Niet meer "Waarschuwen als er gereageerd is".

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Niet meer "Waarschuwen als er gereageerd is".

24 mar 2012, 08:56

Als je jezelf ooit op een topic geabonneerd hebt, krijg je een email bericht elke keer als er gereageerd wordt.
Dat kan in je forumprofiel als default worden ingesteld of je klikt in een individueel bericht op "abonneren"

Nu had ik mij (per ongeluk) een tijdlang de instelling op "automatisch abonneren" staan, waardoor ik dus op een hele serie topics geabboneeerd ben, en ik daardoor toch wel erg veel email binnen kreeg :lol:

Zo was ik bijvoorbeeld geabonneerd op het topic "Styled Car galleries" topicnummer 14986
In de standaard email staat ook een "unsubscribe" link maar die werkt niet. Onderaan elk topic staat ook een link omtrent abonnneren , maar geen link om weer te unsubscriben (nieuw werkwoord) Dus je "komt er nooit van af" :mrgreen:



Ik ben nu erachter gekomen dat de standaard link van dat emailtje als volgt moet worden aangepast.
moet zijn


Duss.... vraag aan Berthil of andere forumbeheerder om de link in de standaard email layout aan te passen. Daar heeft iedereen dan profijt van als ze zich willen afmelden van deze notificaties.


Bedankt voor al het harde werk aan het forumonderhoud!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

27 mar 2012, 18:43

Correct me if I'm wrong, maar is het niet veel makkelijker om je profiel dan even aan te passen? Als je 'breng mij standaard op de hoogte van reacties' uitzet, dan is het probleem toch ook opgelost?

Ik krijg namelijk ook een mailtje als er een nieuwe reactie op een topic is geplaatst waar ik al een bericht heb gepost, maar als ik in de email deze link niet activeer dan krijg ik geen nieuwe mailtjes van hetzelfde topic.

Misschien een idee?
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

27 mar 2012, 18:52

kimi100 schreef:Correct me if I'm wrong, maar is het niet veel makkelijker om je profiel dan even aan te passen? Als je 'breng mij standaard op de hoogte van reacties' uitzet, dan is het probleem toch ook opgelost?

Ik krijg namelijk ook een mailtje als er een nieuwe reactie op een topic is geplaatst waar ik al een bericht heb gepost, maar als ik in de email deze link niet activeer dan krijg ik geen nieuwe mailtjes van hetzelfde topic.

Misschien een idee?
Dat is de standaard werking....
Marcel bedoeld het gevolg van als je zelf op de "Aboneer op dit topic" klikt..
Dit doe ik b.v. met mijn eigen SYR thread.. Dan krijg ik van iedere reactie een notification. Niet alleen de eerst volgende reactie...
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

27 mar 2012, 18:55

P5ycH0 schreef:
kimi100 schreef:Correct me if I'm wrong, maar is het niet veel makkelijker om je profiel dan even aan te passen? Als je 'breng mij standaard op de hoogte van reacties' uitzet, dan is het probleem toch ook opgelost?

Ik krijg namelijk ook een mailtje als er een nieuwe reactie op een topic is geplaatst waar ik al een bericht heb gepost, maar als ik in de email deze link niet activeer dan krijg ik geen nieuwe mailtjes van hetzelfde topic.

Misschien een idee?
Dat is de standaard werking....
Marcel bedoeld het gevolg van als je zelf op de "Aboneer op dit topic" klikt..
Dit doe ik b.v. met mijn eigen SYR thread.. Dan krijg ik van iedere reactie een notification. Niet alleen de eerst volgende reactie...
Ok dit wist ik niet en kan in het voorbeeld dat jij geeft inderdaad handig zijn! Het leek me al niet logisch dat een ervaren gebruiker als Marcel dit niet zou weten :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

28 mar 2012, 01:45

Dank voor het meedenken Kimi :lol:

Natuurlijk had ik deze setting alweer uitgezet in het profiel, maar dan blijf je geabonneerd op diverse topics. En dat loopt best op. Ook als mensen na drie jaar een oud topic ineens weer omhoog halen. :lol:

Daarnaast, als je de email link niet activeert maar gewoon op het forum dat topic nog eens openklikt, krijg je gewoon weer een email als de volgende reactie komt.


Waar het mij om gaat,je abonneert jezelf maar komt er nooit meer van af, en daarnaast is het (denk ik) een gemakkelijke oplossing in de emailtemplate.
En daarnaast, stel dat het niet op te lossen is, dan kun je in elk geval in dit topic de oplossing lezen hoe je er zelf handmatig vanaf komt.

Groet,
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

28 mar 2012, 20:02

Ik zal eens kijken, ik hoop dit weekend.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

27 dec 2012, 14:39

Vakantie en eens wat tijd.
De 'Unwatch' link onderaan een topic waarop je bent geabonneerd zou weer moeten werken.
Email heb ik ook nagekeken maar moet ik zelf nog uitproberen.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

27 dec 2012, 20:11

Klasse :icon_top:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 jan 2013, 12:44

Tevens is er nu een link 'Bekijk geabonneerde topics' rechts bovenaan op de Forum index pagina en rechts bovenaan op je Profiel pagina.

Terug naar “Website en Forum”