GP2 #0953
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: GP2 #0953
Alleen hebben crossmotoren geen LMM, dus dat zegt niet zoveel. Zelf slechte ervaringen met K&N-filter op m'n vorige auto, sindsdien liever een 'droog' filter (of een auto zonder LMM).
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Okay. Ik heb nu K&N en nergens last van. Maak hem nu elk jaar schoon en olie die ook netjes in.
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Enige nadeel van de auto naar Martijn brengen:
Je moet ook weer naar huis.....
Je moet ook weer naar huis.....
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
En weer een pakje binnen. Ff kijken of ik die nog bij Martijn kan droppen binnenkort.
En Daiel dit piept wel
En Daiel dit piept wel
- Saltatrix
- Leerling Mini lid
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Viel bij de Roadster ook wel mee... Gewoon goed schoonmaken na een keer heftig rijden.
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Zo de eerste foto’s komen binnen. En dan kom je ook wat gekke dingen tegen:
De bak lekte zelfs wat olie. En dat met 18.000km op de klok. Vermoedelijke de krukaskeerring.
Rechter wielkuip. Band heeft tegen de binnenkant geschuurd. Toch maar 5mm omhoog en de uitlijning laten checken.
Bandje had toch best geleden dus maar even 2 nieuwe bestellen....
Dit zijn de betere operatie plaatjes
De bak lekte zelfs wat olie. En dat met 18.000km op de klok. Vermoedelijke de krukaskeerring.
Rechter wielkuip. Band heeft tegen de binnenkant geschuurd. Toch maar 5mm omhoog en de uitlijning laten checken.
Bandje had toch best geleden dus maar even 2 nieuwe bestellen....
Dit zijn de betere operatie plaatjes
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
GP2 #0953
Ik moest in het zuid van het land zijn voor m’n werk dus op de terugweg even langs Martijn.
Het ziet er van binnen allemaal zo goed als nieuw uit.
De nieuwe lagers en pakkingen voor het differentieel waren ook binnen dus de boel kan weer dicht gebouwd worden.
Het was destijds bij de koop onduidelijk (voor mij) of de GP2 de bekende N18 fix had gehad. (Lekkage bij magneetventiel van de oliepomp). Dus ik heb bij Ekris even nagevraagd wat er dan vervangen wordt. Die onderdelen bij Martijn laten bezorgen zodat ik 100% weet dat hij dan de fix heeft gehad.
Er lekte nu niks maar better safe than sorry.
Gelijk de XP10 remblokken afgeleverd en ook de Alpine audioset. Kan dat er gelijk in gezet worden.
Martijn was erg druk dus heb gezegd dat hij rustig de tijd heeft. No stress.
Zag wel dat ik ook even 2 nieuwe voorbandjes moet bestellen. Worden wel weer de Michelin SuperSport in 205/45/17.
Ook leuk: Ekris had voor hun klanten een MINI proeverij.
2 dagen proefrijden in een nieuwe MINI na keuze en een hapje gaan eten.
Tja en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Dus 3-11 kan ik een Countryman Cooper S All4 automaat ophalen in Velp.
Misschien dat ik wel ff naar de start in Zwolle kom.
Het ziet er van binnen allemaal zo goed als nieuw uit.
De nieuwe lagers en pakkingen voor het differentieel waren ook binnen dus de boel kan weer dicht gebouwd worden.
Het was destijds bij de koop onduidelijk (voor mij) of de GP2 de bekende N18 fix had gehad. (Lekkage bij magneetventiel van de oliepomp). Dus ik heb bij Ekris even nagevraagd wat er dan vervangen wordt. Die onderdelen bij Martijn laten bezorgen zodat ik 100% weet dat hij dan de fix heeft gehad.
Er lekte nu niks maar better safe than sorry.
Gelijk de XP10 remblokken afgeleverd en ook de Alpine audioset. Kan dat er gelijk in gezet worden.
Martijn was erg druk dus heb gezegd dat hij rustig de tijd heeft. No stress.
Zag wel dat ik ook even 2 nieuwe voorbandjes moet bestellen. Worden wel weer de Michelin SuperSport in 205/45/17.
Ook leuk: Ekris had voor hun klanten een MINI proeverij.
2 dagen proefrijden in een nieuwe MINI na keuze en een hapje gaan eten.
Tja en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Dus 3-11 kan ik een Countryman Cooper S All4 automaat ophalen in Velp.
Misschien dat ik wel ff naar de start in Zwolle kom.
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Aangezien Martijn heel druk is en het voordeel van de GP is dat hij toch niet als daily gebruikt wordt duurt het wat langer. Maar ach af en toe een fototje als update.
De N18 fix is nu 100% zeker gedaan
Verder is de bak zo goed als klaar.
Ziet er allemaal nu als nieuw uit.
De N18 fix is nu 100% zeker gedaan
Verder is de bak zo goed als klaar.
Ziet er allemaal nu als nieuw uit.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: GP2 #0953
Soms zit het mee en soms...
Is wel een prachtig plaatje zo’n koppeling.
De bak zit weer in elkaar.
Maar dan komt het:
Zoals je kunt zien heb ik een dubbele plaat koppeling. OS Giken is een van de weinige die dat doen en normaal krijg je er een mooie alignement tool bij. Dus ik de importeur bellen. Hij direct contact met Japan opgenomen.... helaas voor de MINI hadden ze die niet.
F*ck hoe lossen we dit op. Een bak zoeken zodat we de as kunnen gebruiken? Helaas lopen deze bakken niet zo vaak in de soep dus dat was ook geen optie.
Na een avondje googelen vond ik iemand op NAM die dezelfde koppeling heeft gestoken. En die schreef al: Installation is pretty straight forward. However, don't try it unless you have a spline alignment tool. Unlike a single disc where the disc just has to be centered, the splines on both discs must be perfectly aligned or the transmission input shaft will not go in.
https://www.northamericanmotoring.com/f ... eview.html
Dus ik heb gelijk gevraagd welke tool hij heeft gebruikt dan. En top dat hij gelijk ‘s nachts reageerde.
Dus na even bellen en mailen met de importeur heeft die met de tool besteld en zal deze met een dag of 4/5 bij ons zijn. Dan kan Martijn weer verder.
Dus tip als je een een koppeling met dubbele plaat besteld: zorg dat je zo’n clutch alignment tool erbij regelt.
Is wel een prachtig plaatje zo’n koppeling.
De bak zit weer in elkaar.
Maar dan komt het:
Zoals je kunt zien heb ik een dubbele plaat koppeling. OS Giken is een van de weinige die dat doen en normaal krijg je er een mooie alignement tool bij. Dus ik de importeur bellen. Hij direct contact met Japan opgenomen.... helaas voor de MINI hadden ze die niet.
F*ck hoe lossen we dit op. Een bak zoeken zodat we de as kunnen gebruiken? Helaas lopen deze bakken niet zo vaak in de soep dus dat was ook geen optie.
Na een avondje googelen vond ik iemand op NAM die dezelfde koppeling heeft gestoken. En die schreef al: Installation is pretty straight forward. However, don't try it unless you have a spline alignment tool. Unlike a single disc where the disc just has to be centered, the splines on both discs must be perfectly aligned or the transmission input shaft will not go in.
https://www.northamericanmotoring.com/f ... eview.html
Dus ik heb gelijk gevraagd welke tool hij heeft gebruikt dan. En top dat hij gelijk ‘s nachts reageerde.
Dus na even bellen en mailen met de importeur heeft die met de tool besteld en zal deze met een dag of 4/5 bij ons zijn. Dan kan Martijn weer verder.
Dus tip als je een een koppeling met dubbele plaat besteld: zorg dat je zo’n clutch alignment tool erbij regelt.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: GP2 #0953
Je moet het allemaal maar weten ...
Maar weer vooruitgang geboekt, dat is dus weer de goede kant op
Maar weer vooruitgang geboekt, dat is dus weer de goede kant op
Onze sponsors