Nieuw Club logo (idee)

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

04 nov 2005, 21:16

Yep veel beter zo! Plaatsen maar zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

Logo

05 nov 2005, 10:37

Wauw, ziet er superstrak uit Berthil!
Klasse gedaan!

p.s.: zou het wellicht nog een idee zijn de MINI's met de kontjes tegen elkaar te zetten? Kun je helemaal "alle kanten uit"...en iets meer symmetrie in het logo.

Is maar een ideetje hoor, ziet er als gezegd zo ook al super uit!!!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 nov 2005, 12:50

Kontjes achteruit is ook een leuk idee. Het ziet er veel symmetrischer uit en het voegt inderdaad wat toe v.w.b. alle kanten op.

Afbeelding

Op de website ga ik misschien nog een rijtje Mini's achter elkaar maken in het ontwerp, maar dat kan altijd nog. Prima idee vind ik.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 nov 2005, 13:33

H?, die's helemaal gaaf zeg! dansen

Top idee!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

05 nov 2005, 14:02

Berthil schreef:Kontjes achteruit is ook een leuk idee. Het ziet er veel symmetrischer uit en het voegt inderdaad wat toe v.w.b. alle kanten op.
Bij het neerzetten heb je zeker wel hulp gehad van de standaard "park distance control"? >)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 nov 2005, 15:56

Zo direct maar eens de laatste versie op het forum gooien.
(de hotter orange kont aan kont-versie) 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

05 nov 2005, 16:42

Ziet er leuk uit, erg leuk idee, combinatie met de pijltjes is ook geslaagd.

Maar, ik zou mijn kritische zelf niet zijn als ik niet toch wat had aan te merken :) Ik vraag me namelijk af of de cabrio een goed idee is om ook in het logo te verwerken. Ik snap denk ik het idee erachter wel, maar ik denk dat het logo "krachtiger" wordt als je alleen de dichte Mini met de Nederlandse vlag op het dak gebruikt. Ook wordt het met de interieurdetails van de cabrio wel een erg gecompliceerd logo, wat weer niet gunstig is om het logo op zoveel mogelijk verschillende manieren te kunnen reproduceren. En als laatste vraag ik me dan af wat je gaat doen als er straks een wagon-versie van de Mini uitkomt, moet die er dan ook bij? :)

Groeten,

Eelke
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 nov 2005, 17:33

Terechte bedenkingen lijkt me. Dat met die verschillende modellen hebben we wel over nagedacht. Dat is altijd als je iets neemt met modellen die wijzigen denk ik, dat geld ook voor hatchback model. Ik had zo geredeneerd dat als er nieuwe modellen die er gewoon ook in het rijtje komen, dan wordt het logo langer :) . Aan de andere zijn we gestart met NewMINIClub op het moment dat deze twee modellen beschikbaar waren, dus lijkt het me niet zo erg dat deze voortaan blijven staan zodat je kan zien de club straks historie heeft?

Ik heb de logo's in adobe illustrator gemaakt, als het moet maak je daarvan poster van 1 bij 2 meter zonder detailverlies, zoals onderstaande vergroting van de cabrio. Reproduceren gaat daardoor makkelijk in allerlei vormen. De cabrio bevat b.v. maar 4 kleuren wat voor drukken of t-schirts heel gunstig is. Zo was mijn plan om het straks mogelijk te maken om je eigen Mini in je profiel te tonen aan de hand van de Mini's in het logo. Dus allerlei combinaties te maken waaruit je dan in je eigen profiel je Mini kan kiezen. Maar dan zijn we al wel een tijdje bezig want dat gaat natuurlijk niet van de ??n op de andere dag.

De hoeveelheid werk die je er in steekt bepaald het eindresultaat. Ik kan nog schaduwen e.d. toevoegen maar dat komt het kleine logo denk ik niet ten goede, en dan wordt het moeilijker om het op t-shirts te reproduceren.

Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

05 nov 2005, 18:00

Berthil schreef:Aan de andere zijn we gestart met NewMINIClub op het moment dat deze twee modellen beschikbaar waren, dus lijkt het me niet zo erg dat deze voortaan blijven staan zodat je kan zien de club straks historie heeft?
Denk dat het inderdaad leuk is om beide modellen toch te (blijven) gebruiken in het logo. Dat zijn toch de twee basismodellen momenteel.
Ook voor de toekomst prima bruikbaar.
Berthil schreef:Reproduceren gaat daardoor makkelijk in allerlei vormen
Dat is heel erg gaaf. Dan kunnen we er dus alle kanten mee uit.
Inmiddels heeft Yvon het nieuwe logo (hotter-orange, kont aan kont even op het forum aangepast zodat het daar als logo zichtbaar is)

Leuk zo al die reactie's. Mooi werk Berthil! dansen
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

07 nov 2005, 15:43

In verband met reproduceren dacht ik meer richting technieken die juist problemen hebben met erg gedetailleerde elementen (opblazen is inderdaad nooit een probleem als je voor je logo een vector programma als Illustrator gebruikt, lijkt me een basisvereiste). Wil je bijvoorbeeld een logo op een T-shirt zeefdrukken, dan kunnen heel fijne details vollopen en vallen subtiele kleurverschillen niet meer op.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 nov 2005, 15:48

In overleg met een drukker kunnen we altijd nog de te gedetailleerde lijnen weghalen? Weghalen is sneller gebeurd dan tekenen :) .

Of heb je een heel ander logo voor ogen om dit probleem te vermijden?
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

09 nov 2005, 15:37

Dat is wel een beetje een verrassende insteek bij het maken van een logo, "we kunnen het altijd nog aanpassen als dat nodig is" :) Een logo ontwerp je toch om geschikt te zijn voor zoveel mogelijk toepassingen en altijd herkenbaar te zijn als "het" logo (en dan ook niet een beetje anders, maar overal en altijd hetzelfde - hooguit kleuren kun je mee varrieren, van 1 kleur (zwart/wit) tot een aantal, maar de vormen moet je eigenlijk niet aan hoeven komen).

Het logo dat ik in gedachten had heb ik in feite al gezegd: wat het nu is, maar de cabrio laten vervallen en mogelijk ook wat minder detailering aan de tin-top. Het minimale wat nodig is om het nog als New Mini te herkennen (zie bijvoorbeeld de logo's van de MSCN en van de Mini Club Brabant; in beide gevallen met minimale vormen toch herkenbaar als een Mini).

Maar laat er geen misverstand over bestaan dat het er al heel leuk uitziet, hoor.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

14 nov 2005, 13:59

H? Berthil,

Na al deze leuke bovenstaande reacties heb ik nog eens gekeken naar het logo.

Is het een idee om de kleur blauw van de Nederlandse vlag ook toe te passen op de motorkap van die MINI?

Dan hebben we met de reproductie voor diverse doeleinden weer een kleur minder toe te passen. Is dat een idee?

BTW... ik vind EB wel een mooie kleur hoor, maar de kleur van de Nederlandse vlag aanpassen in een lichtere variant kan niet. Dan krijgen we te maken met de Luxemburgers :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 nov 2005, 14:07

Je bedoeld een geheel blauwe Mini met het blauw van de NL vlag? Dat kan wel. Ik zal vanavond een nieuwe maken zodat we eens kunnen kijken.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

14 nov 2005, 15:40

Berthil schreef:Je bedoeld een geheel blauwe Mini met het blauw van de NL vlag?
Klopt!
Berthil schreef:Dat kan wel. Ik zal vanavond een nieuwe maken zodat we eens kunnen kijken
Ben heel erg benieuwd 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Website en Forum”