R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

ManuelaR56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2013, 17:34

R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 17:56

Wie heeft er advies of ervaring met het inbouwen van de originele snelheidsregeling?

Ik heb een drie-spaaksstuur gekocht met cruisecontrol bediening, in mijn MINI van 11-2007
zit een twee-spaaks zonder bediening.
Zou de bedrading al in de stuurkolom zitten?
Hebben dealers zin om de ECU te activeren of wie kan dit?
Laatst gewijzigd door ManuelaR56 op 03 sep 2013, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: R56 Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 17:59

ManuelaR56 schreef:Wie heeft er advies of ervaring met het inbouwen van de originele snelheidsregeling?
Nee.
Uhr
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 18:46

JAAAAAA

Dit kan, ik heb het ook gedaan. De kabel boom zit er al in. Dus dat is gewoon inpluggen. Alleen daarna moet de unit ingeleerd worden. Over 3 tot 4 weken weet ik of een kennis van mij dit kan. Die heeft een of andere mega uber kast gekocht waarmee dit zou moeten kunnen. Dus nog even geduld :)

En over de stealers, ja die kunnen dit ook. Voor 200 euro ongeveer :S
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 18:55

Volgens mij kun je dat activeren met NCSExpert of anders toevoegen aan de 'Vehicle Order'.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 18:56

@Batje: Dus als je een MINI hebt zonder cruise control hebt en daar een MF stuur (nieuwe kapjes) voor koopt en deze bij de dealer laat aansluiten zou je alsnog cruise control hebben? Weet je of die ook zo is bij de R53?

Ik weet dat hier al vaker over geschreven is, maar nu we toch al een nieuw topic hebben :D
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 19:15

kimi100 schreef:Weet je of die ook zo is bij de R53?

Ik weet dat hier al vaker over geschreven is, maar nu we toch al een nieuw topic hebben :D
Van deze prachtige site: http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=43 ... se+Control" onclick="window.open(this.href);return false;
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

03 sep 2013, 19:19

MartijnGizmo schreef:
kimi100 schreef:Weet je of die ook zo is bij de R53?

Ik weet dat hier al vaker over geschreven is, maar nu we toch al een nieuw topic hebben :D
Van deze prachtige site: http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=43 ... se+Control" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha thx Martijn! Ik wist dat ik er al eens iets over gelezen had :mrgreen:
ManuelaR56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2013, 17:34

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

12 okt 2013, 20:29

Even een update over het achteraf inbouwen van een MultifunctieStuurwiel.

Ik heb inmiddels het drie-spaaks stuur met radio en cruise control bediening ingebouwd.
Van de funkties werkt niets, zoals ik wist, en er moet nogal wat extra's gebeuren volgens de BMW dealer.
Nu schjnt het volgens de BMW dealer zo te zijn dat er een NIEUW stuurkollomschakelaar ingebouwd en ingeleerd moet worden. De bestaande stuurkollomschakelaar is niet te programmeren volgens de dealer.
Kosten ruim 550 euro...hahaha, gaat hem niet worden denk ik.

Schakelaar vervangen....................... 64,80
Regeleenheid met CAS progr/coderen... 40,50
Voertuigdiagnose en Quick wissen....... 16,20
Voertuigdiagnose uitvoeren................ 32,40
Schakelaareenheid stuurkolomm.......... 313,88
Dit alles excl.btw.

Nu schijnt het zo te zijn dat de stuurkolommschakelaar van typen met en zonder cruise-control hetzelfde zijn.
Ik heb dat bij de BMW dealer gekontroleerd op kenteken van mijn Mini zonder cruise-control en een type met cruise-control, beide stuurkollomschakelaars hetzelfde.

Ik heb het stuurwiel gedemonteerd en alle bedrading is zo te zien aanwezig en kan aangesloten worden.
Het gaat dus om het (her)programmeren van de stuurkollomschakelaar, de bestaande schakelaar kan de BMW dealer niet inleren of re-mapping, altans, niet dealers. Ik heb wat adressen van zeer handige
jongens doorgekregen, maar ik heb geen zin in storing zoeken.

Kan iemand bevestigen dat de stuurkollomschakelaar inderdaad niet te her-programmeren is. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door ManuelaR56 op 14 okt 2013, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

13 okt 2013, 22:59

Geen idee, maar ik weet dat de VZL, waar de lampen en knipperlicht dingen op zitten, vervangen moet worden. Ik ben hier mee bezig geweest. 2e hands is dit 90 euro ipv de 550 euro die ze in een gekke bui vragen bij de garage..... :S

Maar nu komt het probleem. Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen en uitrustingen dat het heel lastig is om een juiste 2e handse te vinden is. Of je moet eerst bij de garage het juiste artikel nr opvragen. En die dan voor een prikje te voorschijn toveren. Maar ik heb het voor nu ff opgegeven. Heb mn stuur nu 7 keer eraf gehad. Dus ben er heel even klaar mee. Totdat het weer begint te kriebelen haha.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

14 okt 2013, 06:56

Het ligt er inderdaad aan welke stuurkolommodule er nu inzit. Als ik het goed heb gebruiken ze tegenwoordig alleen nog de meest uitgebreide waar je idd CC mee kunt aansturen. Mijn module was kapot gegaan en er is een nieuwe ingegaan, eentje met die mogelijkheid. Nieuwe module + inleren/software update was €635,-..... :cry: En dat te bedenken dat het voor de Mini is die ik te koop heb staan.

Twee weken nadat deze was vervangen ging de ABS module naar zijn grootje, die dingen kosten €800+!
Ik heb een nieuwe gekocht in Oostenrijk voor €175,- incl verzenden, gesealed en al. Inleren/software en in- en uitbouwen was €360,-. Koopje want normaliter ben je meer dan een rug kwijt.

Nu alleen nog de laser van mijn navigatie DVD vervangen en hij is weer 101% :?
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: R56 Retrofit Achteraf Cruise Control inbouwen

14 okt 2013, 09:01

Haha ja als t eenmaal begint die software dingen....

Maar heb op verschillende Amerikaanse fora al gezien dat het wel kan idd. Maar ik heb er net de verkeerde uitvoering voor. Uit begin 2007 met regen en licht sensor.... En laat dat nu net een vervelde uitvoering zijn...
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom

Terug naar “MINI-talk”