Waarom kan ik geen foto in de gallery uploaden?

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

Waarom kan ik geen foto in de gallery uploaden?

17 jan 2006, 20:56

Hoi

Foto's uploaden naar de gallery lukt me niet :? Als ik de foto's upload dan zie ik niks. Het zijn jpeg bestanden.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 jan 2006, 21:38

Ik zal het nakijken wat het kan zijn.

Algemene tip: bij grote foto's kan het even duren voordat foto's zijn geupload ook al verkleint de website ze zelf. Dus altijd even wachten totdat de pagina helemaal klaar is totdat je ergens anders naartoe surft.

We zijn trouwens de laatste tijd niet zo tevreden over onze Amerikaanse provider. We krijgen veel te veel foutmeldingen op het forum. Meestal werkt het even niet en daarna wel weer maar prettig is het niet. We zijn aan het kijken naar een snelle provider in Nederland. Misschien dat het foto probleem er ook mee samenhangt. Als het een keer niet lukt de oude foto even verwijderen en even later opnieuw proberen.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

17 jan 2006, 21:41

Berthil schreef:Ik zal het nakijken wat het kan zijn.

We zijn trouwens de laatste tijd niet zo tevreden over onze Amerikaanse provider. We krijgen veel te veel foutmeldingen op het forum. Meestal werkt het even niet en daarna wel weer maar prettig is het niet. We zijn aan het kijken naar een snelle provider in Nederland. Misschien dat het foto probleem er ook mee samenhangt. Als het een keer niet lukt de oude foto even verwijderen en even later opnieuw proberen.
Dit heb ik ook al gemerk. Vaak ligt de site even plat en komt daarna weer terug. Vaak gebeurt dit als ik iets heb gepost en ook wanneer ik de foto's upload. Zal het nog 1 keer proberen.

[edit]Lijkt erop dat het nog steeds niet lukt. Zal dit te maken hebben dat ik Firefox icm MacOSX gebruik?[edit]
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 jan 2006, 21:50

Ik zie dat het niet werkt, ik ben even aan het kijken wat er aan de hand kan zijn. Misschien is er iets met de tijdelijke opslagplaats van bestanden, met de database en programmatuur is niks mis zo lijkt het.

Ik denk dat het niks met je browser te maken heeft als het voorheen ook heeft gewerkt.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

17 jan 2006, 21:58

Berthil schreef:Ik zie dat het niet werkt, ik ben even aan het kijken wat er aan de hand kan zijn. Misschien is er iets met de tijdelijke opslagplaats van bestanden, met de database en programmatuur is niks mis zo lijkt het.

Ik denk dat het niks met je browser te maken heeft als het voorheen ook heeft gewerkt.
Ik heb nog nooit een foto in de gallery gezet.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 jan 2006, 22:07

Ik heb gekeken maar zie niets fout, en heb zelf net een test gedaan die wel functioneerde.

Dan zou het inderdaad de browser toch kunnen zijn, heb je er verschillende die je uit kunt proberen? Het gaat mis met het veld met de Browse knop waar je de foto uitzoekt. Deze geeft zijn informatie niet goed door aan de server als je het formulier post.

Ik zal intussen de php Knowledge base doorzoeken of problemen met andere browsers genoemd worden.

Haal je je tryouts met het kruisje ook weer even weg?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 jan 2006, 22:27

Ik zie dat het nu wel leukt terwijl ik het probleem aan het onderzoeken was :) . Heb je een andere browser gebruikt?

Ik heb trouwens nog een klein dingetje verbeterd maar ik denk niet dat dat de oplossing is, maar je zou het eens kunnen proberen.
Laatst gewijzigd door Berthil op 17 jan 2006, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

17 jan 2006, 22:28

hmm met de WinXP systeem lukt dit wel (ook Firefox browser).
Helaas niet met MacOSX :(
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

17 jan 2006, 22:41

Ik heb wel wat gevonden maar weet niet wat ik eraan kan doen, De Mac gebruikt een ander file systeem (zie quote hieronder). Wat ook kan zijn is dat je karakters in je bestandsnaam hebt zitten die toegestaan zijn in MacOS maar niet in WinXP? Bij uploaden gaat het dan fout omdat de bestandsnaam verminkt wordt.

The macintosh OS (not sure about OSx) uses a dual forked file system, unlike the rest of the world. Every macintosh file has a data fork and a resource fork. When a dual forked file hits a single forked file system, something has to go, and it is the resource fork. This was recognized as a problem (bad idea to begin with) and apple started recomending that developers avoid sticking vital file info in the resource fork portion of a file.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

17 jan 2006, 22:55

Maaij schreef:Zal dit te maken hebben dat ik Firefox icm MacOSX gebruik?
Ik heb zelf geen problemen ondervonden...

Ik gebruik Mozilla Firefox i.c.m. Ramen XP... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

18 jan 2006, 10:41

Berthil schreef:The macintosh OS (not sure about OSx) uses a dual forked file system, unlike the rest of the world. Every macintosh file has a data fork and a resource fork. When a dual forked file hits a single forked file system, something has to go, and it is the resource fork. This was recognized as a problem (bad idea to begin with) and apple started recomending that developers avoid sticking vital file info in the resource fork portion of a file.
Aangezien JPEG een platform-onafhankelijke standaard is kan ik me niet voorstellen dat dit problemen oplevert. Zelfs als een of ander Mac-progsel data in de resource fork propt, dan moet de data fork nog aan de standaard voldoen om zich JPEG te kunnen noemen. Doe je aan MIME type checking (op zich een goed idee)? Misschien dat Firefox op de Mac daar iets geks mee doet.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

18 jan 2006, 11:12

@ Maaij:

Welke provider gebruik je? Is dit toevalling Planet Internet? Toevallig ook Direct ADSL?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: koewacht
Berichten: 784
Lid geworden op: 03 dec 2005, 22:55

gallery foto uploaden

18 jan 2006, 12:13

Ik heb er eens 3 foto's opgekregen en sindsdien niet meer.
Ook heeft mijn vriend het geprobeerd op zijn werk maar ook daar lukt het niet. :(
Welk uur of welke dag of wat we ook proberen niks helpt.Baaaaalen. >:(
MINI...................................The best there is.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 jan 2006, 13:38

Ik gebruik gewoon standaard code, niks speciaals. De code is goed, anders is er wel een php foutmelding te zien. De data wordt ook in de database weggeschreven. Alleen de foto wordt niet 'gepakt' door de server.

Hoeveel MB is een foto die jullie er proberen op te zetten? De maximale upload is nu 5 Mb anders ben ik bang dat je toch een timeout krijgt.

Ik heb de geheugenruimte om de foto te kunnen verkleinen op de server groter gemaakt. Jullie zouden het nog eens kunnen proberen. Niks doen aan de pagina bij Bewaren totdat je je eigen foto ziet die je er net hebt opgezet (als het goed gaat).

Als je exacte foutmeldingen krijgt hoor ik die graag. Of krijg je steeds 'Page cannot be displayed' ? Graag iets specifieker zijn in wat je ziet zodat ik kan achterhalen waar het zit.

Sorry voor het ongemak.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

18 jan 2006, 14:13

@ Karretje en Maaij: Ter aanvulling op Berthil zijn verhaal zou ik ook nog even van jullie willen vernemen welke provider jullie gebruiken.
(voorbeeld: ADSL Direct van Planet ??)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Website en Forum”