Nieuwe subforums en de indeling

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Nieuwe subforums en de indeling

19 nov 2013, 23:24

Binnenkort gaat beheerder weer aan de slag met de forumindeling F56, dus ik meen dat het een goed moment is voor de volgende vraag:

De lijst met subforums wordt langer en langer, steeds meer scrollen wat vooral op een mobiel apparaat onhandig is, en steeds meer topics die op verkeerde plek staan vanwege de wildgroei in forums. Sommige subforums worden niet echt gebruikt.

Dus stel dat je dat wilt aanpakken/opfrissen/verkorten:


Per modelreeks (Gen1, Gen2, Countryman, Gen3) wordt momenteel een indeling gebruikt als volgt:
MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)
- MINI-talk . . . . . . 917 Onderwerpen
- Interieur en audio . . . . . . 704 Onderwerpen
- Exterieur . . . . . . 738 Onderwerpen
- Motor- en onderstel (tuning) . . . . . . 680 Onderwerpen
- Vragen en oplossingen . . . . . . 2462 Onderwerpen
- How to do it yourself MINI . . . . . . 112 Onderwerpen

MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)
- MINI-talk . . . . . . 655 Onderwerpen
- Interieur en audio . . . . . . 268 Onderwerpen
- Exterieur . . . . . . 340 Onderwerpen
- Motor- en onderstel (tuning) . . . . . . 226 Onderwerpen
- Vragen en oplossingen . . . . . . 855 Onderwerpen
- How to do it yourself . . . . . . 36 Onderwerpen

MINI R60 (Countryman), R61 (Paceman)
- MINI-talk . . . . . . 92 Onderwerpen
- Interieur en Audio . . . . . . 17 Onderwerpen
- Exterieur . . . . . . 25 Onderwerpen
- Motor- en onderstel (tuning) . . . . . . 9 Onderwerpen
- Vragen en oplossingen . . . . . . 22 Onderwerpen
- How to do it yourself . . . . . . 0 Onderwerpen

Modelonafhankelijk hebben we dan ook nog
* Onderhoud en verzorging. . . . . . 144 Onderwerpen
* MINI op het Web. . . . . . 690 Onderwerpen

Veel van die subforums worden niet of nauwelijks gebruikt (vb. zie de countryman sectie). Voorts kunnen veel zaken in "Mini talk" en in "Vragen en oplossingen" eigenlijk rechtstreeks in een interieur of exterieur topic geplaatst worden. Het restant van "Mini talk" gaat in mijn ogen over diverse generaties door elkaar heen en zou dus eigenlijk in de buurt van de "Onderhoud&verzorging" forums in een niet-generatie-specifiek MINI Talk subforum kunnen.

Mijn voorstel is dus om de sectie MINI talk en Vragen/oplossingen gewoon te schrappen voor de F56.
Mijn voorstel is ook om de archief topics "Events 2009", "Events 2010", "Events 2011" allen samen te voegen met "Events 2007/2008". Last minute meets kunnen ook gewoon in desbetreffende jaar geplaatst worden.
Mijn voorstel is ten laatste om de bestaande content in "MINI Talk" te verplaatsen naar interieur of exterieur of motorisch van die generatie mini. Twijfelgevalletjes plaatsen we in een algemeen MINI Talk forum, generatie-onafhankelijk.



Ik wil best helpen als dat gewenst is, om wat van deze forums uit te pluizen en bestaande topics van Mini talk naar interieur te verplaatsen als er echt een interieur onderwerp besproken wordt. Dat schoont aardig op! Als dat niet gewenst is, even goede vrinden. Mijn feedback is gericht op een concept, waarin een en ander gewoon wat eenvoudiger wordt , en geen wildgroei aan subforums. :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: nieuwe subforums en de indeling.

20 nov 2013, 01:03

Ik ben het er mee eens dat het een lange lijst is.
Sommige vragen/opmerkingen zijn nogal model gerelateerd en met de onderverdeling is het meestal duidelijk over welk model de vraag op opmerking gaat.
Dat zal niet anders worden met de F56.

Ik zal proberen algemene onderwerpen samen te voegen, verdere suggesties zijn welkom.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Nieuwe subforums en de indeling

20 nov 2013, 22:30

Ik vind het lastig om hier een besluit over te nemen. Enerzijds ben ik het met Marcel eens dat het een stuk opgeruimder zal staan (zeker de gewone en 'last minute meets'), maar anderzijds ben ik ook bang dat er hierdoor meer onduidelijkheid komt. Het derde punt 'een algeheel MINI-talk topic' gaat bijvoorbeeld erg onduidelijk worden ben ik bang.

Daarnaast stoor ik mij niet aan de huidige indeling en je weet wat ze zeggen: 'never change a winning team'! :wink:

Terug naar “Website en Forum”