Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 12:44

Lieve forumleden,

Ik weet niet hoe jullie hier tegen aan kijken. Maar de laatste tijd zie ik steeds meer mensen die zich aanmelden (bijvoorbeeld met een probleem) en verwacht dat wij ze van informatie gaan voorzien. Zonder zich voor te stellen of wat dan ook. En ze verder niet meer op het forum terug zien, als het probleem is opgelost.

Misschien is het een idee (weet niet hoe jullie daar tegen aan kijken) om ervoor te zorgen dat elke nieuwe gebruiker zich eerst voor stelt en desnoods show your ride doet voordat ze andere dingen mogen posten?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 12:51

Dat gebeurd altijd al.
Er zijn veel mensen die helemaal niet bij een club willen horen en alleen de info willen hebben.

Ze posten waar ze kunnen, dus dan komt de vraag gewoon op de plek van het voorstellen. Helaas kan je die mensen dus niet weren. Om ze totaal te negeren lijkt me ook geen goed plan. Je kan ze er hooguit op wijzen om zich voor te stellen.
Als iemand dat dan doet, doe het iets minder lomp dan ik, scheelt je een stel PM's ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 12:55

BMX schreef:Dat gebeurd altijd al.
Er zijn veel mensen die helemaal niet bij een club willen horen en alleen de info willen hebben.

Ze posten waar ze kunnen, dus dan komt de vraag gewoon op de plek van het voorstellen. Helaas kan je die mensen dus niet weren. Om ze totaal te negeren lijkt me ook geen goed plan. Je kan ze er hooguit op wijzen om zich voor te stellen.
Als iemand dat dan doet, doe het iets minder lomp dan ik, scheelt je een stel PM's ;)
Ik probeer me er niet aan te irriteren en ik probeer ook netjes ze aan te geven dat ze zich wel voor kunnen stellen en dergelijke. Maar ik denk dat we elkaar de hand kunnen schudden wat betreft lompheid en dergelijke.

Ik snap dat we ze niet kunnen weren/ negeren. Maar wellicht is het een idee om te bekijken hoe hier het beste mee om te gaan. Misschien zijn er nog andere opties.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 13:00

Je zou de forumregels kunnen copieren en plakken in de topic. Misschien dat het helpt?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 13:03

BMX schreef:Je zou de forumregels kunnen copieren en plakken in de topic. Misschien dat het helpt?

Niet geschoten is altijd mis, dus zal die kopiëren. :) Ik vraag me af hoe anderen er tegen aan kijken.
Gebruikersavatar
DaYaCol
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 jul 2013, 15:57

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 13:17

Ja kan ook Blind niet alle gegevens geven/linken.
Maar afspreken op een Meeting om samen naar het probleem te kijken\oplossen.

Ik zal in het vervolg ook beter opletten of het iemand 1ste bericht is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 13:55

Zo gaat het hier al jaren en zal ook zo wel blijven.
En er zijn zat mensen die geen lid willen zijn van een club maar toch blij
zijn als ze worden geholpen met hun probleem, en er is altijd wel een forumlid die
zich op dat moment geroepen voelt om te reageren. Ff voorstellen is natuurlijk wel erg fijn en mag ook best gezegd worden, maar om mensen daarom niet te helpen vind ik niet echt netjes daarvoor zijn we een veels te leuke club. Dus ik zeg vrijheid blijheid, daar is dit forum ook uit geboren. ;)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 14:24

Heel herkenbaar... Ik krijg ook af en toe het idee dat er mensen tussen zitten die een MINI (met problemen) voor weinig op de kop hebben kunnen tikken. En dit forum zien als de vraagbaak om de MINI dan weer op te lappen, en snel weer van de hand te doen.
Maar goed, deze mensen weren van het forum, dat is geen oplossing. En een ieder is wat mij betreft ook vrij om te vragen op het forum. Er is kennis en ervaring genoeg bij alle forum-leden over de geliefde MINI.
Zelf ben ik minder genegen om iemand, die alleen maar vragen stelt vanaf post nr 1, een heel uitgebreid antwoord te geven; als ie geluk heeft krijgt ie een hint naar de oplossing, maar mag ie zelf ook nog wat gaan uitzoeken/moeite ergens voor doen. Als ie pech heeft reageer ik helemaal niet. Klinkt wellicht niet zo vriendelijk. Maar aan de andere kant kan er bij een geboden oplossing vaak ook geen bedankje van af. (Dat wordt ook als niet zo vriendelijk ervaren.) En vaak is men ook weer net zo snel verdwenen van het forum, als dat ze binnenkwamen.
Gewoon lekker zo laten, geen groter probleem van maken als dat het is. En met een beetje geluk krijgt de 'niet-voorgestelde' forummer een antwoord, of misschien ook niet.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 14:56

DaYaCol schreef:Ja kan ook Blind niet alle gegevens geven/linken.
Maar afspreken op een Meeting om samen naar het probleem te kijken\oplossen.

Ik zal in het vervolg ook beter opletten of het iemand 1ste bericht is.
Ik vind dit nog wel een mooie optie :) om in gedachten te houden.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 14:58

Nou ja het gevoel dat Robert weer geeft heb ik dus ook. En ik vind het soms lastig om daarmee om te gaan. Vandaar mijn vraag.

Ik bedank eigenlijk te pas en te onpas. Gewoon omdat ik het waardeer dat er mensen tijd in steken en de moeite nemen om een reactie te plaatsen waar je iets mee kunt.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 15:02

Niet iedereen is nou eenmaal hetzelfde.
Gewoon negeren dan dat is het beste en voel je je geroepen dan reageer je wel!
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 15:05

Blont-007 schreef:Niet iedereen is nou eenmaal hetzelfde.
Gewoon negeren dan dat is het beste en voel je je geroepen dan reageer je wel!
Nee, ben het helemaal met je eens. :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 19:23

snap het "probleem" niet want als je iemand kunt helpen is het toch leuk/goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 19:52

Ik heb er ook niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. Ik kan me best voorstellen dat iemand die een probleem met z'n MINI heeft op het forum uitkomt omdat hier de kenners zitten. En natuurlijk is het zo dat de club het meest heeft aan mensen die zelf ook wat bijdragen op wat voor manier dan ook, maar het is nou eenmaal zo dat zeker 99% van de MINI-rijders daar niet zo mee bezig is als wij. En als je iemand kan helpen is dat toch prima, kan je dat niet of heb je er de behoefte niet aan dan ga je gewoon verder naar het volgende topic. Daar hoeven wat mij betreft geen extra regeltjes voor te komen, dan gaat het laagdrempelige en vrijblijvende van de club er wel een beetje af denk ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Mensen zich alleen aanmelden met een probleem

28 aug 2013, 19:58

@pagasus Je zit net 4 maanden op het toch?
Sommige zitten hier al 8 jaar om mensen te helpen.

Als men met een uniek probleem komt waarop ik het antwoord weet die niet met de zoekfunctie te vinden is dan help ik wel. Voor de rest vertrouw ik op jullie anders heb ik er een dagtaak aan :mrgreen:

Met deze kom je ook een heel eind als je de zoekfunctie gebruikt en de tijd neemt om de antwoorden door te spitten en referenties zoekt via Google :)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 20&t=31322" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Website en Forum”