Al een tijdje niets geschreven hier maar dat betekend niet dat we stil gezeten hebben, sterker nog er is best wel een hoop veranderd.
Ik ga mijn best doen het enigszins in chronologische volgorde te beschrijven.
Begin van het jaar begonnen met eindelijk goed matchende carbon kapjes voor de stuur bediening. Die van RSIC6 waren het toch net niet..
Vervolgens een groot deel van de kilometers de MINI over de ring gejaagd en daarbij besloten dat ik toch wat meer richting een Trackbuild wil gaan en op verschillende circuits mee wil rijden op Trackdays. Afgelopen tijd enkel op de Nürburgring gereden.
Maar goed DE trip stond in juli op de planning dus er moest nog wel even groot onderhoud uitgevoerd worden.
Zo gezegd zo gedaan, TPE v2, 16% pulley, Competition Clutch Stage 2 met lichter (6,25kg) vliegwiel. En alle pakkingen die ik gedurende het proces ben tegen gekomen zijn uiteraard ook vervangen. Gelijk een beurtje gedaan met Ravenol RSE en de koelvloeistof gewisseld met Glysantin G48.
Nog wel een leuk dingetje, ik heb dit hele proces samen met een goede vriend van mij die ook in de MINI's zit gedaan (Thanks Bas)
Vrijdag avond
Zaterdag einde van de ochtend
en zaterdag avond rond 23:00 reed de MINI weer.
In de tussen tijd nog "even" de Coolerworx incl. console ingebouwd
Nu alle onderdelen gemonteerd waren was het tijd voor een tune, hiervoor ben ik met de MINI afgereisd naar Dynamic Automotive in Marbach am Neckar
Voor nu nog op 380cc injectoren een veilige 229pk en 253nm
En toen was het Juli en tijd voor de Club53 Austria trip, onwijs genoten en flink door gereden met de MINI.
Dagen waren soms wel wat lang met 400km enkel binnendoor en over berg passen hadden we dagen van 8 uur rijden aan een stuk.
Eenmaal terug van de trip niet zo heel veel meer gereden door een schade gevalletje aan de MINI.
Maar goed nu is alles weer gerepareerd en zijn er nog wat leuke spullen die klaar liggen voor montage of welke binnenkort worden geleverd.
Allereerst wordt het onderstel aangepakt, de Bilstein B4 met Eibach veren reden echt goed maar het kan gewoon nog beter.
Zodoende een set AST 5100 inverted met camberplates besteld en om deze mooi schoon te houden een setje coilover covers
Daarnaast de stabilisatorstang kit van H&R
En KW camberarmen
Ook heb ik een originele GP1 "rearseat delete" gekocht en is de achterbank verhuist naar zolder
Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar... echter gezien de vele circuit kilometers komt er nu een halve kooi in met 5 punts gordels.
De kooi is naar verwachting met 2 weken klaar en wat betreft de gordels heb ik een set originele John Cooper Motorsport kunnen kopen.
Deze passen dan weer goed bij de spoiler welke inmiddels op de MINI geplaatst is, ook dit is een originele John Cooper Motorsport versie