Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Schroefie's R56 Cooper BRG - De witte R91 er onder

28 feb 2015, 16:17

Even snel een foto, vandaag nieuwe Hankook Ventus S1 EVO2 run flat banden op de herstelde R91 velgen en meteen laten monteren. Ik ben blij met resultaat. Volgende stap is een schroefsetje en dan meteen spacers erbij. Eerst maar even sparen.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

28 feb 2015, 22:14

Schitterende combi zo! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

01 mar 2015, 09:16

Wauw Milco, heel, heel mooi zo met deze velgen !!
03 April kan ik hem weer eens in real life bekijken als we naar Apeldoorn rijden :D
Gezien het aantal aanmeldingen daar en het feit dat het een avondmeeting is, zullen we wel weer ogen en (gespreks)tijd te kort hebben :wink:


Greetz Baseman
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

01 mar 2015, 13:07

Bedankt voor de reacties, hij moet wel een stukkie naar beneden, de wheelgap valt zo meer op ten opzichte van 16 inch wielen maar dat wordt de volgende mod. 3 april gaat het inderdaad lekker druk worden maar Jolanda en ik gaan eerst op 15 maart deelnemen aan de MINI openingsrit in België. Niets voor jou Jos?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

07 mar 2015, 15:34

Vandaag mooi weer, even een stukje toeren verliep even iets anders. Lekker even het panorama dakje open......niet dus! Omdat ze recentelijk de voorruit vervangen hadden dacht ik nog, misschien moet het panorama dak nog opnieuw initialiseert worden dus even de switch 30 sec in eerste stand naar voren, wachten dat het dak een volle cyclus van open naar dicht maakt en klaar is kees. Het verliep even anders, het dak opende maar meteen een ratelend geluid aan de linkerzijde. het dak stopte met open gaan en ik keek naar boven en zag dat de linkerzijde dicht bleef en de rechterzijde wel open was gegaan. Geen beweging meer in te krijgen. Ook mbv de mechanisch manier niet te sluiten dus snel maar even naar Nobracars Uden. Daar mijn auto achtergelaten en toevallig was de medewerker van de balie (onderhoud) ook aanwezig en die gaf aan dat waarschijnlijk de linkerkabel afgebroken is, schijnt vaker te gebeuren. Van de week de auto niet echt nodig dus we gaan het van de week wel horen wat de schade (in €'s) is.

"Gelukkig" gebeurt het nu, want hij moet voor komend weekend wel klaar zijn voor de rit naar de MINI Store Antwerpen.

Iedereen een prettig weekend.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

07 mar 2015, 18:46

Sjezus Milco, das idd weer een tegenvaller :?
Maar ja, kabeltjes verslijten nou eenmaal en als het dan moest gebeuren dan beter vandaag dan onderweg naar huis in een stortbui.
Is een schrale troost, maar meer kan ik je ook niet bieden.
Kabeltje an sich zullen de kosten wel niet zijn, maar meer het arbeidsloon schat ik zo.
Hemel zal er af moeten enz. hoop dat het een beetje meevalt.
Gelukkig zorgt Mini Antwerpen voor het ontbijt en lunch, dat scheelt weer iets :mrgreen:

Ikke vandaag ook een uurtje of zes aan de Mini besteed, zal het ook ff in mijn Syr zetten.
Niks schokkends, maar een paar puntjes op de i gezet :wink:
Sie joe komende zondag !
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

11 mar 2015, 20:21

Vandaag telefonisch terugkoppeling gehad van dealer Nobracars aangezien ik op dit moment voor het werk in het hoge noorden, Leeuwarden, ben. er zijn voor het panoramadak geen losse onderdelen te bestellen, er was een plastic onderdeel en kabel afgebroken dus de enige oplossing, het complete dak moet vervangen worden. Hij vroeg of ik zat, toen wist ik al genoeg, zal wel een dure zijn! Dikke 1700 euro inclusief inbouwen en initialiseren, exclusief BTW dus snel zo'n 2100 euro. Besloten om maar even te wachten met repareren en het dak dicht laten maken. Dat is even schrikken, wil het wel laten repareren maar heb nu niet de financiële middelen. Ik heb al wel gekeken naar een 2de hands panoramadak maar of dat een slimme zet zal zijn? Wat vinden jullie, kijken of je een 2de hands exemplaar kan scoren of gewoon sparen voor een nieuwe? Iemand ervaring met het zelf wisselen van een panoramadak?
Fokko - Jan
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Sappemeer ( Grunn )
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 jun 2014, 22:50

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

11 mar 2015, 20:45

Spenkie ff bellen heeft volgens mij nog eentje liggen
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

13 mar 2015, 06:24

Sodeju, dat zijn geen grappen wat ze daarvoor vragen pfff :s
Ik geloof goed dat je daar ontzettend van baalt Milco.
Aan de ene kant, als je een panoramadak hebt wil je ook graag dat het werkt, maar aan de andere kant zal ie er niks minder fijn door rijden als het ff niet open kan.
Dan neem je voor jezelf en je portemonnee even de tijd om naar een voor jullie goede oplossing hiervoor te zoeken.

Op 1 of andere manier vind ik het ineens minder erg dat er bij mij geen panoramadak in zit :?
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - de witte R91 velgen gemonte

13 mar 2015, 16:40

Ik was er eigenlijk ook best mee in mijn nopjes maar in een volgende MINI hoeft er voor mij niet perse een panorama dak in. Ik ga dan liever voor een donkere hemel maar je hebt het niet altijd voor het uitzoeken en had gehoopt dat ik er iets meer plezier van had gehad maar komt goed. Ik ben al druk opzoek naar een ander panoramadak of anders maar even sparen voor een nieuwe, het is niet anders. We zullen maar zeggen, auto rijden kost geld. Vandaag terug gekomen uit Leeuwarden en meteen in Uden de auto opgehaald. Ik zit dan weer achter het stuur met een dikke smile, ook zonder een werkend dakje.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - S-Spoiler gemonteerd

06 apr 2015, 14:15

Vandaag de S-Spoiler gemonteerd die ik van Jeffrey (JJJJ) overgenomen had. Moest alleen nog even een klein zwart kit laagje aanbrengen omdat aan de bovenzijde de afdichting niet meer over de gehele lengte aanwezig was. Verder 5 afdichtingen verwijderen, 5 moertjes losdraaien, Cooper spoiler er af en de S-spoiler erop, vastzetten en klaar is kees. Ik ben blij met het resultaat, volgende stap wordt chromen lijsten rond gril vervangen door zwarte exemplaren. Hierna de achterlicht- & koplamp ringen en achterklep handgreep in BRG spuiten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - S-Spoiler gemonteerd

06 apr 2015, 15:00

Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - S-Spoiler gemonteerd

06 apr 2015, 15:04

Stukken beter Milco, ziet er top uit zo :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - S-Spoiler gemonteerd

06 apr 2015, 18:58

Een S-spoiler staat idd mooier! Strak!
Atakan
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 jan 2015, 07:54

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG - S-Spoiler gemonteerd

06 apr 2015, 19:21

Nu de spoiler...wat is de volgende...??
Ziet er goed uit
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”