onze sponsors