Helemaal eens met peter en andere peter hierboven.
Gewoon een MCS vanaf 2009 nemen, goed onderzoeken wat voor kettingspanner-fixes reeds zijn uitgevoerd, zeer consensieus driewekelijks olie peilen en nooit aan motortuning / chiptuning beginnen. Dan heb je heel veel fun in een betrouwbare auto!
Terug een Mini, maar graag hulp
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Ik rijd auto altijd goed warm en laat de auto voor dat ik thuis ben ook altijd uitrusten maar de auto vraagt op pedal to the metal en ik rijd liever standaard pedal to the metal en dan weten dat het goed gaat als met tuning elke keer in het achterhoofd houden dat je niet lekker kunt gassen
Ik had tuning op de auto om hard te gaan en niet om af en toe een beetje gas over te hebben .
Ik had tuning op de auto om hard te gaan en niet om af en toe een beetje gas over te hebben .
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ook een JCW blok is niet sterk genoeg om te tunen. Die van mij liep ook in elkaar met amper 40dkm op de teller. Gelukkig wel onder garantie! Maar niet alleen het blok, maar ook de turbo is vervangen en de complete koppeling.
Ik ben het deels wel met Frankie eens, alleen het probleem is dat als je gaat tunen je dat niet doet om er vervolgens voorzichtiger mee te gaan rijden. Ik was heel zuinig op mn JCW en reed 'm altijd netjes warm. Maar als 'ie warm was reed ik er wel stevig mee, maar daar is een JCW/Cooper S toch ook voor? Dat werd zelfs door de BMW/MINI dealer bevestigd. Kijk alleen maar in de showroom; allemaal posters met knallende MINI's op het circuit. Dan moeten ze niet tegen mij gaan zeggen dat ze daar niet tegen kunnen.
Kortom; als je gaat tunen moet je niet alleen chippen maar de hele boel goed laten aanpakken. En dan zijn JCW zuigers en een IC alleen dus niet genoeg (want dat had ik ook). Persoonlijk zou ik een R56 S/JCW niet meer tunen.
Ik ben het deels wel met Frankie eens, alleen het probleem is dat als je gaat tunen je dat niet doet om er vervolgens voorzichtiger mee te gaan rijden. Ik was heel zuinig op mn JCW en reed 'm altijd netjes warm. Maar als 'ie warm was reed ik er wel stevig mee, maar daar is een JCW/Cooper S toch ook voor? Dat werd zelfs door de BMW/MINI dealer bevestigd. Kijk alleen maar in de showroom; allemaal posters met knallende MINI's op het circuit. Dan moeten ze niet tegen mij gaan zeggen dat ze daar niet tegen kunnen.
Kortom; als je gaat tunen moet je niet alleen chippen maar de hele boel goed laten aanpakken. En dan zijn JCW zuigers en een IC alleen dus niet genoeg (want dat had ik ook). Persoonlijk zou ik een R56 S/JCW niet meer tunen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- CooperJeff
- Mod virus alert!
Bericht
Is er eigenlijk bekend vanaf welk maand/bwjr de vernieuwde distributie is toegepast ?
Ik begreep, dat in de beginperiode tot wel 7 verschillende kettingspanners zijn toegepast, omdat het probleem steeds erger werd. Is daarna een compleet nieuw type distributie gekomen ?
Ik begreep, dat in de beginperiode tot wel 7 verschillende kettingspanners zijn toegepast, omdat het probleem steeds erger werd. Is daarna een compleet nieuw type distributie gekomen ?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
onze 2009 R55 S heeft twee keer een fix gehad, pas bij de tweede fix was het probleem opgelost. Bij mijn 2008 JCW was het ook pas weg na de tweede fix.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daar heb je gelijk in. Maar dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat een chiptuning alleen bedoelt is voor topvermogen en je dus continu de toerenbegrenzer moet opzoeken of op zijn minst in de hogere toerenregionen moet gaan om er plezier van te kunnen hebben, dat is natuurlijk niet zo.mushrop schreef:Ik ben het deels wel met Frankie eens, alleen het probleem is dat als je gaat tunen je dat niet doet om er vervolgens voorzichtiger mee te gaan rijden. Ik was heel zuinig op mn JCW en reed 'm altijd netjes warm. Maar als 'ie warm was reed ik er wel stevig mee, maar daar is een JCW/Cooper S toch ook voor? Dat werd zelfs door de BMW/MINI dealer bevestigd. Kijk alleen maar in de showroom; allemaal posters met knallende MINI's op het circuit. Dan moeten ze niet tegen mij gaan zeggen dat ze daar niet tegen kunnen.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je moet natuurlijk niet oorzaak en gevolg door elkaar halen.
De oorzaak is de aangekoekte "film" in de zuiger doordat de olie (te) heet is geworden, dat komt toch echt door de hogere toeren. Het gevolg is dat de zuigers logischerwijs bij zware belasting (en dat is inderdaad het lekkere koppel bij lagere toeren) sneuvelen.
De oorzaak is de aangekoekte "film" in de zuiger doordat de olie (te) heet is geworden, dat komt toch echt door de hogere toeren. Het gevolg is dat de zuigers logischerwijs bij zware belasting (en dat is inderdaad het lekkere koppel bij lagere toeren) sneuvelen.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Maar snap dat je tuning erop wilt want is gewoon heel lekker!
Maar ik weet hoe ik zelf rijd ( wel met verstand en echt niet continue stampen ) en alsnog is de handel gesneuveld daarom denk ik er anders over
Als je tuning hebt gebruik je het en daar zit het gevaar !
Je kunt het al aan je turbo zien met normaal gebruik word die van mij niet rood gloeiend maar met de beektuning binnen no time een rood gloeiende turbo en daar hoef je weinig voor te doen.
Maar ik weet hoe ik zelf rijd ( wel met verstand en echt niet continue stampen ) en alsnog is de handel gesneuveld daarom denk ik er anders over
Als je tuning hebt gebruik je het en daar zit het gevaar !
Je kunt het al aan je turbo zien met normaal gebruik word die van mij niet rood gloeiend maar met de beektuning binnen no time een rood gloeiende turbo en daar hoef je weinig voor te doen.
Onze sponsors