Zomer sluiting Mini fabriek?

drugarth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: groningen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:57

Zomer sluiting Mini fabriek?

22 jul 2013, 12:39

Hallo,

Weet iemand hier wellicht of de mini fabriek ook sluit voor de zomer en zo ja wanneer? Ik krijg net te horen dat onze levering (mini coupe) waarschijnlijk vertraagt is van eind augustus naar half oktober!.....hier wordt ik niet erg vrolijk van...dit betekent een levertijd van bijna 4 maanden :(
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

22 jul 2013, 22:25

Dat zal eerder zijn door zomersluiting van een toeleverancier. De MINI fabriek draait normaal gesproken lekker door. In September 2013 gaan ze eenmalig twee weken dicht als voorbereiding op F56 versie.

Eenmaal in verleden was er vanwege kredietcrisis een extra week sluiting rondom Kerst en dat was al hot news (vanwege de werkgelegenheid in regio Oxford). Zeker de Coupe onderdelen (en Roadster) zijn in kleine oplagen dus gevoelig voor leveringsproblemen.

Zulke flinke vertragingen hebben we in het verleden gezien na de kernramp in Fukushima, waardoor de navigatiecomputers niet leverbaar waren en er rigoreus geschoven werd in de productieplanning.

Het kan (eerlijk gezegd) ook zijn dat je gepiepeld wordt door je dealer die jouw gereserveerde productieplekje geswitched heeft met een andere, belangrijkere/lucratievere klant, maar laten we daar maar niet van uitgaan. Dit soort praktijken komen helaas wel eens voor.


Dit verhaal gaat over Oxford en niet over de Countryman productie in Oostenrijk.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

23 jul 2013, 09:10

Van MINI weet ik het niet, maar bij Alfa Romeo ging bij mij gewoon de fabriek dicht. Heb uiteindelijk 6 maanden gewacht op een 147 diesel destijds...
drugarth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: groningen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:57

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

23 jul 2013, 09:42

Vanwege het feit dat ik een automaat wil is er helaas geen voorraad die aan mijn eisen voldoet. Bij de aanvankelijke zoektocht ook niet in het nabije buitenland. Nu zie ik echter een exemplaar in duitsland die bijna 100% onze configuratie is. Dus wellicht toch maar overwegen deze order te annuleren (als ze over levertijd heen gaan mag dit (na 3 weken)) en toch maar eens ergens anders kijken.......een s ff laten bezinken

Tijdens de verkoop gingen ze er juist prat op dat ze zo snel konden leveren (6-8 weken)....nou dat blijkt :(

Ik zal eens een mailtje richting fabriek sturen met de vraag over de werkzaamheden gedurende de zomer periode. De dealer gebruikt dit namelijk als reden voor de langere levertijd....dus als dat ook al niet blijkt te kloppen dan is dat natuurlijk niet zo best...
drugarth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: groningen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:57

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

23 jul 2013, 10:12

tuurlijk kan dat...en we hebben gelukkige een fijne auto :-) maar als 6-8 weken gezegd word en dat wijzigt ineens naar 16 weken is dat toch wel even een bittere pil....dat noem ik dan niet meer "even" wachten.
Maar je hebt gelijk , het is ook zeker niet het einde van de wereld, alleen wat teleurstelend. Vandaar dat we rustig de zaak afwegen.....
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

23 jul 2013, 10:12

Lijk mij ook erg vervelend! Succes wachten!!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

24 jul 2013, 08:48

Zoals ik al schreef, de fabriek gaat 2 weken dicht. De rest van de vertraging komt niet door zomersluiting maar door andere redenen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

Re: Zomer sluiting MINI fabriek?

24 jul 2013, 18:07

Wij hebben onze JCW Roadster begin Juni besteld vewachte levertijd eerste week september.
Maar wij weten hetvanaf het begin.
En nu kunnen we de countryman nog lekker gebruiken
Afbeelding
drugarth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: groningen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:57

Re: Zomer sluiting Mini fabriek?

27 jul 2013, 00:42

Ter info, voor wie het wellicht ook interessant is: de fabriek is vanaf 19 augustus 2 weken dicht.
Dus zal idd niet de enige reden zijn van een dergelijke vertraging. Wellicht hoor ik volgende week meer mbt onze order, ben ff aan het duimen :lol:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Zomer sluiting Mini fabriek?

27 jul 2013, 08:35

Wat voor leverdatum staat er op de getekende orderbevestiging? Volgens mij kan je annuleren als het meer dan 6 weken na die datum is cq wordt...
drugarth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: groningen
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:57

Re: Zomer sluiting Mini fabriek?

27 jul 2013, 19:39

Zou idd een optie zijn, leverdatum in overeenkomst staat op 1 september, maar lijkt dus in ieder geval 6 weken later te worden. Je mag in principe ontbinden na 3 weken. Maar goed, dat is wellicht wat drastisch voor 2 maanden extra wachten. We kijken even aan wat de dealer ons volgende week gaat melden , en wegen de zaak dan rustig af.
Denk dat ontbinden pas in beeld komt als de dealer er in onze ogen echt een potje van maakt. Want het blijft natuurlijk een erg leuk autootje :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Zomer sluiting Mini fabriek?

28 jul 2013, 13:26

Gewoon zeuren bij de MINI dealer zodat die het goed moet maken met extra MINI goodies! :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”