Maik's R53 JCW Checkmate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

14 feb 2024, 12:07

Maik, misschien staat het antwoord op mijn vraag wel ergens in je topic maar heeft jouw Mini een mechanisch sperdifferentieel? Op mijn R53 GP zat er een af-fabriek en dat vond ik heerlijk sturen.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

16 feb 2024, 18:51

niekcarfreak schreef:
14 feb 2024, 12:07
Maik, misschien staat het antwoord op mijn vraag wel ergens in je topic maar heeft jouw Mini een mechanisch sperdifferentieel? Op mijn R53 GP zat er een af-fabriek en dat vond ik heerlijk sturen.
Ja zeker! De MINI kwam af fabriek met de optie 2TA oftewel een mechanisch sper differentieel.
Ondanks dat zou ik nog wel eens een platensper willen hebben maar voor nu gezien de kosten en het extra onderhoud nog niet interessant genoeg.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

16 feb 2024, 21:43

Dat is mooi. :icon_top:
Er zijn vast betere sperren maar als die vaak onderhoud nodig hebben is dan weer een nadeel.
Ligt eraan hoe ver je wilt gaan.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

20 feb 2024, 11:41

Dus je hebt de BKL bak ? :)
Wel weer lekkere upgrades Maik!
En weet je wat nu nog het ergste van alles is....

Ik heb je mini nog nooit in het echt gezien ... :/ damn..

Die pomp heb ik er ook zin zitten. hoge harde piep :lol:
Het is wel dat hij sinds die tijd vaak na een paar uurtjes stil te hebben gestaan.( op werk) moeilijk de eerste keer start, en dan de tweede keer in 1 x.
Wellicht te veel druk voor de injectoren? (Dat ze gaan lekken?)

Maar jij hebt nieuwe 550 erin zitten nu, dus die moeten dicht genoeg zitten denk ik..*

En wat heb je nu met de rijhoogte? Alles zo hoog mogelijk? + Had je er nu ook rollcentre adjusters op zitten? Dat hielp bij mij wel met het zoekende stuur gedrag.

En dan nu wachten op het betere weer zodat je kan karten!


^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

30 mar 2024, 16:56

robertok schreef: Dus je hebt de BKL bak ? :)
Yes! Is mijn Mini ooit af fabriek mee geleverd.
robertok schreef: Die pomp heb ik er ook zin zitten. hoge harde piep :lol:
Het is wel dat hij sinds die tijd vaak na een paar uurtjes stil te hebben gestaan.( op werk) moeilijk de eerste keer start, en dan de tweede keer in 1 x.
Wellicht te veel druk voor de injectoren? (Dat ze gaan lekken?)
Die van mij is qua geluid wel iets hoger maar niet echt een piep. En tot nu toe nog geen problemen met starten, hij start bij mij nu juist beter!

robertok schreef: En wat heb je nu met de rijhoogte? Alles zo hoog mogelijk? + Had je er nu ook rollcentre adjusters op zitten? Dat hielp bij mij wel met het zoekende stuur gedrag.
Qua rij hoogte zit ik nu op zo’n 61cm vanaf de grond (gemeten via t hart van de velg tot aan de wielkastrand)
Rollcentre adjusters heb ik niet, maar eens ervaring of ik die nodig ga hebben.
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

30 mar 2024, 17:16

Inmiddels weer door gegaan met de mods.
4 weken terug de kooi op kunnen halen, onwijs tevreden met de kwaliteit van de kooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens weg gebracht voor het poedercoaten, gekozen voor de kleur RAL9006 Wit aluminium. Dat komt redelijk overeen met de spoiler endplates en de pook van de Shortshifter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen ook bezig met het ontwerpen van remkoeling setje voor de MINI. Wat testplaatjes gemaakt met de 3d printer en dat wordt nu verder uitgewerkt

Afbeelding


Aangezien mijn MINI op duits kenteken staat en het daar zo is dat alle aanpassingen gekeurd moeten worden en in het kentekenbewijs moeten worden bijgeschreven heb ik contact gezocht met 24/7 Performance. Zij hebben ervaring met het bouwen van circuit auto’s op duits kenteken en deze ook gekeurd krijgen. Na wat heen en weer bellen en mailen kwamen wij tot de conclusie dat alles “eingetragen” kon worden met uitzondering van de Coolerworx Shortshifter…. Ah oh….

Gelukkig bestaan er ook shortshifters van CAE Racing met TÜV documenten. Dus die besteld en de Coolerworx gewisseld voor een CAE.

De “oude” Coolerworx en nieuwe CAE
Afbeelding

En ingebouwd
Afbeelding

Ik had niet verwacht dat er zo’n verschil in zou zitten maar de CAE voelt een stuk stabieler aan en schakelt nog soepeler.

Op het moment staat de MINI bij 24/7 Performance en is afgelopen dinsdag alles gekeurd en eingetragen. Komende week wordt het complete onderstel ingesteld (uitlijnen en dempers instellen) voor de Nürburgring. Ben erg benieuwd hoe de MINI straks gaat sturen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Maik's R53 JCW Checkmate

30 mar 2024, 21:54

Prachtig! 8) :icon_top:

Terug naar “Show your ride”