Waar is mijn "Show Your Ride" Topic?

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

18 sep 2007, 08:11

Vaag dit zeg. Is er niet iemand van Keenondots die per ongeluk een beetje ruimte heeft gecreeerd.
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

18 sep 2007, 09:16

Berthil schreef:Volgens mij heeft het forum 'gepruned'.

Dat wil zeggen dat oudere topics zonder replies zijn opgeruimd. Maar kennelijk zijn er ook oudere topics mét replies verwijderd. Dat zou wel erg jammer zijn. Misschien hangt het samen met de telfouten van de topics. Ik ga eens de database inkijken, misschien kan ik wat terug halen.
Het is zo een standaarvraag en niemand doet het en iedereen beklaagt het zich als men het nodig heeft en niet gedaan heeft. Maar geen backup? :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 sep 2007, 11:31

Er is wel een beackup, toevallig heb ik die vorige week gemaakt. Maar die kan ik niet in zijn geheel terug zetten want dan zijn de berichten van een week weer weg. Ik zal echter eens kijken of er een functie is te 'overschrijven' en de rest intact te laten. op die manier wordt het weer aangevuld.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

18 sep 2007, 11:38

doe je wel voorzichtig :lol:
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

18 sep 2007, 11:41

hehe, maak je wel eerst een back up? :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 sep 2007, 11:43

Moet zeker heel voorzichtig gebeuren. van tevoren weer een backup maken van de huidige situatie en goed uitzoeken wat er precies egbeurd in de database bij terugschrijven. Alles verwijst naar elkaar dus voordat je het weet zit je met een kluwen touw die nooit meer uit elkaar te halen is. Ik moet er dan ook goed voor gaan zitten en er geen haastwerk van maken. Misschien dat ik er vanavond naar kan kijken, anders wordt het begin volgende week i.v.m. Zandvoort morgen en allerlei andere dingen de komende dagen.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

18 sep 2007, 13:16

Hoi Berthil,
Dergelijk backup probleem heb ik wel vaker gezien op diverse fora, maar ik heb er nog nooit een oplossing voor genomen zien worden.
Over het algemeen accepteerde men gewoon dat er wat topics verloren raakte. Zeker omdat het oudere topics zijn ( >2 mnd), zou ik het verlies gewoon laten. De consistentie van de forumdatabase is natuurlijk essentieel.
Een aantal mensen kunnen dan ervoor kiezen hun topic weer opnieuw aan te maken. De foto's van deze topics staan gelukkig nog in de gallery van de desbetreffende personen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
horn
Be Mini
Be Mini
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 sep 2006, 00:56

18 sep 2007, 13:21

bij ons - www.porscheforum.nl - kan je aangeven welke categorien wel of niet opgeschoond worden. technische vragen blijven altijd staan, topics in de categorie te koop aangeboden/gevraagd worden 3 maanden na de laatste post verwijderd etc. Zo kan je zelf bepalen wat je tot in lengte van dagen wil bewaren. Wellicht een optie?

Ben ook maar een gebruiker, dus als dat hier niet kan - sorry voor deze post :wink:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!


Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

18 sep 2007, 13:29

In sommige categorieën is het inderdaad niet zo erg als topics worden verwijderd waarin lange tijd (bijv. 6 maanden) niet is gereageerd. Bij Show your ride is het wel leuk als alle topics gewoon blijven bestaan, ook als er wat langer niet is gereageerd.
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

18 sep 2007, 13:36

Ivo schreef:In sommige categorieën is het inderdaad niet zo erg als topics worden verwijderd waarin lange tijd (bijv. 6 maanden) niet is gereageerd. Bij Show your ride is het wel leuk als alle topics gewoon blijven bestaan, ook als er wat langer niet is gereageerd.
Inderdaad. In deze topics staat de geschiedenis van de auto. Een heel verhaal van wijzigingen als het ware. Zou het wel jammer vinden als ie weg is.
Succes Berthil! Owja, het heeft geen haast, dus vanavond kun je je gewoon geestelijk gaan voorbereiden voor zandvoort! :rijden
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

01 okt 2007, 12:38

Berthil, heb je al iets kunnen doen aan de verdwenen show your ride topics? of ziet het er naar uit, dat we die opnieuw moeten starten?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

03 okt 2007, 01:48

Ik heb wel in de backup gekeken, maar iets selectief terugzetten is er helaas niet bij.

Ik zou de mensen die hun Show Your Ride topic kwijt zijn willen vragen een nieuw topic te starten en daar de Mini en eventuele wijzigingen tot nu in te zetten.

Ook bij de mensen die steeds 'Er staan geen reacties in dit onderwerp' krijgen als er net een nieuwe pagina is gestart zou ik willen aanraden een nieuwe topic te starten (Maaij en Coendek). Er gaat daar gewoon wat mis met de telling en synchroniseren en handmatig aanpassen van het berichtentotaal functioneert helaas niet. Coendek loopt trouwens tegen het maximum van 100 pagina's aan en dan schijnt het topic automatisch op slot te gaan. Als diegenen een nieuwe topic aanmaken en als laatste berciht een link naar het nieuwe topic maken (en een link naar het oude topic in het eerste bericht van het nieuwe topic) zal ik hem daarna op slotten zetten.

Sorry voor het ongemak.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 okt 2007, 09:04

JEEEEEEEEEEEEEEEEETJE BERTHIL!!!!!




:mrgreen: :mrgreen:
no problem,

regelen we asap even ;)

thanks for the effort!

Coen
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

03 okt 2007, 12:32

Ok, dus als ik het goe dbegrijp zijn die oude topics voorgoed verdwenen? dat is jammer, welllicht kan ik nog iets uit google cache halen. ik ga even kijken.

Terug naar “Website en Forum”