Problemen met de pagina navigatie

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:10

Problemen met de pagina navigatie

10 feb 2007, 00:15

Als je niet ingelogd bent kun je onderin een topic niet naar een andere pagina binnen het topic dan kom je steeds bij pagina 1 uit.

PS. Hopelijk heb ik dit op de goede plek gepost.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

10 feb 2007, 00:20

Kon je beter in "Website en forum" plaatsen. Maak verder niet uit hoor :)

Heb ik ook als ik niet ingelogt ben. Misschien een soort beveiliging?
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:10

10 feb 2007, 13:36

Oeps die had ik dus niet gezien :)

Rotdrank :lol:

Kan een modje hem ff verplaatsen?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

10 feb 2007, 13:53

Is mij laatst ook opgevallen.
Op zich is het niet bewust gebeurd en zit het in de forumsoftware ingebakken.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

10 feb 2007, 14:01

Hahaha, "call it a feature, if you can't fix it..." (Geintje Berthil!!) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

05 mar 2007, 16:33

Aha... Ik had er ook last van, had alleen nog niet door dat het te maken had met ingelogd of niet.

Ik zie wel dat de URLs die onder de pagina-navigatie zitten verschilt tussen of je wel of niet ingelogd bent:

Als je niet ingelogd bent:
http://www.newminiclub.nl/forum/about20 ... c&&start=0

Als je wel ingelogd bent:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&&start=0

(Overigens, niet om lastig te doen, maar bij de MSCN gebruiken we dezelfde forum-software, maar daar hebben we dat probleem niet... :roll: Het lijkt erop dat er een of andere omzetting van de URL plaatsvind als je niet ingelogd bent, want de tweede URL is wat ik zou verwachten van phpBB).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

26 apr 2007, 08:31

Is hier al een oplossing voor uitgedokterd? Ik loop er regelmatig tegenaan, als ik een bericht krijg van een reactie en ga naar die thread, dan ben ik meestal niet ingelogd, en daar wordt ik dan hardhandig aan herinnerd doordat ik ineens weer op de eerste pagina ben als ik naar een volgende wil gaan... Ik weet dan nog hoe het komt en log even in, maar dat zal voor veel mensen niet duidelijk zijn.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

26 apr 2007, 08:41

Me too als ik op me mobiele telefoon de website bezoek en de pagina opvraag.

Misschien nog een kleine tip: Ik ken bij een ander forum de optie om vanuit de gallery geljk afbeeldingen te selecteren. Als je dan op postantwoord klikt krijg je een reactiescherm. Rechts daarvan staat dan een optie voor het invoeren van foto's. Je klikt erop en een window opent zich. Daarin zie je alle afbeeldingen van je gallery staan. Door erop te klikken voegt het systeem ze automatisch in het reactieveld. Een stuk handiger dan twee windows en de links overkopieren wat ik nu doe.

MR
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

26 apr 2007, 09:13

Euh..? Wat heeft dat laatste met dat navigatie-probleem te maken?
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

26 apr 2007, 10:35

Niks, maar is een tip voor berthil. Hoef je minder te navigeren door de site haahahah

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 apr 2007, 11:50

Berthil is momenteel in het buitenland. Maar zodra hij terug is zal hij dit ongetwijfeld lezen. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

26 apr 2007, 11:54

Nou ja, het staat er al een paar maanden, vandaar dat ik dacht, laat ik het nog eens een schopje geven... Voor mijzelf is het niet meer dan een ongemakje, maar als je niet weet wat je eraan kan doen is het echt lastig, want dan denk je dat de pagina-navigatie uberhaupt niet werkt.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

26 apr 2007, 20:44

Ik heb er nog eens naar gekeken maar ik heb geen instelling kunnen vinden om het op te heffen. Ik heb ook in de code gekeken of ik iets zou kunnen vinden, maar helaas. Ook op het orum van www.phpBB.com heb ik gezocht, maar tot nu toe nog niets. Tot het opgelost is gewoon even inloggen zou ik zeggen :)
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 270
Lid geworden op: 05 aug 2006, 16:10

27 apr 2007, 00:44

Ik ben zelf even gaan kijken en het valt mij op dat bij jouw phpbb het al fout gaat bij de forum keuze op de forum index.
Hier krijg je al meteen een andere link en ook als je bij het topic-overzicht zit krijg je een andere link als je naar het topic gaat.
Kan het misschien zijn dat je ooit hebt zitten spelen met .htaccess bestanden en 1 of andere mod?

Volgens mij ligt het dus in ieder geval niet aan de functie generate_pagination().

Succes en ik hoor het wel als ik kan helpen.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

27 apr 2007, 08:24

Ik heb gisteren hierover een PM naar Berthil gestuurd, dacht dat het misschien prettiger was als problemen op de site niet breed op de site zelf uitgemeten worden. Aan de andere kant is het ook iets voor te zeggen om het centraal te houden, twee (drie, vier) weten meer dan 1.

Mijn PM:
Hoi Berthil,

Dit is niet iets dat aan phpBB zelf ligt, het moet te maken hebben met 1 van de mods die je geinstalleerd hebt.

Deze URL, als je niet ingelogd bent, http://www.newminiclub.nl/forum/about20 ... c&&start=0
lijkt iets te maken te hebben met SEO (Search Engine Optimization), het is geen standaard phpBB URL (de versie als je wel ingelogd bent - zie het topic - is wel de normale.

Waar ik denk dat het mis gaat is de eerste & in bovenstaande URL. Dit zou een ? moeten zijn. Ik neem aan dat je voor de vertaling van de "fop-URL" een mod_rewrite regel gebruikt. Het lijkt erop dat deze het eerste deel wel goed vertaald, maar zich verslikt in die & en de GET-variabelen die erop volgen (en die bepalen welke pagina je bekijkt) niet meevertaald. Gevolg, je komt altijd op de eerste pagina uit.

Overigens, de truuk om pagina's eruit te laten zien als .html bestand is tegenwoordig niet echt meer nodig, de meeste zoekmachines maken geen probleem meer van dynamische pagina's. Ik zou eerlijk gezegd gewoon die hele mod eruit halen.

Groeten,

Eelke
N.b.: Dat het als je inlogt wel goed gaat lijkt dus vooral te komen doordat daar om de een of andere reden die alternatieve URL niet gebruikt wordt, maar de normale phpBB URL. Geluk bij een ongeluk?
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “Website en Forum”