Ik heb een kapotte spiegel en kon geen zelfde kopen alleen 1 met verwarmde spiegel.
Nu is dat al vanaf het begin een grote wens dus komt goed uit..
Kan op RealOem echter niets over de bedrading vinden dus vandaar mijn vraag hier
Weet een van jullie waar de bedrading heen loopt , waar die geschakeld wordt enz.
Ik hoor graag iets
Gr.
Willem
Waar gaat de bedrading van spiegelverwarming heen
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Hallo Robert
Weet je zeker dat vanaf de connector in het portier de bedrading er verder helemaal ligt.
Spiegelverwarming is al heel lang een niet ontdekt geheim op dit forum.
Er is helemaal niets over te vinden
Vandaar nog een keer mijn vraag want ik heb weinig zin om iedere keer de boel los te halen.
Ik bedoel als er geen bedrading in de deur zit dan zet ik die het liefste er meteen in als ik toch bezig ben.
Nogmaals niet dat ik je antwoord niet vertrouw maar ik zoek wel bevestiging.
Alvast bedankt tot zover
Gr.
Willem
Weet je zeker dat vanaf de connector in het portier de bedrading er verder helemaal ligt.
Spiegelverwarming is al heel lang een niet ontdekt geheim op dit forum.
Er is helemaal niets over te vinden
Vandaar nog een keer mijn vraag want ik heb weinig zin om iedere keer de boel los te halen.
Ik bedoel als er geen bedrading in de deur zit dan zet ik die het liefste er meteen in als ik toch bezig ben.
Nogmaals niet dat ik je antwoord niet vertrouw maar ik zoek wel bevestiging.
Alvast bedankt tot zover
Gr.
Willem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Pin nummer 3 is de massa-draad, pin nummer 6 gaat door naar de stekker aan de carrosserie (ter hoogte scharnierpunten deur) en wordt daar pin 14. Als je kijkt of die bezet is, dan heb je redelijke kans dat de bekabeling er ligt.
De verhalen op het web zijn wisselend, één beweert dat de kabels gelijk zijn, de ander roept even hard dat er verschillende kabelbomen zijn. Enige manier om het zeker te weten of de kabels er liggen is dus van te voren kijken op de plekken waar je het minst hoeft los te halen.
Oh, via de MINI WDS (Wiring Diagram System) kun je een heleboel terugvinden....
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm
De verhalen op het web zijn wisselend, één beweert dat de kabels gelijk zijn, de ander roept even hard dat er verschillende kabelbomen zijn. Enige manier om het zeker te weten of de kabels er liggen is dus van te voren kijken op de plekken waar je het minst hoeft los te halen.
Oh, via de MINI WDS (Wiring Diagram System) kun je een heleboel terugvinden....
http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Robert,
Zowel pen 3 en 6 aan mijn originele spiegel zitten er niet in en als ik het in de gauwigheid goed gezien heb dan zitten die pennen ook niet aan de portierzijde van de spiegel. Nu is dat geen probleem want je kunt ze makkelijk omleiden. Ik bedoel er is ruimte voldoend maar blijf iik met de vraag waar gaat de positieve draad heen.
Gr.
Willem
Zowel pen 3 en 6 aan mijn originele spiegel zitten er niet in en als ik het in de gauwigheid goed gezien heb dan zitten die pennen ook niet aan de portierzijde van de spiegel. Nu is dat geen probleem want je kunt ze makkelijk omleiden. Ik bedoel er is ruimte voldoend maar blijf iik met de vraag waar gaat de positieve draad heen.
Gr.
Willem
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Lijkt me wel een idee maar dan zou die dus geschakeld zijn en volgens Robert gaat de verwarming automatisch aan bij het bereiken van bepaalde buitentemperatuur.
Ik zit erover te denken om de spanning bij de achteruitverwarming weg te halen omdat die buiten Canbus om gaat maar wel een aparte schakelaar in te bouwen.
Zo kan ik zelf regelen wanneer die aangaat.
Wil er dan tijdklokje tussen zetten zodat het bijv 15 minuten max aanstaat en dan automatisch uitvalt.
Gr.
Willem
Ik zit erover te denken om de spanning bij de achteruitverwarming weg te halen omdat die buiten Canbus om gaat maar wel een aparte schakelaar in te bouwen.
Zo kan ik zelf regelen wanneer die aangaat.
Wil er dan tijdklokje tussen zetten zodat het bijv 15 minuten max aanstaat en dan automatisch uitvalt.
Gr.
Willem
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Volgens het schema komt de kabel uiteindelijk uit in de kast aan de zijkant van voetenbak passagierszijde.
Maar als je al zegt dat die pinnetjes er niet in zitten, dan verwacht ik dat de draadboom ook afwezig is. Dus moet/mag jezelf kabels gaan trekken door de deur, en van de deur naar binnen in de auto, etc, etc...
Maar als je al zegt dat die pinnetjes er niet in zitten, dan verwacht ik dat de draadboom ook afwezig is. Dus moet/mag jezelf kabels gaan trekken door de deur, en van de deur naar binnen in de auto, etc, etc...
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Hoi Robert
Ja dat is mogelijk.
Draden trekken is niet echt een probleem.
Weet je toevallig op welke pinnen linksvoor en rechtsvoor moeten.
Ik heb eerder mijn driving lights op die regeleenheid aangesloten
Dit is wel hele mooie info die je voor me hebt ben er erg blij mee.
Nogmaals dank
Willem
Ja dat is mogelijk.
Draden trekken is niet echt een probleem.
Weet je toevallig op welke pinnen linksvoor en rechtsvoor moeten.
Ik heb eerder mijn driving lights op die regeleenheid aangesloten
Dit is wel hele mooie info die je voor me hebt ben er erg blij mee.
Nogmaals dank
Willem
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Is het dan niet handiger om gewoon zelf kabels te trekken en die aan te sluiten op de achterruitverwarming?
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
OK Robert we gaan eerst meten om te zien of er ook wekelijk spanning opstaat.
Ben evenwel steeds meer van mening om voor het Canbus Systeem te blijven nu ik toch draden moet trekken en rechtstreeks vanaf de accu te halen met een klok die instelbaar is en bijvoorbeeld na 10 minuten uitgaat.
Eerst maar eens afwachten op de glazen en meten welke stroom er wordt getrokken
Maar zeker bedankt voor je antwoord. Ik zie enige twijfel bij je. Kunj je de pagina linken waar je dit op bekijkt
Bedankt weer
Willem
Ben evenwel steeds meer van mening om voor het Canbus Systeem te blijven nu ik toch draden moet trekken en rechtstreeks vanaf de accu te halen met een klok die instelbaar is en bijvoorbeeld na 10 minuten uitgaat.
Eerst maar eens afwachten op de glazen en meten welke stroom er wordt getrokken
Maar zeker bedankt voor je antwoord. Ik zie enige twijfel bij je. Kunj je de pagina linken waar je dit op bekijkt
Bedankt weer
Willem
Onze sponsors