Leonie's MINI R57 Highgate

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

23 aug 2017, 18:23

Jajajajaja :zwaai
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

23 aug 2017, 21:38

Herkenbare verschijnselen zijn dat :mrgreen:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

19 okt 2017, 18:34

Goed, Leonie ging 12 dagen op vakantie naar Cuba met d’r ouders/broertje, maar ik ben een workaholic, dus bleef lekker thuis. :P

Maar ik kan niet zo goed stilzitten… De koppeling voelde al een tijdje niet zo fris, dus een afspraak gemaakt bij GoGarage37 om de koppeling te vervangen.

Roel had in no-time het subframe eraf:

Afbeelding

Afbeelding

Ondersteuning voor de motor:

Afbeelding

En de versnellingsbak eraf:

Afbeelding

Afbeelding

Koppeling zelf zag er niet zo fris meer uit, vreemd, na slechts 66.000 km:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was het vliegwiel ook klaar, met een hoop speling erop, dus daar moest ook een nieuwe voor komen:

Afbeelding

Ondertussen met de versnellingsbak aan de gang, want ik had een tijdje terug al een OEM sperdifferentieel geregeld bij Davy:

Afbeelding

Nauwelijks troep aan de magneet:

Afbeelding

Sper vs open differentieel:

Afbeelding

De versnellingsbak weer afdichten:

Afbeelding

Nieuwe koppeling en vliegwiel van Sachs, met meteen een JCW-koppeling:

Afbeelding

Meteen maar PowerFlex in de onderste motorsteun:

Afbeelding

Koppeling voelt nu weer helemaal fris, komt mooi laag en geen trillen bij het aangrijpen. Stuur stond nu wel wat scheef, omdat alles los was geweest, dus de auto meteen uit laten lijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks mijn herhaalde herinneringen had Leonie de auto nog niet uit laten lijnen na montage van het onderstel. Ik vond de auto wat vreemd voelen rond de middenstand, alsof ie echt weer rechtuit wilde ‘springen’. Ik vermoede wat teveel toespoor, en dat bleek te kloppen:

Afbeelding

Gedurende het weekend zo’n 400 km gereden met zoveel mogelijk stadsverkeer cq binnendoor rijden om de koppeling in te rijden. Daarna wat sportiever gereden, paar rotondes etc, en dan is zo’n sperdifferentieel toch wel echt een mooie upgrade! Niet zo agressief als bijvoorbeeld een exemplaar met torsen-werking, maar echt vele malen beter dan een open differentieel. :rijden

Daarna de auto ff snel gewassen, en weer netjes op z’n plek geparkeerd voor als het baasje terug zou komen van vakantie:

Afbeelding

Ik had niets verteld over dit geheel, maar was benieuwd of ze het zou merken. Prima geslaagd voor de test, want al na 5 minuten en 2 verkeerslichten hing ze dinsdagochtend aan de telefoon: “Heb je de koppeling vervangen terwijl ik weg was? Hij voelt veel beter, en de auto schakelt soepeler!” :mrgreen:
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

19 okt 2017, 18:45

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, behalve dat ik er erg blij mee ben en dat ie nu echt super rijdt! :oops: :))
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

19 okt 2017, 19:54

Kijk dit is nou mooi geregeld! super strakke wagen, verse koppeling erin en gaan! :)
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

19 okt 2017, 23:46

Da's ook lekker, kan je niet eens meer op vakantie..

Wel dikke upgrade's! Martijn goed geregeld

Weten we dat ook weer van zo'n JCW koppeling. Ben benieuwd naar bevindingen met zo'n sper
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Lars Temmink
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2016, 08:44

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

20 okt 2017, 07:53

Die Martijn he... super goede actie weer!
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

11 nov 2017, 18:45

Over het nut van winterbanden kun je uiteraard discussiëren, zeker als je zoals ik in het Westen van het land woont en de mogelijkheid tot thuiswerken hebt als het toch echt slecht wordt. Maar feit is wel dat het onbehandelde aluminium van mijn wielen niet tegen pekel kan, dus voor deze tijd van het jaar moest er echt iets anders komen.

Martijn kwam met de suggestie om de vriendelijke Italianen van EVO Corse (waar zijn Mégane-wielen vandaan komen) een verzoekje te doen. Zij maken een vervangingswiel voor de Lancia Delta Integrale, maar dan in aluminium ipv magnesium. Zo gezegd, zo gedaan, en ze wilden voor mij wel een setje passend voor onder een R57 maken! :)) In dit geval 17x8 ET 35, juiste naafgat en passend voor M14 wielbouten.

Geld overgemaakt, even wachten op de Fedex-meneer en taadaa:

Afbeelding

Nou wist ik natuurlijk al dat een ontwerp als dit wat extra aandacht vraagt om schoon te houden, dus de wielen meteen in de Gyeon Q2 coating gezet. Iets wat bij mijn Cast13-wielen ook erg goed geholpen heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna op naar GoGarage37 om de boel te monteren:

Afbeelding

Als banden heb ik Maxxis AP2 gekozen, all seasons die het op nat wegdek erg goed zouden moeten doen. Want eerlijk is eerlijk, rijden in de winter bestaat hier toch meer uit nat wegdek dan uit sneeuw. :D

Afbeelding

Bandjes erom:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zomerwielen eraf:

Afbeelding

Aan de voorkant zaten reeds ATE Ceramic remblokken gemonteerd, die echt veel minder remstof geven dan origineel. Nu ook maar meteen deze blokken aan de achterkant gemonteerd, met nieuwe schijven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Melelie
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 19 jun 2015, 16:36

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

11 nov 2017, 18:48

Nu kan ik wel iets schrijven over hoe fantastisch geweldig ik het eindresultaat vindt, maar liever plezier ik jullie met een fotodump! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

11 nov 2017, 18:48

Wat een uitstekende keuze, al zeg ik het zelf! :mrgreen:
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

11 nov 2017, 22:08

Mooie wielen en fraaie foto's!

Winter? Sinds ik winterbanden heb, heb ik geen fatsoenlijke winter meer gezien. Ik zie het setje S-spokes ook maar wat meer als een gelegenheid om de RH's te beschermen tegen pekel... :D
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
JDonkers
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 nov 2017, 16:54

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

12 nov 2017, 03:05

Mooie log! En een hele strakke Mini! Leuk om zo te lezen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

12 nov 2017, 09:15

Echt bizar gaaf 2 van die Autofillen bij elkaar.... Dan zie je dat de upgrades dubbel zo snel gaan.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

12 nov 2017, 10:36

Berry M schreef:Winter? Sinds ik winterbanden heb, heb ik geen fatsoenlijke winter meer gezien. Ik zie het setje S-spokes ook maar wat meer als een gelegenheid om de RH's te beschermen tegen pekel... :D
Nou, precies dat! :mrgreen: Vandaar ook de keuze voor banden die het op nat wegdek goed doen. :)
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Leonie's MINI R57 Highgate

12 nov 2017, 12:09

MartijnGizmo schreef:Wat een uitstekende keuze, al zeg ik het zelf! :mrgreen:
Wat een geweldige velgen Leonie en Martijn! Gaaf om een keer een compleet ander design te zien dan OEM of andere bekende aftermarket velgen. Vraagje: hebben jullie de velgen op de gok gekocht met de hoop dat ze mooi zouden staan of hebben jullie e.e.a. gefotoshopt of de velgen bij een andere Mini gezien? Nogmaals: waanzinning mooi resultaat (en foto's zijn zoals altijd :icon_top: )
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”