Voorstel nieuw ontwerp website

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

22 nov 2005, 21:34

Peter schreef:Zou een muziekje leuk zijn op de startpagina? Of wordt dat al snel irritant?
Das grappig! gisteravond heb ik die suggestie ff aan Berthil doorgemaild. Leek mij persoonlijk wel leuk als je een radiostation zou kunnen kiezen van non-commerci?le radio tot SlamFM, RadioDonna, FreshFM en L1 :lol:

Op http://www.download.nl/radio/en.radio.php heb je een brede keuze aan zenders.

Weet alleen niet of zoiets veel bandbreedte kost.

Misschien een leuke vraag voor een poll?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

22 nov 2005, 21:35

Misschien wel leuk maar uit ervaring weet ik dat dat al snel wat irritant wordt. Als alles goed gaat en ale functionaliteit er in zit wordt straks de homepage ook je portal zoals nu de startpagina van het forum dat misschien is. Als dan iedere keer hetzelfde muziekje start wordt je helemaal gek. En dan drukt een muziekje aardig op de bandbreedte denk ik, iets waar we zuinig op moeten zijn.

Als het mogelijk is kunnen we misschien wel muziek aanbieden zoals in de link van Arjan op de homepage? Ik weet alleen nog niet hoe dat in zijn werk gaat. Ik zal er zeker naar kijken als ik er aan toe ben :)
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

25 nov 2005, 14:49

Ik heb niet de hele thread gelezen, maar in de eerste post pik ik op dat Mini2.com een custom ontwikkeld forum zou hebben. Volgens mij klopt dat niet en maken ze "gewoon" gebruik van vBulletin, zij het misschien met custom aanpassingen. Met phpBB is ook erg veel mogelijk. Integratie met een site is zowiezo geen enkel probleem, zie www.minisevenclub.nl (ook de andere kant op, de content voor onze evenementenkalender komt bijvoorbeeld uit het forum, en ik heb oop dat vlak nog wel meer ideeen). Ook is er veel mogelijk met zgn. mods, al ben ik daar zelf wat terughoudender in i.v.m. onderhoudbaarheid en introduceren van beveiligingslekken.

Het voordeel van custom is natuurlijk dat je alles helemaal zelf in de hand hebt (ik loop bijvoorbeeld ook al tijden rond met het idee van een Mini-parking op minisevenclub.nl, maar wacht daarvoor eigenlijk op phpBB 3, die functionaliteit heeft die daar erg handig voor zou zijn - dat duurt alleen al zo lang). En dat je geen "standaard"software hebt met "standaard"beveiligingslekken. Het nadeel van custom is dat je ook echt alles helemaal zelf moet doen (en o.a. ook zelf beveilingingslekken introduceert die je ook zelf zult moeten ontdekken).
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

25 nov 2005, 18:01

Klopt allemaal wat je zegt, helemaal mee eens :) . Ik weet eerlijk gezegd ook nog 100% zeker dat ik alles opnieuw ga schrijven. Ik denk dat ik de beveiligingsroutines uit phpBB overneem maar ze net anders noem en plaats met b.v. Nederlandse benamingen, dat maakt het allemaal wat minder hackersgevoelig. phpBB is echter erg uitgebreid met talen en Templates, dat hebben we allemaal in principe niet nodig als we een eigen layout ontwerpen. Dat bespaard ook weer wat 'overhead'.

Ik zou ook een wat uitgebreidere Gallery willen hebben, en daar zit helemaal niets van in phpBB. Dat kun je inderdaad wel met mods doen maar steeds phpBB updaten en alle mods controleren en bijwerken is ook veel werk.

Ik heb nu alle Mini modellen, combinaties en opties slim in een database gezet, daar ben ik nu een slimme routine voor aan het maken om een mini te configureren om aan profielen te koppelen. Zo kun je online Mini configuraties wijzigen zonder dat er code gewijzigd moet worden. Ik hoop dat het lukt :) .

Ik ga in ieder geval de veiligste weg van de minste weerstand gebruiken met het mooiste resultaat :)
Dank je voor je feedback!
Gebruikersavatar
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Budel
Berichten: 264
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:24

25 nov 2005, 20:59

Wat mij nog opviel is dat link naar motoringfile niet naar motoringfile gaat, maar naar het forum.

Verder Toppie site..
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 dec 2005, 01:50

30 december krijg ik bij coolneweurope te Waalwijk Eibach veren. Toen ik vertelde dat we een nieuwe MINI club waren begonnen waren ze direct ge?nteresseerd om de NewMINIclub te sponsoren.

Hedenavond heb ik als proef een reclamebanner op onze homepage gezet, en een sponsorpagina aangemaakt. Als coolneweurope tevreden is kunnen we met hun vergoeding voor de banner de hostingkosten voor 2005-2006 bekostigen. De hostingkosten zijn bij aanvang van de NewMINIclub door Benno, Arjan en Sleefje uit eigen zak betaald. Het is natuurlijk niet eerlijk om de websitekosten door ??n persoon te laten betalen terwijl zovelen er profijt van hebben.

Er zijn geen afspraken gemaakt met CoolNewEurope over berichtgevingen over hun in het forum. Jullie kunnen alle ervaringen met CoolNewEurope (net zoals met andere bedrijven) rustig in het forum zetten, zowel positieve als negatieve. Geen censuur op het NewMINIclub forum.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

16 dec 2005, 07:46

Zag gisteravond idd een nieuw forumlid; coolneweurope...
En heb gelijk ff die site van hun bekeken...Ziet er goed uit... :wink:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

16 dec 2005, 08:07

Ziet er mooi uit die banner voor coolneweurope!

Zou erg mooi zijn als we het forum met behulp van sponsoren de komende jaren operationeel kunnen houden. Het mes snijdt zo aan meerdere kanten.

Dus lekker blijven posten allemaal!

:))
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

16 dec 2005, 08:18

Een 8) banner voor 8) neweurope (h?h?h?) grappige woordspeling.

Bedankt Berthil! :D
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

16 dec 2005, 22:49

Persoonlijke ervaring met Coolneweurope:

Zijn echt te duur !
kees jan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: voorhout
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2005, 00:10

20 dec 2005, 22:18

Cooperdriver schreef:Persoonlijke ervaring met Coolneweurope:

Zijn echt te duur !
Heb ook wel eens een prijsopgave gevraagd daar, nou van die prijzen wordt je niet vrolijk :( gelukkig zijn er ook nog andere aanbieders

groet uit Voorhout

Kees Jan
mini cooper S, JCW,zwart wit dak, panoramadak, harman kardon, 18" jcw velgen,aero pakket, navigatie, JCW stoelen, MTH spruitstuk
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

20 dec 2005, 22:32

Beetje off topic, maar zoals gezegd ga ik er 30 december naar toe om Eibach veren te monteren. Met hun prijs van 175 euro voor de veren en 160 voor monteren (beide ex. BTW) hebben ze volgens mij een gangbare prijs. Komt er nog bij dat ik het liever laat doen door een firma die al eerder Mini's onder handen heeft gehad, dan iemand die onbekend is met Mini's. Ik zal eens kijken hoe het 30 december gaat.
Gebruikersavatar
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 nov 2005, 14:47

20 dec 2005, 22:51

Ik heb voor mijn setje Eibach's een goede 7 maanden geleden ? 330,- betaald (incl. BTW) bij Profile Tyre center Helmondse Banden Centrale in...... Helmond.
IK zou daar nog eens informeren. 8)
Veren, monteren, balanceren, uitlijnen en weet ik veel allemaal voor dat bedrag.
Vragen naar Hans Biemans en zeggen dat ik (BanuBad) je gestuurd heb > kan wonderen doen (hoop ik). :?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

23 dec 2005, 02:32

Weer on-topic: Intussen is het nieuws op de homepage geautomatiseerd en kunnen nieuwsredacteuren via de website nieuws toevoegen met een link en foto (welke automatisch op de juiste grootte wordt geupload).

Alle forumleden kunnen zich aanmelden voor de nieuwsbrief op de homepage zodat je automatisch een berichtje krijgt als er nieuws is.

Geef even een seintje als je ook regelmatig nieuws wilt plaatsen op de website, of anders stuur een mailtje naar [email protected] als je een leuk nieuwtje hebt.

Nieuws wat verlopen is komt automatisch in het archief terecht wat je via nieuws in de menubalk kunt bereiken.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

31 dec 2005, 15:06

Wat ik mis, is dat je niet terug kan naar de homepagina..vanaf het forum of doe ik iets verkeerd.. Want die homepagina ziet er echt helemaal 8) uit

Terug naar “Website en Forum”