Cooper D verbruik

Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maldegem
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:00

24 mar 2012, 20:22

Pascal R schreef:Mijn verbruik ligt om en bij de 5.8 l. Ik doe 1000 km per maand.
Ik rij er elke dag 10 km enkele rit mee naar mijn werk.
Ik rij ook niet overdreven snel mee en accelereer normaal.
Ik denk dat je voor een verbruik onder de 5 l vooral aan 90 km in 6de versnelling moet rijden
langs de autosnelweg.
Maar, wie doet dit nu ?
Ik betrap er mezelf ook op - ik weet niet hoe dit komt - dat desondanks normaal
rijgedrag de andere auto's bij het optrekken (vooral na de 3de versnelling) achterkomen.
Raar fenomaan -> mijn vrouw werkt in Brugge op 22 km van huis en het verbruik ligt toch wel iets lager.
Heeft dit toch iets te maken met het mannelijk temperament?
Ik denk eerder dat het rijplezier primeert.


Vriendelijke groeten,

Pascal

Gemiddeld verbruik vanaf januari 2008 is nog steeds 5.8l.
Dus nog steeds hetzelfde verbruik als 4 jaar terug.
Ik vind dit best nog redelijk voor zo een korte trip elke dag.
Gebruikersavatar
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Bergeijk
Berichten: 1506
Lid geworden op: 30 dec 2007, 15:12

24 mar 2012, 22:29

Goh ik rij nie echt rustig maar zonder problemen 5,2l / 100 km
Meestal 50 km per dag (16km snelweg, 20 km binnenweg de rest stadsverkeer.)

op de snelweg rustig aan 125 rijden op de cruisecontrol en wat langere afstand en dan duikt hij zo onder de 5L
Ok nog altijd geen 1 op 25 wat de fabriek beloofd, maar zeg het is een MINI he en daar moet je wel een beetje lol mee hebben :mrgreen:
Afbeelding
Wizza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Oostkapelle
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2011, 09:16

25 mar 2012, 09:34

Dankjewel voor de tip. Zal ze eens bellen en kijken of er mogelijkheden zijn, want voor 0,1 verbetering ga ik niet allerlei stunts uithalen. Het moet wel wat opleveren natuurlijk.
GreyCooperS schreef:Je zou eens bij Beek Auto Racing in Den Haag kunnen vragen of ze je D kunnen "eco" tunen...
Dus minder geënt op vermogenstoename, maar meer op zuinigheid...
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
Pietermann
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Gent
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2010, 11:12

02 apr 2012, 21:45

Wanneer ik normaal rij kan ik +-620 km rijden,
rij ik zuinig, dan haal ik de +-750 km.

Tijdje geleden zei de boordcomputer dat ik nog 1 km kon rijden... Kheb het tankstation NET gehaald :lol: ! De auto gaat dan wel in een superrrrr zuinige modus waarbij optrekken of snel rijden bijna niet meer gaat.
Wizza
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Oostkapelle
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jun 2011, 09:16

03 apr 2012, 07:48

Heb je ook een Diesel? Dat is dan niet echt zuinig :-( En de tank zo helemaal leeg rijden, daar zie ik niet zoveel heil in......
1 km pfffffff Het voordeel is dat je hem wel tot het volgende tankstation kunt duwen als je goed fit bent :D
Pietermann schreef:Wanneer ik normaal rij kan ik +-620 km rijden,
rij ik zuinig, dan haal ik de +-750 km.

Tijdje geleden zei de boordcomputer dat ik nog 1 km kon rijden... Kheb het tankstation NET gehaald :lol: ! De auto gaat dan wel in een superrrrr zuinige modus waarbij optrekken of snel rijden bijna niet meer gaat.
Stop alle vormen van dierenmishandeling!
Pietermann
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Gent
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2010, 11:12

03 apr 2012, 09:38

Wizza schreef:Heb je ook een Diesel? Dat is dan niet echt zuinig :-( En de tank zo helemaal leeg rijden, daar zie ik niet zoveel heil in......
1 km pfffffff Het voordeel is dat je hem wel tot het volgende tankstation kunt duwen als je goed fit bent :D
Pietermann schreef:Wanneer ik normaal rij kan ik +-620 km rijden,
rij ik zuinig, dan haal ik de +-750 km.

Tijdje geleden zei de boordcomputer dat ik nog 1 km kon rijden... Kheb het tankstation NET gehaald :lol: ! De auto gaat dan wel in een superrrrr zuinige modus waarbij optrekken of snel rijden bijna niet meer gaat.
Het is inderdaad een Cooper D. De kleine tank gaat wel wennen hoor! Ik weet dat ik elke week moet tanken... Kheb er mij bij neer gelegd.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

03 apr 2012, 20:55

Doe je wel voorzichtig met zo'n Diesel?
Als een benzine auto zonder brandstof komt te zitten, doet die het weer nadat je er peut bijgooit. Als een dieselauto zonder brandstof komt te zitten , heb je wel een lastiger technisch probleem... (ontluchten).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
blackmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 okt 2008, 13:11

10 apr 2012, 11:13

Ik heb een clubman diesel en mijn verbruik is bijna altijd 1 op 20 (5l/100km).
Ik rijd 50 km per dag waarvan 70 %snelweg en 30% stad. Als ik alleen in de stad rij dan verbruikt de dooper 1 op 17. Ik ben een vlotte rijder dus best wel zuinig als ik jullie berichten zo lees. De clubman is 1 jaar en drie maanden en heeft inmiddels 40 dkm gereden.
Bas van Melis
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Helmond
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2012, 13:01

10 apr 2012, 15:56

Mijn Clubman Automaat D heeft afgelopen tank 1:17,5 verbruikt met een zeer vlotte rijstijl en wat korte stukjes, al met al valt me dat zeker niet tegen!
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

10 apr 2012, 23:26

1100 km per week = 2 a 3 x tanken per week

max 500 a 600 op een tank bij een redelijk opgefokte rijstijl (ik heb de 700km op 1 tank nooit gehaald)

Ben benieuwd hoe de cooper sd het gaat doen
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Bocholt België
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 aug 2010, 13:27

02 sep 2012, 09:44

Onze ervaring, rustige rijstijl 80% lange stukken binnenwegen +/- 90km/h geeft een verbruik van 4.4/4.5 op de BC. (35km enkele reis woonwerk)

We hebben de Cooper D nu 2 jaar en hebben 30dkm.
Vanaf dag 1 heb ik het verbruik bijgehouden op de spritmonitor.
Gekocht met 55dkm en nu 85dkm en over deze km's een werkelijk verbruik van 1:19,8.
Hierbij hebben we ook een aantal x een werkelijk verbruik gehaald van 1:22,5. Dit was wel op lange ritten snelweg op de standaard 15 inch winterbanden 175 breed. In de zomer rijden we met 16 inch 195 breed.

Vooruit kijken en op tijd gas loslaten scheelt enorm in het verbruik! Veel koude starts werken ook niet voor het verbruik.
Wij zijn tevreden. :wink:
En 18/8 een Cooper D gekocht
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

02 sep 2012, 10:27

Wij zitten ook op de 1:18 tot 1:19 bij redelijk sportief rijden. Maar op de snelweg gaat de cruise control op 135km/h en dan is 'ie echt lekker zuinig.

Wat ik me wel afvraag bij de meeste reactie's hier: kijken jullie puur naar de opgave volgens de BC of rekenen jullie het uit aan de hand van de afgelegde km's en getankte liters? Mijn ervaring is dat de boordcomputer namelijk een stuk positiever is over het verbruik dan dat het werkelijke verbruik is.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

02 sep 2012, 10:32

Ik heb dan wel geen D, maar ik houd het verbruik bij via Spritmonitor.de handig tooltje.

Terug naar “MINI-talk”