SQL problemen?

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

30 mar 2013, 16:02

Dat gaat niet via cookies maar heeft te maken met je laatste inlogdatum die je trouwens kunt aanpassen op de forum homepage zodat je weer oudere berichten ziet als je de datum naar achteren zet.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

30 mar 2013, 16:12

Dan werkt die niet, want de laatste login staat nog op vannacht.
Hij zou gewoon real-time moeten kunnen onthouden wat ik gelezen heb, zonder dat ik zelf mijn laatste login tijd/datum moet gaan aanpassen.

Dit werkt bij alle forums zo die ik lees (behalve deze)
Het maakt zelfs niet uit waar en op welke PC ik ze zou lezen.
Toink
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2011, 11:31

04 apr 2013, 08:18

.
Laatst gewijzigd door Toink op 19 jan 2015, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

04 apr 2013, 09:21

Ronsworld schreef:Dan werkt die niet, want de laatste login staat nog op vannacht.
Hij zou gewoon real-time moeten kunnen onthouden wat ik gelezen heb, zonder dat ik zelf mijn laatste login tijd/datum moet gaan aanpassen.

Dit werkt bij alle forums zo die ik lees (behalve deze)
Het maakt zelfs niet uit waar en op welke PC ik ze zou lezen.
Het gaat ook mis als je op een andere pc of telefoon ingelogd bent (of iig de browser nog open hebt staan). Als ik op m'n iMac het forum open laat staan heb ik op m'n MacBook geen nieuwe berichten soms.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

04 apr 2013, 09:26

Dat zou niks uit moeten maken, hij (het forum) moet een sessie aanmaken die hij bewaard zodat als je weer terug komt hij weet wat je al gelezen hebt.
Zelfs al is dit op een andere PC/Mac of wat je maar gebruikt.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

15 apr 2013, 22:31

De deal met Keeondots is rond voor een private virtual server omgeving.
Ze hebben een mooie sponsor aanbieding gemaakt.
De NewMINIclub heeft +200GB per maand verkeer wat stevig te noemen is.

Binnenkort gaat de website dus verhuizen waarna dit probleem verholpen zal zijn. Een en ander zal natuurlijk aangekondigd worden, kan zijn dat de website dan enige tijd gesloten zal zijn tot de omgezette DNS werkt.
Ronsworld schreef:Dat zou niks uit moeten maken, hij (het forum) moet een sessie aanmaken die hij bewaard zodat als je weer terug komt hij weet wat je al gelezen hebt.
Zelfs al is dit op een andere PC/Mac of wat je maar gebruikt.
Bij de huidige problemen haal ik deze soms leeg omdat ik het idee heb dat voor de opgeslagen sessies database connecties worden gemaakt terwijl de sessies al beëindigd zijn. Dus dan kan het zijn dat je geen ongelezen berichten hebt na opschonen.
Ri
Rini

16 apr 2013, 21:04

Berthil schreef:De deal met Keeondots is rond voor een private virtual server omgeving.
Ze hebben een mooie sponsor aanbieding gemaakt.
De NewMINIclub heeft +200GB per maand verkeer wat stevig te noemen is.

Binnenkort gaat de website dus verhuizen waarna dit probleem verholpen zal zijn. Een en ander zal natuurlijk aangekondigd worden, kan zijn dat de website dan enige tijd gesloten zal zijn tot de omgezette DNS werkt.
Goed werk Berthil :icon_top:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 apr 2013, 21:05

Sticky gemaakt.

Graag even lezen dat de oplossing nabij is dankzij de sponsoren waaronder hosting firma Keenondots.
Als er momenteel meer dan 100 database connecties zijn ligt de website er een half uur uit.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

16 apr 2013, 21:09

Mooi om te horen dat de oplossing nabij is! 8)
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

16 apr 2013, 21:15

Berthil, over dat issue met dat ongelezen onderwerpen ineens als "gelezen" aangemerkt worden. Dat probleem bestaat toch al jaren, op meerdere forums, en zal dan wel een of ander phpbb issue zijn? (en niet zozeer het resultaat van jouw opschoon werkzaamheden).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

16 apr 2013, 21:20

Top Berthil! Bedankt voor al de tijd die je er in stopt :icon_top:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 apr 2013, 21:21

Als je het forum bekijkt is dat je laatste bezoekdatum en word alles daarvoor als gelezen gemarkeert. Of dat een probleem is weet ik niet, kan ook een verschil van interpretatie zijn. Anders zou je alles steeds moeten aanklikken zodat het werkelijk gelezen is. Volgens mij zit niemand daar op te wachten.

Vandaar de optie om je laatst bezochte bezoeksessie zelf in te stellen, op deze wijze heb je het zelf in de hand, ook als je even kort naar het forum kijkt vanaf een andere lokatie en niet alles 'gezien' hebt.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

16 apr 2013, 22:54

Niet om afkrakend over te komen, maar wil wel graag mijn ervaring die ik heb met ander forums delen.
(Zelf ook een aantal jaar een forum gehad en deze werkte ook zoals hieronder door mij beschreven)

Berthil schreef:Als je het forum bekijkt is dat je laatste bezoekdatum en word alles daarvoor als gelezen gemarkeert.
Dat is niet goed.
Zelfs al zou ik het forum bezoeken en alleen de index bekijken zonder iets te lezen zou het ongelezen moeten blijven.

Als je forumdelen niet leest om welke reden dan ook zou deze ongelezen moeten blijven totdat jijzelf het "Markeer alle topics als gelezen" aanklikt.
En forum topics die je wel leest moet hij dan ook direct als gelezen markeren.
Berthil schreef:Vandaar de optie om je laatst bezochte bezoeksessie zelf in te stellen, op deze wijze heb je het zelf in de hand, ook als je even kort naar het forum kijkt vanaf een andere lokatie en niet alles 'gezien' hebt.
Dit zou niet nodig moeten zijn, omdat het forum dit zelf zou moeten onthouden.
Het zou zelfs niet mogen uitmaken of je van een andere locatie/PC/ander platvorm kijkt.

Dat die optie erop zit maakt verder niks uit.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Voor mij werkt het forum nu dat als ik iets lees dit ook als ongelezen blijft, en ik dit forumdeel elke keer "Markeer alle topics als gelezen" moet aanklikken. (niet leuk)

Ron.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 apr 2013, 23:03

Op de Link op de forum homepage staat dan ook 'Berichten sinds laatste bezoek' en niet 'Ongelezen berichten'.
Ronsworld schreef:Voor mij werkt het forum nu dat als ik iets lees dit ook als ongelezen blijft, en ik dit forumdeel elke keer "Markeer alle topics als gelezen" moet aanklikken. (niet leuk)
Dat hoeft dus niet als je bij elke sessie alle berichten nakijkt onder de 'Berichten sinds laatste bezoek' link wat je wilt lezen.
Als je niks wil missen kan je een topic aan je favorieten toevoegen of er op abonneren.
Kennelijk struin jij alle Forum onderwerpen één voor éen af en markeert het dan als gelezen?
Lijkt mij inderdaad ook niet handig.

Verder zijn er nog de RSS feeds voor nieuwe topics en berichten.
Dan mis je helemaal niks en heb je zelf in de hand via de RSS reader wat je als gelezen markeert en wat niet.

Makkelijker kan ik het niet maken :)
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

16 apr 2013, 23:59

Berthil schreef:Op de Link op de forum homepage staat dan ook 'Berichten sinds laatste bezoek' en niet 'Ongelezen berichten'.
En ook die blijven na mijn bezoek en ze gelezen te hebben en bij terugkeer op ongelezen staan.
Berthil schreef:Kennelijk struin jij alle Forum onderwerpen één voor éen af en markeert het dan als gelezen?
Lijkt mij inderdaad ook niet handig.
Yup, ik struin er doorheen vindt ik persoonlijk overzichtelijker en prettiger lezen als dat ik mijn interesse uit een lijst moet zoeken.
En omdat ze dan op ongelezen blijven staan moet ik ze wel handmatig markeren.

Andere forum opties als RSS en abonneren etc. zijn me duidelijk.

Terug naar “Website en Forum”